Του Γιάννη Γορανίτη
Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, οι ιδιοκτήτες, οι υπεύθυνοι λειτουργίας και μάρκετινγκ των καταστημάτων έχουν στα χέρια τους μεγάλο όγκο πολύτιμων πληροφοριών για τους πελάτες και τις προτιμήσεις τους: από το ποιο προϊόν επέλεξαν ή εγκατέλειψαν πριν αγοράσουν, μέχρι σε ποιες «περιοχές» του καταστήματος κινήθηκαν, σε ποια σημεία στάθηκαν και πού προχώρησαν χωρίς να ενδιαφερθούν, και πολλά ακόμη.
Η εφαρμογή μιας αντίστοιχης πρακτικής στα φυσικά καταστήματα είναι σχεδόν αδύνατη – ή τέλος πάντων ιδιαίτερα δαπανηρή και δύσκολη στην υλοποίηση για τη μέση επιχείρηση. Μία νέα high-tech πρόταση έρχεται να επιλύσει τον γρίφο της καταναλωτικής συμπεριφοράς και να βελτιώσει, εν τέλει, τη λειτουργία και τις πωλήσεις των καταστημάτων λιανικής.
Η εν λόγω λύση είναι η υπηρεσία In-Store Analytics που αναπτύσσεται από τη Bosch προκειμένου να συνδράμει τους λιανεμπόρους, τους εμπορικούς διευθυντές και τους υπεύθυνους λειτουργίας των καταστημάτων, ούτως ώστε να λαμβάνουν τις ορθές αποφάσεις για τη λειτουργία της επιχείρησης.
Πώς λειτουργεί
Το σύστημα In-Store Analytics έχει στόχο την παροχή πολύτιμων πληροφοριών και υλικού αναφορικά με την επισκεψιμότητα των φυσικών καταστημάτων. Βασίζεται στο υλικό των πανοραμικών καμερών IP της Bosch που προφανώς πρέπει να εγκατασταθούν στο κατάστημα.
Το ειδικά σχεδιασμένο λογισμικό (Intelligent Video Analytics) αναλύει τα δεδομένα θέσης των πελατών και τις κινήσεις τους εντός του καταστήματος. Τα ανωνυμοποιημένα δεδομένα (καθώς στην ανάλυση δεν γίνεται χρήση της εικόνας του βίντεο) ανεβαίνουν αυτόματα στο Cloud όπου υπόκεινται σε εκ νέου αυτοματοποιημένη επεξεργασία. Στη συνέχεια, τα data εξάγονται και οπτικοποιούνται προκειμένου να αξιοποιηθούν από τα στελέχη του καταστήματος.
Οι υπεύθυνοι των καταστημάτων, μάλιστα, έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν την επεξεργασία των δεδομένων στις ανάγκες της επιχείρησής τους, επιλέγοντας ποια data θα αντληθούν, πώς και πότε θα επεξεργαστούν, και βέβαια σε ποια μορφή θα εξαχθούν.
Στο βίντεο αναδεικνύονται οι βασικές λειτουργίες της πλατφόρμας In-Store Analytics της Bosch:
Ποιες πληροφορίες παρέχει
Το In-Store Analytics προσφέρει πρόσβαση σε μεγάλο όγκο υλικού: μπορεί για παράδειγμα να καταγράψει σε ποιους χώρους κινούνται οι πελάτες, πού και για πόσο σταματούν, πού παραμένουν για περισσότερη ώρα, αλλά και πόσο ασχολούνται με το εκάστοτε προϊόν. Επίσης, προσφέρει data για την επισκεψιμότητα σε μεμονωμένα τμήματα και δεδομένα κίνηση ανά ταμείο ή και διάδρομο.
Οι πληροφορίες αυτοί επιτρέπουν στους υπεύθυνους να αξιολογούν την απόδοση του καταστήματος, τον έλεγχο της σωστής τοποθέτησης των προϊόντων και της ανάδειξης του χώρου πώλησης. Έτσι, μπορούν να αντιληφθούν ευκολότερα τα λάθη στον σχεδιασμό του καταστήματος, στον τρόπο πλοήγησης των πελατών, και στον προσανατολισμό τους στα επιθυμητά προϊόντα.
Ακόμη, δύνανται να διασφαλίζουν την επάρκεια του προσωπικού για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών ανά ώρα, αλλά και να παρακολουθούν την ταχύτητα και την ποιότητα εξυπηρέτησης των πελατών τους. Περισσότερες πληροφορίες για το In-Store Analytics θα βρείτε εδώ. cloud.boschsecurity.com