Του Γιάννη Γορανίτη
Αυτή την εβδομάδα σημειώθηκε η επίσημη παρουσίαση και ξεκίνησαν οι πρώτες αποστολές του RED Hydrogen One σε δημοσιογράφους και σε όσους το είχαν προπαραγγείλει. Σε αντίθεση με ό,τι συνήθως συμβαίνει στα λανσαρίσματα νέων συσκευών, το hype που είχε χτίσει με επίμονο και προσεκτικό marketing η RED για το πρώτο της κινητό επί πολλούς μήνες, όχι μόνο δεν επιβεβαιώθηκε, αλλά «γκρεμίστηκε» μέσα σε λίγες ώρες. Και αν κρίνουμε από τη ροή των reviews, δύσκολα θα ανακτήσει μέρος έστω από τη φήμη που είχε (πριν βέβαια κυκλοφορήσει).
Το κινητό έχει συζητηθεί όσο λίγα, καθώς όπως σημειώναμε ήδη από το προπερασμένο καλοκαίρι, κατασκευάζεται από τη RED, γνωστή για τις κορυφαίες επαγγελματικές βιντεοκάμερές της που χρησιμοποιούν τα μεγαλύτερα στούντιο του Hollywood. Η αναγνωσιμότητα του brand, βέβαια, περιορίζεται σε όσους ασχολούνται με τις κινηματογραφικές παραγωγές και την επαγγελματική εικόνα, οπότε χρειαζόταν κάτι επιπλέον για να δημιουργηθεί τόσο ισχυρό hype. Αυτό το «κάτι» που απογείωσε τις προσδοκίες, ήταν ότι το κινητό θα ενσωμάτωνε την πρώτη ολογραφική οθόνη.
Πώς επιχείρησε να κάνει τη διαφορά
Αφού μεσολάβησαν αναρίθμητες φήμες, διαρροές και διαψεύσεις τους τελευταίους μήνες, η RED αποκάλυψε την περασμένη εβδομάδα το πλήρες πακέτο των τεχνικών χαρακτηριστικών της συσκευής. Πράγματι, η οθόνη που ενσωματώνει είναι μια QHD 4-View Lightfield Display με διαγώνιο 5,7 ιντσών και ανάλυση 2.560 x 1.440 pixel, η οποία σύμφωνα με τον κατασκευαστή προσφέρει μια εμπειρία που υπερβαίνει την τρισδιάστατη απεικόνιση χωρίς να απαιτούνται ειδικά γυαλιά ή άλλος εξοπλισμός.
Η νανοτεχνολογία που αξιοποιείται επιτρέπει –θεωρητικά– στην οθόνη να απεικονίζει αφάνταστα ρεαλιστικές εικόνες με πρωτοφανές βάθος και χρωματική λεπτομέρεια. Όσοι δοκίμασαν το κινητό, όμως, ισχυρίζονται ότι η αίσθηση είναι αληθοφανής σε συγκεκριμένο περιεχόμενο και υπό προϋποθέσεις, ενώ τις περισσότερες φορές φαντάζει ως εφέ.
Εξίσου επιφυλακτικά είναι τα σχόλια και για την καταγραφή ολογραφικής εικόνας από τις συμβατές κάμερες της συσκευής (διαθέτει δύο ζεύγη καμερών: ένα στην πλάτη και άλλο ένα στην πρόσοψη). Τόσο οι στατικές 3D φωτογραφίες, όσο και τα βίντεο θυμίζουν περισσότερο πειραματικές εφαρμογές, ενώ αρνητικά σχολιάζεται το γεγονός ότι δεν μπορούν να προβληθούν σε άλλες συσκευές. Η κατάσταση «σώζεται» εν μέρει από την ειδική εφαρμογή HoloPix (κάτι σαν Instagram των τρισδιάστατων φωτογραφιών), η οποία όμως είναι επίσης προσβάσιμη μόνο από κατόχους της συσκευής.
Μήπως κυκλοφόρησε νωρίτερα απ' ό,τι έπρεπε;
Όσοι αποκτήσουν τη συσκευή θα μπορούν πάντως να παρακολουθήσουν ταινίες 3D από μια πλούσια βιντεοθήκη που προεγκαθίσταται στο κινητό. Η RED ενθαρρύνει τους δημιουργούς περιεχομένου να αναπτύξουν περιεχόμενο (βίντεο, εφαρμογές και games) που να αξιοποιούν τις δυνατότητες του κινητού, αλλά μέχρι αυτό να συμβεί οι κάτοχοί του θα αναρωτιούνται για τη χρησιμότητά του.
Άλλοι βέβαια θεωρούν ότι η Red μάλλον βιάστηκε να λανσάρει ένα κινητό, που είναι μπροστά από την εποχή του, και ότι θα μπορούσε να δείξει τις πλήρεις δυνατότητές του στην εποχή του 5G και της διακίνησης τεράστιων αρχείων εικόνας και βίντεο υπερυψηλής ανάλυσης. Ορισμένοι θεωρούν επίσης ότι θα μπορεί να εξελιχθεί σε μια ευέλικτη επαγγελματική κάμερα, ειδικά όταν κυκλοφορήσουν τα πρόσθετα και τα αξεσουάρ μέσα στο 2019.
Δεν γνωρίζουμε αν συμμερίζονται την άποψη και όσοι το είχαν προπαραγγείλει στη τιμή των $1.195 για τη βασική έκδοση με φινίρισμα αλουμινίου ή των $1.595 για την έκδοση από τιτάνιο.