Του Γιάννη Γορανίτη
Τη διατήρηση της πρώτης θέσης σε αρκετές προϊόντικές κατηγορίες της εγχώριας αγοράς επιβεβαίωσε η HP Hellas. Όπως δήλωσε ο Σπύρος Πετράτος, Managing Director του ελληνικού τμήματος της HP, σε συνάντησή του με εκπροσώπους του Τύπου, στόχος τους είναι η διατήρηση των μεριδίων και η αύξηση της διείσδυσης σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες.
Η μεγάλη αμερικανική εταιρεία έχει παραδοσιακά υψηλή αναγνωρισιμότητα και μεγάλη διείσδυση στην ελληνική αγορά, και διατηρεί ισχυρότατη παρουσία τόσο στον κλάδο των προσωπικών υπολογιστών όσο και στους εκτυπωτές. Το περασμένο οικονομικό έτος αποδείχτηκε καλύτερο των προσδοκιών με οριακή αλλά αισθητή αύξηση των μεριδίων τους.
Ένας στους τρεις καταναλωτές επιλέγουν υπολογιστή HP
Από τα στοιχεία που μοιράστηκαν μαζί μας τα στελέχη της HP Hellas, το μερίδιο της εταιρείας στο σύνολο των προσωπικών υπολογιστών φτάνει στο 32%, κατάτι μειωμένο (-0,6% σε σχέση με το 2016). Στα καταναλωτικά PC, η άνοδος αγγίζει το 1% με το συνολικό μερίδιο να ανέρχεται στο 30%, ενώ αντίστοιχη είναι η άνοδος και στους προσωπικούς φορητούς υπολογιστές, όπου επίσης διατηρεί την πρωτιά. Άνοδος σημειώνεται και στα επαγγελματικά Workstation της HP, όπου η HP είναι ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος με συνολικό μερίδιο 42% και αύξηση πωλήσεων 3,7%.
Όπως μας είπαν τα στελέχη της εταιρείας, είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με την πορεία των premium μοντέλων όπου καταγράφεται αισθητή αύξηση, ενώ ενισχύονται οι πωλήσεις και των gaming PCs, παρότι απευθύνονται σε εξειδικευμένο κοινό. Σε αμφότερες της κατηγορίες, πάντως, υπάρχει μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους. Η εταιρεία, πάντως, επενδύει ιδιαίτερα στο gaming και δη στο VR, που αναμένεται να διαφοροποιήσει σύντομα τα δεδομένα της αγοράς.
Κυριαρχία και στους εκτυπωτές
Στον κλάδο του printing, η HP κινείται ακόμη πιο δυναμικά, καθώς σύμφωνα με τις μετρήσεις δύο στους τρεις εκτυπωτές που πωλούνται φέρουν το λογότυπο της αμερικανικής εταιρείας. Η άνοδος της είναι αισθητή σε όλες τις κατηγορίες: στα HPS συστήματα (που απευθύνονται σε οικιακούς καταναλωτές και μικρές επιχειρήσεις) καταλαμβάνει μερίδιο 70%, στους Business Ink εκτυπωτές το 84%, ενώ στην ταχύτατα ανερχόμενη κατηγορία των Α3 εκτυπωτών διπλασίασε το μερίδιό της φτάνοντας το 17%.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στη νέα οικογένεια εκτυπωτών τσέπης της HP, Sprocket και Sprocket Plus, που απευθύνονται στη νέα γενιά και στους λάτρεις της φωτογραφίας και του mobility.
Πιο απαιτητικοί οι καταναλωτές
«Προσπαθούμε να εξελισσόμαστε διαρκώς, ώστε να καλύπτουμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών», είπε ο κ. Πετράτος. «Οι αλλαγές στον σύγχρονο τρόπο ζωής και εργασίας συνεπάγονται αλλαγές και στις απαιτήσεις των χρηστών από τις συσκευές τους» συμπλήρωσε.
«Οι ανάγκες των χρηστών πλέον δεν περιορίζονται σε προϊόντα που απλώς κάνουν τη δουλειά τους, αλλά αναζητούν καλύτερο σχεδιασμό, υψηλά επίπεδα ασφάλειας και ένα σύνολο υπηρεσιών και εφαρμογών που βελτιώνουν την καθημερινότητά τους», κατέληξε ο managing director του ελληνικού γραφείου της ΗΡ.