Αξίας 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων είναι η εταιρεία λογισμικού μάρκετινγκ HubSpot την οποία επιθυμεί να εξαγοράσει η Alphabet, η μητρική εταιρεία της Google, σημειώνοντας μάλιστα πρόοδο σε αυτή της την προσπάθεια. Σκοπός αυτής της εξαγοράς, να ανταγωνιστεί η Google τη Microsoft στην αγορά εφαρμογών cloud.
Εάν η συμφωνία κλείσει, θα είναι η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα εξαγορά που θα έχει κάνει ποτέ η Google – μέχρι στιγμής, η μεγαλύτερη είναι η αγορά της Motorola Mobility για 12,5 δισ. δολάρια το 2011.
«Φαίνεται ότι η Google έχει φιλοδοξίες να προσπαθήσει να πάρει μερίδιο αγοράς από τη Microsoft στη σουίτα παραγωγικότητας και μπορεί να χρησιμοποιήσει τη HubSpot για να συνδυάσει εφαρμογές μαζί για πελάτες», δήλωσε ο αναλυτής της Cowen, Derrick Wood, σύμφωνα με Reuters
Όπως αναφέρει το CNBC, η Google είναι ο τρίτος μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσιών cloud, αλλά κατέχει λιγότερο από το μισό μερίδιο αγοράς της Microsoft. Στο μεταξύ, η Amazon ελέγχει το ένα τρίτο της αγοράς.
Οι αναφορές για την πιθανή εξαγορά της Google εμφανίστηκαν για πρώτη φορά τον Απρίλιο, με αποτέλεσμα οι μετοχές της HubSpot να αυξηθούν έως και 11%. Τα οικονομικά της HubSpot συνεχίζουν να βελτιώνονται, αν και οι αναλυτές είναι επιφυλακτικοί σχετικά με την εξασθενημένη ζήτηση για τα προϊόντα της. Ειδικότερα, η εταιρεία σημείωσε κέρδη 6 εκατ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται περισσότερο από 20% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Δεν έχει κλείσει ακόμη η συμφωνία
Όπως αναφέρει το Bloomberg, συνομιλίες της Google με τη HubSpot είναι «σε εξέλιξη» και δεν έχει επιτευχθεί συμφωνία. Την ίδια στιγμή η Google εξακολουθεί να είναι πίσω στην αγορά του cloud, βρίσκεται σε πολύ πιο ομοιόμορφους όρους ανταγωνισμού με τη Microsoft στον χώρο της Τεχνητής Νοημοσύνης, όπου συναγωνίζεται τους μεγαλύτερους παίκτες τη Big Tech.
Υπενθυμίζεται ότι η Google, η Microsoft, η Meta και η Amazon ανακοίνωσαν, τον περασμένο χρόνο, σημαντικές νέες εφαρμογές και δυνατότητες Τεχνητής Νοημοσύνης, καθώς και τα δικά τους προσαρμοσμένα τσιπ Τεχνητής Νοημοσύνης.
Από την πλευρά της, η Google είχε προβεί σε ενημερώσεις σχετικά με τα εργαλεία AI Gemini, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου προγραμματιστών I/O, ενισχύοντας έτσι τη θέση της ως σημαντικός «παίκτης» στο πεδίο που αφορά στην Τεχνητή Νοημοσύνη.
Μια εβδομάδα αργότερα, η Microsoft έκανε τις δικές της ανακοινώσεις AI, αλλά ήρθε αντιμέτωπη με προβλήματα που τις επισήμαναν οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές.