Του Γιάννη Γορανίτη
Η τουρκική εταιρεία που αναπτύσσει το εξειδικευμένο λογισμικό Prisync, με στόχο να βοηθήσει τις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλο τον κόσμο, δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την αγορά του e-commerce στην Ελλάδα.
Το Prisync είναι ένα πλήρως αυτοματοποιημένο λογισμικό παρακολούθησης τιμών ανταγωνιστών για εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου ανεξαρτήτως μεγέθους, τζίρου, αγοράς ή χώρας προέλευσης. Δραστηριοποιείται στον κλάδο από τα τέλη του 2013 και πλέον στα γραφεία τους στην Κωνσταντινούπολη εργάζεται μια ομάδα 14 ατόμων.
Το liberal.gr είχε την ευκαιρία να συζητήσει με τον συνιδρυτή και CEO της Prisync, Burc Tanir, για τις δραστηριότητες της εταιρείας του, αλλά και για το ενδιαφέρον της στην ελληνική αγορά.
Ευέλικτη τεχνολογία για e-shops κάθε μεγέθους
«Βοηθάμε τις εταιρείες να εξοικονομούν πάρα πολύ χρόνο από τους χειροκίνητους ελέγχους τιμών που θα έκαναν χωρίς το λογισμικό μας, ενώ τις βοηθάμε να τιμολογήσουν τα προϊόντα τους σε πιο ανταγωνιστικές τιμές και με αυτό τον τρόπο να αυξήσουν τα περιθώρια των πωλήσεων και των κερδών τους», μας είπε ο κ. Tanir.
Το Prisync βασίζεται σε μια ιδιαίτερα ευέλικτη τεχνολογία, ούτως έτσι να μπορεί να λειτουργήσει σε οποιοδήποτε site ηλεκτρονικού εμπορίου σε οποιαδήποτε χώρα και αγορά. Πρόκειται άλλωστε για μια πλήρως αυτόνομη και οικονομική λύση, ακόμη και για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Αξιοποιείται όμως και από κολοσσούς σε διάφορους κλάδους, όπως η Cisco, η Schneider Electric, η Bauhaus, η Takealot.com, η Orami, η Hepsiburada, η Mediamarkt κ.α.
Το γεγονός ότι δεν απευθύνεται μόνο σε αναπτυγμένες αγορές αποδεικνύεται σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας από το γεγονός ότι διαθέτει ήδη πελάτες σε περισσότερες από 40 χώρες, όπως η Νιγηρία, η Ινδονησία, η Μαλαισία, το Ισραήλ, η Χιλή και πολλές ακόμη. Προσφέρεται μάλιστα η δυνατότητα δωρεάν δοκιμής του software για 14 ημέρες, ενώ και οι μηνιαίες συνδρομές είναι αρκετά ευέλικτες και προσιτές (ενδεικτικά προσφέρονται μηνιαίες συνδρομές από $49-209), καθώς μπορούν να ακυρωθούν ανά πάσα στιγμή και δεν απαιτεί οποιουδήποτε είδους δέσμευση από τον πελάτη.
Η δραστηριοποίηση στην Ελλάδα
Όπως σημειώνει ο Burc Tanir: «Χάρη στη δύναμη της τεχνολογίας, επιτύχαμε την κλιμάκωση της Prisync σε όλο τον κόσμο, αλλά ορισμένες αγορές φαίνεται να ενδιαφέρονται περισσότερο για την παρακολούθηση των τιμών από άλλες. Διαπιστώνουμε ότι αυτές είναι οι αγορές στις οποίες και οι καταναλωτές δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στις τιμές».
Μία από αυτές τις αγορές είναι η Ελλάδα για την οποία ο CEO της Prisync θεωρεί ότι έχει ιδιαίτερες προοπτικές ανάπτυξης. «Ως Τούρκοι επιχειρηματίες, απλώς αγαπάμε να δουλεύουμε με συνεργάτες στην Ελλάδα, όπου ο ανταγωνισμός των τιμών είναι εξίσου σκληρός με την Τουρκία, και οι εταιρείες ενδέχεται να μην έχουν πάντα την απαιτούμενη οικονομική ευχέρεια δεδομένων των τρεχουσών οικονομικών συνθηκών».
Οι λόγοι της εντονότερης δραστηριοποίησης της Prisync στην Ελλάδα είναι ότι η αγορά είναι αρκετά ανταγωνιστική από άποψη τιμών και οι εταιρείες επιθυμούν διακαώς να γνωρίζουν σε πραγματικό χρόνο τις τιμές των ανταγωνιστών τους. Είναι ενδεικτικό ότι στο εταιρικό τους blog αναφέρονται εκτενώς στην αγορά του e-commerce στη χώρα μας. Όπως μας είπε ο κ. Tanir: «Διαπιστώνουμε ότι όλοι αυτοί οι έλεγχοι τιμών γίνονται χειροκίνητα ή εναλλακτικά με τη χρήση μηχανών όπως το Skroutz.gr. Με αυτό τον τρόπο όμως οι ενδιαφερόμενοι ελέγχουν τις τιμές ανά προϊόν, αντί να λαμβάνουν μια ολοκληρωμένη και πλήρως αυτοματοποιημένη αναφορά».
Όπως μάλιστα μας ανέφερε ο κ. Tanir σκοπεύουν να επισκεφθούν τη χώρα προκειμένου να συναντήσουν επιχειρηματίες και εργαζόμενους. «Μια άλλη μεγάλη ομοιότητα των Τούρκων και των Ελλήνων είναι ότι προτιμούν την επαφή πρόσωπο με πρόσωπο αντί για online συναντήσεις και emails», ενώ δεν απέκλεισε το σενάριο να αποκτήσει η εταιρεία του επίσημη παρουσία στη χώρα μας. Ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του χαριτολογώντας: «Παρότι αναπτύσσουμε αυτοματοποιημένο λογισμικό υπάρχει πάντα έδαφος για απευθείας επαφή μεταξύ Τούρκων και Ελλήνων, και το βέβαιο είναι ότι η επικοινωνία θα εμπλουτιστεί με ζητήματα άσχετα με το Prisync –κάτι που ενδεχομένως μας αποσπά την προσοχή, αλλά μας κάνει να εκτιμάμε ακόμη περισσότερο την ανθρώπινη διάσταση της επικοινωνίας».