Η ιαπωνική διαστημική υπηρεσία ανέβαλε τη Δευτέρα (28/08), την προγραμματισμένη εκτόξευση και ελπίζει ότι θα γίνει το πρώτο ιαπωνικό διαστημόπλοιο που θα προσεδαφιστεί στο φεγγάρι ενάντια στους ισχυρούς ανέμους και το μεγάλο υψόμετρο.
Η Ιαπωνία στοχεύει να εκτοξεύσει το Smart Lander for Investigating Moon (SLIM) στο διάστημα μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου, ενώ η προσεδάφιση στη Σελήνη θεωρείται ότι θα ξεκινήσει ήδη από τον Ιανουάριο του 2024.
Η Ιαπωνία θα γίνει η πέμπτη χώρα που θα επιτύχει προσεδάφιση στο φεγγάρι μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Κίνα και τώρα την Ινδία.
Η σεληνιακή αποστολή της Ιαπωνίας
Το πρόγραμμα SLIM, που βρίσκεται σε εξέλιξη περισσότερες από δύο δεκαετίες, επικεντρώνεται στη χρήση προηγμένης τεχνολογίας πλοήγησης με βάση την εικόνα και ελαφρού υλικού για την επίτευξη προσεδάφισης υψηλής ακρίβειας.
Με την ονομασία «moon sniper», το SLIM έχει σχεδιαστεί για να προσγειώνεται σε απόσταση όχι μεγαλύτερη από 100 μέτρα από το σημείο που στοχεύει. Αυτό είναι ένα τεράστιο άλμα από τη συμβατική ακρίβεια αρκετών χιλιομέτρων για τα σεληνιακά προσεδαφιστικά σκάφη, σύμφωνα με την Ιαπωνική Υπηρεσία Αεροδιαστημικής Εξερεύνησης (JAXA).
Η συνολική ανάπτυξη του SLIM κόστισε περίπου 15 δισεκατομμύρια γιεν (102 εκατομμύρια δολάρια) από φέτος. Η Ινδία εκτόξευσε την προσεδάφιση με προϋπολογισμό περίπου 75 εκατομμυρίων δολαρίων.
Γιατί είναι σημαντική η τεχνολογία προσεδάφισης;
Η τεχνολογία προσεδάφισης «με ακρίβεια» επιτρέπει μια πιο λεπτομερή αναζήτηση πετρωμάτων και υδάτινων πόρων και ενισχύει τις πιθανότητες επιβίωσης του διαστημικού σκάφους, βοηθώντας το να επιλέξει την καλύτερη θέση για την παραγωγή ηλιακής ενέργειας και να αποφύγει τα ανώμαλα εδάφη, λέει η JAXA.
Το SLIM χρησιμοποιεί «πλοήγηση βασισμένη στην όραση» για να αναγνωρίζει πού πετάει κατά τη φάση της προσγείωσης, λέει η JAXA. Αυτό επιτρέπει στο σκάφος να ταιριάζει σε πραγματικό χρόνο τις εικόνες από την κάμερά του με τις υπάρχουσες εικόνες της σεληνιακής επιφάνειας.