Του Γιάννη Γορανίτη
Δύο χρόνια μετά την ίδρυσή της, η Welcome Pickups εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 1,65 εκατ. ευρώ με στόχο να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο που ταξιδεύουμε. Ουσιαστικά, προσφέρει μια ολοκληρωμένη ταξιδιωτική εμπειρία, που ξεκινάει από τη στιγμή της άφιξης και ολοκληρώνεται με την αναχώρηση ενός ταξιδιώτη. Πλην των προϊόντων που απευθύνονται στον τελικό καταναλωτή, αναπτύσσει το Welcome for Hotels για ελαχιστοποίηση του φόρτου εργασίας και απλοποίηση των διαδικασιών στα ξενοδοχεία, και το Welcome for BnBs που διευκολύνει την επικοινωνία οικοδεσποτών και ταξιδιωτών στα ενοικιαζόμενα.
Η χρηματοδότηση που εξασφάλισε η Welcome από τις VentureFriends, Openfund και Melih Odemis θα αξιοποιηθεί για την επέκταση της πλατφόρμας, τη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών, την ενίσχυση τις ομάδας και βέβαια την αύξηση του δικτύου προορισμών. «Σε διάρκεια μόλις 2 ετών, η Welcome αναπτύχθηκε ραγδαία και επεκτάθηκε σε 5 χώρες και 11 προορισμούς. Η πλειοψηφία των εσόδων της μάλιστα, προέρχονται από προορισμούς εκτός Ελλάδος. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η Welcome θα αντιμετωπίσει με επιτυχία την επόμενη πρόκληση να λειτουργήσει σε 40 προορισμούς έως τα τέλη του 2018, δημιουργώντας ένα παγκόσμιας εμβέλειας ταξιδιωτικό όνομα», δήλωσε ο Απόστολος Αποστολάκης, εταίρος και συνιδρυτής του VentureFriends.
Τι προσφέρει η Welcome
Είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με τον συνιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Welcome, Αλέξανδρο Τρίμη για τη λειτουργία, τα σχέδια και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένα startup στην Ελλάδα.
«Η πλατφόρμα σκοπεύει να καλύψει όλες τις ανάγκες του ταξιδιώτη από τη στιγμή που θα φτάσει στον προορισμό μέχρι και την αναχώρηση του», μας λέει ο κ. Τρίμης. Πρακτικά, καλύπτει τις μεταφορές από και προς αεροδρόμια, λιμάνια και άλλα σημεία εισόδου με φιλικό και εύκολο τρόπο (αγγλόφωνοι οδηγοί, βοήθεια στον προσανατολισμό του ταξιδιώτη, μικρά δώρα καλωσορίσματος κ.α.). Επίσης, παρέχει μεγάλη γκάμα ταξιδιωτικών προϊόντων, όπως τοπικές κάρτες sim, πρόσβαση σε Wi-Fi hotspots, εισιτήρια μουσείων, κουτιά με σουβενίρ κτλ, και τέλος να προτείνει προσωποποιημένες δραστηριότητες βάσει των προτιμήσεων του πελάτη.
«Ο τρόπος που καλύπτουμε την συγκεκριμένη ανάγκη είναι μοναδικός σε παγκόσμιο επίπεδο», μας εξηγεί ο κ. Τρίμης. «Δεν είναι κάτι που απλά αντιγράψαμε από κάπου αλλού και φέραμε στην Ελλάδα. Σκοπός μας είναι να καλύψουμε όλες τις ταξιδιωτικές ανάγκες εκτός από τα αεροπορικά εισιτήρια και τη διαμονή, με πρώτο βήμα την αρχική μεταφορά κατά την άφιξη. Δημιουργούμε ένα μοναδικό κανάλι για τον ταξιδιώτη προκειμένου να καλύψει με πολύ εύκολο και διαπροσωπικό τρόπο μια σειρά αναγκών που μπορούν να βελτιώσουν δραματικά την ταξιδιωτική του εμπειρία».
Στόχος να εξελιχθεί σε παγκόσμιο brand
Όσον αφορά τις αντιδράσεις από τις «παραδοσιακές» δυνάμεις του τουριστικού κλάδου ο Αλέξανδρος Τρίμης, θεωρεί ότι ενδέχεται να αντιμετωπίσουν όπως όλα τα startups που αναπτύσσονται. «Παρόλ' αυτα σε σχέση με άλλες διεθνείς εταιρείες του τουρισμού και των μεταφορών ακολουθούμε πιστά το γράμμα του νόμου, οπότε πιστεύουμε ότι και οι αντιδράσεις θα είναι περιορισμένες». Όσον αφορά την πιθανότητα να εμφανιστούν ανταγωνιστές, μας εξηγεί ότι στη Welcome έχουν στήσει τις διαδικασίες και αναπτύξει την απαιτούμενη τεχνολογία προκειμένου να λειτουργούν ταχύτατα και αποτελεσματικά και βέβαια να αναπτυχθούν διεθνώς. «Σκοπός μας είναι να κινηθούμε πολύ γρήγορα σε παγκόσμιο επίπεδο για να καταλάβουμε πρώτοι σημαντικές αγορές που θέλουμε να κερδίσουμε», καταλήγει ο συνιδρυτής της εταιρείας.
Σχολιάζοντας τη χρηματοδότηση ύψους €1,65 εκατ. ο κ. Τρίμης δήλωσε: «Θα μας βοηθήσει στα πρώτα βήματα της περαιτέρω διεθνούς επέκτασης και της ενδυνάμωσης της κεντρικής ομάδας. Στοχεύουμε σε έναν μεγαλύτερο γύρο χρηματοδότησης το αργότερο μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2018, προκειμένου να αναπτυχθούμε ακόμη ταχύτερα. Σκοπός μας είναι να βγούμε σύντομα εκτός Ευρώπης, με πρώτη στόχευση τους προορισμούς της Ασίας». Συνέχισε εκφράζοντας τη μέγιστη αισιοδοξία του για τα επόμενα βήματα της Welcome: «Έχουμε τη μοναδική ευκαιρία να χτίσουμε ένα παγκόσμιο ταξιδιωτικό brand που θα ορίσει τη συγκεκριμένη κατηγορία. Σκοπός μας λοιπόν, είναι το επόμενο διάστημα να κάνουμε τα απαραίτητα βήματα για την επίτευξη αυτού του στόχου».
Δυσκολίες για ένα startup στην Ελλάδα
Όσον αφορά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει μια νεοφυής επιχείρηση στην Ελλάδα του 2017, ο κ. Τρίμης στάθηκε στην εύρεση ταλέντων: «Με το brain-drain γίνεται όλο και δυσκολότερο να βρεις εργαζόμενους που έχουν το στομάχι να μείνουν στην Ελλάδα και να χτίσουν κάτι μεγάλο». Επισήμανε επίσης της δυσκολία εξεύρεσης πόρων, ειδικά για μεγάλες επενδύσεις που ξεπερνάν τα αρχικά στάδια χρηματοδότησης. Αισιοδοξεί πάντως ότι αυτό ίσως αλλάξει από το 2018. «Η τρίτη δυσκολία είναι η έλλειψη παραστάσεων από την αντίστοιχη πορεία παρόμοιων εταιρειών από το σύνολο των εμπλεκόμενων στον χώρο», μας είπε ο Αλέξανδρος Τρίμης. «Δυστυχώς είμαστε ακόμη στα πρώτα στάδια της δημιουργίας του οικοσυστήματος και οφείλουμε να διδαχτούμε πολλά πράγματα από τα οικοσυστήματα του εξωτερικού».
Παρά τις δυσκολίες πάντως, ενθαρρύνει τους νέους να ασχοληθούν με την επιχειρηματικότητα και δη με την αγορά του τουρισμού. «Εκατομμύρια τουρίστες φτάνουν κάθε χρόνο στην πόρτα μας και μπορούμε να μάθουμε από αυτούς. Πόσες χώρες έχουν αυτό το πλεονέκτημα;», αναρωτιέται ο κ. Τρίμης. «Ανέκαθεν πίστευα πως σαν έθνος πρέπει να ορίσουμε τα πλεονεκτήματα μας και να κινηθούμε συνολικά προς αυτά: τουρισμός, ναυτιλία, υγεία, εκπαίδευση. Αυτοί οι κλάδοι πρέπει να τεθούν στο κέντρο του ενδιαφέροντος από όλες τις επιχειρηματικές ομάδες (νεοφυείς, μικρομεσαίες, εισηγμένες) και το κράτος να διευκολύνει την ανάπτυξη τέτοιων επιχειρηματικών κινήσεων. Αν δεν επικεντρωθούμε στα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε καλά, δεν θα μπορέσουμε και να ξεκολλήσουμε από το τέλμα», καταλήγει.