Τα apps όχι μόνο δεν πέθαναν, αλλά βασιλεύουν: Έσοδα €70 δισ. από 175 δισ. downloads

Τα apps όχι μόνο δεν πέθαναν, αλλά βασιλεύουν: Έσοδα €70 δισ. από 175 δισ. downloads

Του Γιάννη Γορανίτη

Πολλοί προέβλεπαν ότι οι εφαρμογές για κινητά δεν έχουν λαμπρό μέλλον, καθώς οι χρήστες στρέφονται σε άλλες μορφές διάδρασης με το περιεχόμενο της προτίμησής τους. Αντί όμως το 2017 να αποδειχθεί η χρονιά που θα σήμαινε την αρχή του τέλους τους, τα apps παρουσίασαν εντυπωσιακή ανάπτυξη. Επίσης, όχι μόνο δεν κατέρρευσαν οι επί πληρωμή εφαρμογές, αλλά ενίσχυσαν περαιτέρω την παρουσία (και τα έσοδά) τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εξειδικευμένης εταιρείας ερευνών App Annie κατά τη διάρκεια του 2017, οι χρήστες smartphones σε όλο τον κόσμο κατέβασαν περισσότερες από 175 δισεκατομμύρια εφαρμογές. Τα έσοδα για τους developers εφαρμογών και τους παρόχους ανήλθαν σε δυσθεώρητα ύψη, που εκτιμώνται σε 86 δισ. δολάρια (~€70 δισ.). Το ποσό είναι δυσθεώρητο ειδικά αν αναλογιστούμε ότι είναι σχεδόν διπλάσιο από το αντίστοιχο του 2015. Εξάλλου, τα συνολικά έσοδα από apps ξεπέρασαν τον τζίρο της μουσικής βιομηχανίας, της κινηματογραφικής αλλά και του gaming.

Τα στοιχεία της App Annie καταγράφουν την κίνηση στο iOS App Store της Apple και το Google Play, αλλά και σε ηλεκτρονικά καταστήματα του Android οικοσυστήματος σε περιοχές όπου το Google Play δεν έχει παρουσία, όπως η Κίνα.

Πού κατεβαίνουν τα περισσότερα apps

Την κούρσα των downloads οδηγούν οι αναδυόμενες οικονομίες: Η Κίνα διατηρεί την πρώτη θέση, αυξάνοντας μάλιστα τα ποσοστά σε όλους τους επιμέρους δείκτες, ενώ η Ινδία αυξάνει αλματωδώς και προσπερνάει τις ΗΠΑ καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση. Στη χώρα μάλιστα καταγράφεται αύξηση της τάξης του 215% την τελευταία διετία, όταν αντίστοιχα στην Κίνα η άνοδος εκτιμάται σε 125%. Υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης καταγράφονται και σε Βραζιλία και Ρωσία.

Αντίθετα στις ΗΠΑ και σε αρκετές ευρωπαϊκές αγορές παρατηρείται ποσοστιαία μείωση (μονοψήφια στις περισσότερες περιπτώσεις). Όπως βέβαια παρατηρούν οι αναλυτές της έκθεσης, και στις περιοχές αυτές οι λήψεις εφαρμογών σε απόλυτους αριθμούς διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα.

Ο λόγος είναι ότι στις δυτικές αγορές, οι χρήστες smartphones έχουν δεκαετή εμπειρία με τα smartphones και πλέον ωριμάζουν καταναλωτικά διατηρώντας μόνο τα apps που χρειάζονται και αποφεύγοντας να κατεβάζουν πολλά νέα.

Πόσες εφαρμογές χρησιμοποιούμε

Σύμφωνα με τη μελέτη της App Annie ο μέσος κάτοχος smartphone έχει εγκαταστήσει 80 εφαρμογές στο τηλέφωνό του, ενώ χρησιμοποιεί περίπου 40 εξ αυτών τουλάχιστον μία φορά μηνιαίως. Πρόκειται για μια αύξηση της τάξης του 30% σε σχέση με το 2015.

Το ακόμη πιο εντυπωσιακό εύρημα είναι ότι ο μέσος χρήστης δαπανά τρεις ώρες κατά μέσο όρο ημερησίως στα διάφορα apps. Παραμένει δηλαδή συνδεδεμένος ενάμιση μήνα ετησίως. Οι αριθμοί αυτοί εκτοξεύονται στις αναδυόμενες αγορές, με την Ινδονησία, το Μεξικό και τη Βραζιλία να πρωταγωνιστούν σε χρόνο χρήσης.

Οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές είναι των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης και βίντεο, ενώ διαρκώς ανοδικά κινείται το e-shopping και το gaming. H μεγαλύτερη όμως άνοδος καταγράφεται στις εφαρμογές του fintech και εν γένει του χρηματοοικονομικού τομέα, αναδεικνύοντας τις ευκαιρίες που προκύπτουν.

Όπως προβλέπουν οι αναλυτές της App Annie, το ενδιαφέρον των χρηστών θα διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα και το 2018, εκτιμώντας ότι οι δαπάνες για εφαρμογές θα αγγίξουν τα 110 δισεκατομμύρια δολάρια.