Του Γιάννη Γορανίτη
Στο φετινό Mobile World Congress, η ελληνική παρουσία είναι πιο έντονη από ποτέ. Εκτός από την «Εθνική ομάδα της τεχνολογίας» που όπως γράφαμε εκπροσωπείται από 30 και πλέον νεοφυείς επιχειρήσεις, ορισμένες ακόμη εγχώριες εταιρείες έχουν αυτόνομη παρουσία στους χώρους της έκθεσης.
Μεταξύ αυτών και η Qivos, μέλος του Folli Follie Group, η οποία μόλις αποκάλυψε μια νέα σειρά διασυνδεδεμένων κοσμημάτων, τα οποία επιτρέπουν ανέπαφες πληρωμές. Τα κοσμήματα αναπτύχθηκαν από την ελληνική εταιρεία σε συνεργασία με την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος και με την υποστήριξη της Visa. Η σειρά κοσμημάτων πληρωμών θα περιλαμβάνει γυναικεία και ανδρικά δακτυλίδια και βραχιόλια που αναμένεται να κυκλοφορήσουν σύντομα.
Πώς λειτουργούν τα έξυπνα κοσμήματα
Εξωτερικά παραπέμπουν σε καλαίσθητα κοσμήματα –φέρουν άλλωστε τη σχεδιαστική σφραγίδα της Folli Follie– αλλά στο εσωτερικό τους ενσωματώνουν υπερσύγχρονη τεχνολογία που τους επιτρέπει να μετατρέπονται σε wearable ψηφιακά πορτοφόλια. Η επικοινωνία τους με τα τερματικά πληρωμών γίνεται με τη βοήθεια της τεχνολογίας NFC (Near Field Communication), που έχει δοκιμαστεί εκτενώς σε κινητά.
Ένα ακόμη συγκριτικό πλεονέκτημά των κοσμημάτων είναι ότι δεν χρειάζονται φόρτιση. Λειτουργούν όπως και μια φορητή συσκευή ή κάρτα ανέπαφων συναλλαγών, αλλά η διαφορά τους έγκειται στο ότι δύσκολα θα τα ξεχάσετε στο σπίτι, αφού θα τα φοράτε στο χέρι. Η ευκολία που προσφέρουν, σύμφωνα με τους κατασκευαστές τους, είναι ασύγκριτη. Άλλωστε η Qivos επικεντρώθηκε ώστε να προσφέρει μια κατά το δυνατό απρόσκοπτη εμπειρία χρήσης.
Η εμπειρία αυτή ξεκινά από τη στιγμή της απόκτησης του κοσμήματος σε κάποιο από τα καταστήματα του ομίλου FF (Folli Follie και Links of London), και την άμεση και ασφαλή ενεργοποίησή του, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από την πρώτη στιγμή. Στη συνέχεια οι πληρωμές πραγματοποιούνται με μια απλή κίνηση του χεριού. Όπως μας ενημέρωσαν στελέχη της ελληνικής εταιρείας, η διάθεσή τους θα ξεκινήσει σε πρώτη φάση από την ελληνική αγορά εντός του 2018, ενώ στη συνέχεια θα διερευνηθούν οι προοπτικές κυκλοφορίας τους και σε άλλες διεθνείς αγορές.
Ασφαλής διαδικασία σε όλα τα στάδια
Τόσο η έρευνα όσο και η ανάπτυξη του σχεδιασμού των κοσμημάτων γίνεται στην Ελλάδα από την FF Group. Τον συντονισμό και την υλοποίηση του καινοτόμου έργου ανέλαβε η Qivos, μια εταιρία ψηφιακού μάρκετινγκ με μεγάλη εμπειρία στην αγορά των προγραμμάτων επιβράβευσης (loyalty). Την ασφάλεια της διαδικασίας από την ενεργοποίηση έως την πληρωμή, αλλά και των προσωπικών δεδομένων των χρηστών εγγυάται η Εθνική Τράπεζα και η Visa.
Όπως δήλωσε ο Βαγγέλης Καραλής, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Qivos: «Είμαστε πεπεισμένοι ότι η καινοτομία συνδέεται άρρηκτα με τη διεύρυνση των επιλογών και την ευκολία χρήσης. Γι' αυτό και συμμετέχουμε στην ανάπτυξη της πρώτης επώνυμης σειράς κοσμημάτων πληρωμών». Ο κ. Καραλής τόνισε μάλιστα ότι όσοι επιζητούν ταχύτητα, ασφάλεια και ευκολία επιλέγουν ήδη τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, οι οποίες απλοποιούνται ολοένα και περισσότερο.
Στόχος της Qivos είναι η διαδικασία πληρωμής με τα κοσμήματα «να περνά σχεδόν απαρατήρητη, συγκλίνοντας με άλλες εφαρμογές όπως είναι η συλλογή και εξαργύρωση πόντων σε προγράμματα επιβράβευσης».