Τα κινητά της Wiko που «σπάνε ταμεία» στη Γαλλία ήρθαν και στην Ελλάδα

Τα κινητά της Wiko που «σπάνε ταμεία» στη Γαλλία ήρθαν και στην Ελλάδα

Του Γιάννη Γορανίτη

Έξι χρόνια μετά την ίδρυσή της, η γαλλική Wiko έχει διαγράψει μια εντυπωσιακή διαδρομή στον άκρως ανταγωνιστικό κλάδο της κινητής τηλεφωνίας, σε τουλάχιστον 30 χώρες. Εδώ και λίγες ημέρες η διαδρομή αυτή συνεχίζεται και στην Ελλάδα –για αρχή με επτά smartphones, ενώ έπονται αρκετές ακόμη συσκευές και αξεσουάρ.

Η εταιρεία επικεντρώνεται σε «νεανικά» και σχετικά προσιτά smartphones (κάτω από €150) κατηγορία που πλέον κερδίζει τη μερίδα του λέοντος στις προτιμήσεις του κοινού. Στη Γαλλία μάλιστα ξεπέρασε γρήγορα πολλές παραδοσιακές δυνάμεις της αγοράς και έχει αναρριχηθεί στη δεύτερη θέση των πωλήσεων πίσω από τη Samsung. Εξίσου καλά τα πηγαίνει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και στη Μέση Ανατολή, την Ασία και την Αφρική, όπου κυκλοφορούν τα κινητά της.

Μόνο το 2016 πουλήθηκαν 10 εκατομμύρια συσκευές με τον λογότυπο της Wiko, κάτι που μεταφράζεται σε αύξηση άνω του 50% -άκρως εντυπωσιακή επίδοση, αν συνυπολογίσουμε ότι η αγορά αναπτύχθηκε κατά μόλις 4%. Συνολικά, υπολογίζεται ότι 15 εκατ. χρήστες παγκοσμίως έχουν αποκτήσει κάποια συσκευή της γαλλικής εταιρείας.

Ποιες συσκευές κυκλοφορούν στην Ελλάδα

Δίνοντας έμφαση στη mid-range κατηγορία και στην καλύτερη σχέση ποιότητας-επιδόσεων-τιμής, η Wiko λανσάρει σε πρώτη φάση επτά συσκευές.

To Ufeel είναι η καλύτερη από άποψης τεχνικών χαρακτηριστικών συσκευή που κυκλοφορεί στη χώρα μας. Το χαρακτηριστικό που του επιτρέπει να ξεχωρίζει είναι ο αισθητήρας δακτυλικών αποτυπωμάτων, ο οποίος μάλιστα μπορεί να προγραμματιστεί ώστε η επαφή με κάθε δάχτυλο να ενεργοποιεί διαφορετική χρήση (πχ η κάμερα με τον δείκτη, τα μηνύματα με τον παράμεσο κοκ). Διαθέτει κάμερα με αισθητήρα 13MP της Sony, HD οθόνη 5 ιντσών και τεχνικά χαρακτηριστικά που θα ζήλευαν πολύ ακριβότερα κινητά, μιας και το Ufeel στοιχίζει €199.

Οι άλλες συσκευές της Wiko που έρχονται στην Ελλάδα είναι ακόμη πιο προσιτές. Ενδεικτικά, το Tommy με τον τετραπύρηνο επεξεργαστή, την κάμερα 8ΜΡ, την 4G συνδεσιμότητα και την 5ιντση IPS οθόνη, κοστίζει €149, ενώ το Freddy που καλύπτει άνετα τις ανάγκες του μέσου χρήστη (επίσης τετραπύρηνο τσιπ και 4G συνδεσιμότητα) κυκλοφορεί στα €109.

Στη χώρα μας κυκλοφορούν και οι ακόμη πιο προσιτές συσκευές της Wiko (από τα 59€), όπως τα Sunny, Jerry, Lenny και Robby. Όλα τους ανήκουν στη σειρά Υ, παραπέμποντας στη generation Y, την οποία άλλωστε και στοχεύουν. Εκτός από τα τεχνικά χαρακτηριστικά επενδύουν ιδιαίτερα στην πολυχρωμία των συσκευών τους και τις πολλές επιλογές που προσφέρουν στον καταναλωτή.

Πού θα τα βρείτε

Η γαλλική εταιρεία ακολούθησε διαφορετική τακτική στην Ελλάδα. Αντί να εισέλθει στα καταστήματα λιανικής, και στη συνέχεια να στραφεί στους παρόχους, ξεκίνησε αντίστροφα. Το πρώτο βήμα έγινε με την αποκλειστική συνεργασία με την Cosmote για τρία smartphones (τα Freddy, Tommy και Ufeel), ενώ οι υπόλοιπες συσκευές της πωλούνται από τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής (Γερμανός, Πλαίσιο, Public και Media Markt).

Όπως μας εξήγησε ο Δημήτρης Βάθης, διευθυντής πωλήσεων της Wiko Ελλάδας, στόχος τους είναι να μπουν ομαλά σε μια δύσκολη και κατακερματισμένη αγορά και σταδιακά να αποσπάσουν τα απαιτούμενα μερίδια. Σχολιάζοντας την πτωτική τάση των πωλήσεων smartphones, ο κ. Βάθης είπε ότι τη θεωρεί φυσιολογική, λόγω της διαρκούς ανόδου που σημείωναν τα περασμένα χρόνια οι πωλήσεις παρά την κρίση.

Μας αποκάλυψε μάλιστα ότι η γαλλική εταιρεία είχε ξεκινήσει τις προσπάθειες εισόδου στην ελληνική αγορά ήδη από το 2015, αλλά υπαναχώρησε τέτοιες μέρες πριν δύο χρόνια όταν προαναγγέλθηκε το δημοψήφισμα και επιβλήθηκαν οι κεφαλαιακοί έλεγχοι. Σε κάθε περίπτωση αναγνώρισε τις ιδιαιτερότητες της εγχώριας αγοράς και τον έντονο ανταγωνισμό από κινεζικές και άλλες ασιατικές εταιρείες.

Το γεγονός πάντως ότι λανσάρονται ως μια ευρωπαϊκή εταιρεία και ότι απευθύνονται σε πιο νεανικό κοινό σε συνδυασμό με τις ιδιαίτερα προσιτές τιμές των συσκευών τους δημιουργεί προϋποθέσεις για την καθιέρωσή τους στην αγορά. Η εταιρική στρατηγική της απεύθυνσης στους millennials (τους γεννηθέντες δηλαδή μετά το 1980) φαίνεται ότι απέδωσε στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές. Το επόμενο διάστημα θα διαπιστώσουμε αν θα αποδώσει και στην Ελλάδα.