Του Γιάννη Γορανίτη
Η Warply είναι μια ταχύτατα ανερχόμενη ελληνική επιχείρηση που ειδικεύεται στα προγράμματα loyalty (επιβράβευσης πελατών), αλλά και στη δημιουργία τεχνολογικών λύσεων για το ecommerce και τις λοιπές ανάγκες των συνεργατών της.
Θεωρείται μάλιστα μία από τις πλέον καινοτόμες εταιρείες ανάπτυξης στον κλάδο των προγραμμάτων loyalty, καθώς έχει εξειδικευτεί στο κανάλι του mobile. Στην πράξη, παντρεύει τα παραδοσιακά προγράμματα επιβράβευσης με τις σύγχρονες τεχνολογίες, «ψηφιοποιούμε» την πλαστική κάρτα ενός loyalty club καθώς και την κάρτα πληρωμών, συνδυάζοντας τα σε mobile apps.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Δοξαράς, ιδρυτής και γενικός διευθυντής της εταιρείας: «Είμαστε η μοναδική εταιρεία loyalty mobile first, ενώ προσφέρουμε μια πρωτοποριακή πλατφόρμα που συνδυάζει πλήθος υπηρεσιών όπως οι ψηφιακές πληρωμές, τα κουπόνια, τη δυνατότητα εξατομικευμένης επικοινωνίας κ.ά.
Όσον αφορά το πόσο δεκτικές είναι οι εγχώριες επιχειρήσεις στην υψηλή τεχνολογία, ο κ. Δοξαράς δηλώνει στο Liberal.gr: Στην Ελλάδα –όπως και σε άλλες αγορές άλλωστε–, η τεχνητή νοημοσύνη υποστηρίζει κυρίως πρωτοβουλίες μείωσης δαπανών, αυτοματοποιώντας τις απλές και επαναλαμβανόμενες εργασίες σε ένα οργανισμό, όπως τη γραμμή παραγωγής ή το τηλεφωνικό κέντρο. Όσο η αγορά όμως ξεπερνάει τα πρώτα στάδια ψηφιοποίησης θα δούμε ότι θα ξεκινήσει να την απασχολούν λεγόμενα προβλήματα μεγάλης επίδρασης (high impact), στα οποία και συνολικά ως ανθρωπότητα πρέπει να εστιάσουμε».
Πελατολόγιο σε όλο τον κόσμο
Τις πρωτοποριακές λύσεις της Warply σε προγράμματα επιβράβευσης και πιστότητας καταναλωτών αξιοποιούν μεγάλες εγχώριες εταιρείες, όπως η Eurobank (το γνωστό πρόγραμμα €πιστροφή), η Εθνική Τράπεζα (με το πρόγραμμα συνολικής επιβράβευσης go4more), η Nestle (το «Νοιάζομαι»), η Anytime, η Nobacco, ο Καυκάς (με ένα πρωτότυπο B2B πρόγραμμα που απευθύνεται σε ηλεκτρολόγους) και αρκετές ακόμη.
Μία ακόμη καινοτομία της εταιρείας είναι το WarplyPay, μια «πολυκαναλική» λύση πληρωμών που αξιοποιείται ήδη για την εκτέλεση των παραγγελιών στο ηλεκτρονικό κατάστημα www.everest.gr. Η Warply έχει επίσης αναπτύξει λύσεις για τον Δήμο Αθηναίων, όπως το ψηφιακό πορτοφόλι για την πληρωμή πάρκινγκ.
Η εταιρεία επίσης έχει αναπτύξει και υποστηρίζει τριψήφιο αριθμό προγραμμάτων loyalty σε σειρά κλάδων (λιανικό εμπόριο, τραπεζική, ασφάλειες και προϊόντα ευρείας κατανάλωσης), ενώ έχει επεκταθεί και εκτός συνόρων, με πελάτες στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ασία. Όπως μας είπαν χαρακτηριστικά στελέχη της Warply «το 75-80% του τζίρου έρχεται πλέον από το εξωτερικό». Πρόσφατα μάλιστα απέσπασε και δύο βραβεία στα «Global Loyalty Awards 2017» για τα κορυφαία προγράμματα της χρονιάς στις κατηγορίες food retail lοyalty και banking lοyalty.
Οι λύσεις της εταιρείας συνοψίζονται σε αυτό το βίντεο (με γεύση Ελλάδας):
Ο ρομποτικός σύμβουλος
Η είσοδος της Warply στον τομέα του e-commerce έγινε μέσω του e-Commerce Robotics Process Automation, που λειτουργεί ως ψηφιακός έξυπνος σύμβουλος για τους διαχειριστές ηλεκτρονικών καταστημάτων. Ο ρομποτικός βοηθός αφενός συλλέγει και επεξεργάζεται σημαντικά στατιστικά και στοιχεία για τη λειτουργία του e-shop σε πραγματικό χρόνο, και αφετέρου λαμβάνει αποφάσεις με στόχο να βελτιστοποιήσει την τελική αξία που αποφέρει ο καταναλωτής στον έμπορο.
Στην πράξη αξιοποιεί μοντέλα αποφάσεων, προκειμένου να προβλέψει διαφοροποιήσεις στις συνήθειες και αποφάσεις του καταναλωτή και να παρέμβει μέσω προσωποποιημένης επικοινωνίας για να ολοκληρωθεί η αγορά (π.χ. κουπόνια, εκπτώσεις, προτάσεις) μέσω ποικίλων καναλιών (ειδοποιήσεις, καμπάνιες μέσω email, sms, κ.λπ.).
Όπως μας λέει ο Γιάννης Δοξαράς, η μηχανική μάθηση αποτελεί τον πυρήνα του σχεδιασμού της νέας cloud πλατφόρμας loyalty Warply Engage. «Η μεγάλη πρόκληση όμως δεν ήταν στο γνώριμο κομμάτι των αλγορίθμων και της βελτιστοποίησης των μοντέλων, όσο στην εμπειρία του τελικού χρήστη και πώς όλη αυτή η γνώση που παράγεται παρουσιάζεται με εύληπτο και κατανοητό τρόπο στον εκάστοτε φορέα (stakeholder)» σημειώνει, αναφέροντας ως παράδειγμα το γεγονός ότι η πλατφόρμα αντιλαμβάνεται αυτόματα ποια κοινά καταναλωτών πρέπει να στοχεύσει ο marketeer, προτείνοντας μάλιστα τον κατάλληλο μηχανισμό, καθώς και το λεκτικό του push ή του email.
Όπως μας λέει ο κ. Δοξαράς, η Warply θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με άξονα την πιο σύγχρονη τεχνολογία. Έως τα τέλη του έτους μάλιστα θα έχει ολοκληρωθεί μια επένδυση της τάξης των €800.000 για τη βελτίωση της πλατφόρμας, μέσω της προσθήκης τεχνολογιών, όπως το blockchain, η μηχανική μάθηση και η τεχνητή νοημοσύνη. Σημειώνει πάντως ότι «η μεγαλύτερη πρόκληση της 4ης βιομηχανικής επανάστασης δεν είναι οι αλγόριθμοι αυτοί καθεαυτοί, αλλά ο σχεδιασμός προϊόντων που θα γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ μαθηματικών μοντέλων και marketeers».