Του Γιάννη Γορανίτη
Αυτές τις ημέρες στο Λος Άντζελες διοργανώνεται η Ε3, η ετήσια γιορτή της παγκόσμιας βιομηχανίας του gaming. Και τι γιορτή! Όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές σπεύδουν να παρουσιάσουν τα νέα τους παιχνίδια, ενώ οι εκπρόσωποι του Τύπου και το κοινό συνωστίζονται για να τα δοκιμάσουν. Το ενδιαφέρον βέβαια εκτοξεύεται όταν παρουσιάζουν και τις ανανεωμένες τους προτάσεις στο hardware ή τις νέες τους κονσόλες, κάτι που συνέβη και φέτος με τη Microsoft, η οποία μας έδωσε μια ακόμη γεύση του το ανανεωμένου Xbox.
Σε συνέχεια των περσινών της ανακοινώσεων υπό την κωδική ονομασία «Project Scorpio» η αμερικανική εταιρεία αποκάλυψε όλες (ή τέλος πάντων, τις περισσότερες) λεπτομέρειες για τη νέα της παιχνιδομηχανή. Όπως αναμενόταν το Xbox One X είναι η «ισχυρότερη κονσόλα της αγοράς». Αρκεί όμως η λίστα των τεχνικών χαρακτηριστικών για να διασφαλίσει την επιτυχία;
Η σύγκριση της νέα παιχνιδομηχανή της Microsoft με το PS4 Pro
Αν και αναμενόταν μια αισθητή αναβάθμιση των τεχνικών χαρακτηριστικών σε σχέση με την υπάρχουσα γενιά παιχνιδομηχανών, όσα αποκάλυψε η Microsoft στο LA είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακά, ειδικά αν συγκριθούν ευθέως με τα ονομαστικά τουλάχιστον specs του PlayStation Pro –η πιο πρόσφατη έκδοση της κονσόλας της Sony, που επιτρέπει επίσης την αναπαραγωγή games 4K ανάλυσης.
Η παρουσίαση επικεντρώθηκε στον αφορισμό «40% ισχυρότερη από οποιαδήποτε άλλη κονσόλα», ο οποίος ερμηνεύτηκε βάση αυτών:
Ο βασικός επεξεργαστής του Xbox One X είναι οκταπύρηνος και χρονίζεται στα 2,3 GHz ενώ ο αντίστοιχος του PS4 Pro είναι επίσης οκταπύρηνος στα 2,13 GHz και φτάνει. Ο επεξεργαστής γραφικών της κονσόλας της Microsoft χρονίζεται στα 1172 Mhz και εκτελεί 6 teraflops/ sec, σε σύγκριση με τα 4,2 teraflop του νέου PS4. Διαθέτει επίσης 12GB μνήμης RAM τύπου GDDR5, σε σύγκριση με τα 8GB της Sony, ενώ η ταχύτητα μεταφοράς δεδομένων φτάνει τα 326GB/ δευτερόλεπτο αντί για τα 218 GB/s του Pro.
Ένα άλλο αβαντάζ του είναι ότι διαθέτει Blu-ray player UHD ανάλυσης, σε αντίθεση με το PS4, ενώ υποστηρίζει κι αυτό τεχνολογία απεικόνισης HDR, αλλά και ήχο Premium Dolby Atmos. Παράλληλα, χάρη στην ειδικά προσαρμοσμένη λειτουργία του supersampling επιτρέπει την απεικόνιση γραφικών υψηλής ποιότητας ακόμη και σε τηλεοράσεις που δεν υποστηρίζουν 4Κ ανάλυση. Εξάλλου, θα επιτρέπει την αποθήκευση game clips σε 4K και 60 fps, αλλά και λήψη screenshots 4K ανάλυσης. Οι αναφορές στις VR δυνατότητες της νέας κονσόλας δεν βρέθηκαν στο επίκεντρο της παρουσίασης, παρότι εικάζεται βάσιμα η συμβατότητα με τίτλους εικονικής πραγματικότητας.
Εμφανισιακά πάντως δεν παρατηρούμε κάποια αισθητή αναβάθμιση, με την κονσόλα να παραμένει ένα «βαρετό» μαύρο κουτί, αποδεικνύοντας ότι στο gaming ο «εσωτερικός κόσμος» και το περιεχόμενο συνεχίζουν να κάνουν τη διαφορά. Πάντως, η κονσόλα είναι η μικρότερη και λεπτότερη που κατασκεύασε ποτέ η εταιρεία και σύμφωνα με την ίδια πρόκειται για επίτευγμα δεδομένων των χαρακτηριστικών της.
Συμβατότητα με παλιά games
Ένα πολυσυζητημένο χαρακτηριστικό αμφίβολης χρησιμότητας, αλλά αναμφίβολης εμπορικότητας, είναι η λεγόμενη «συμβατότητα προς τα πίσω». Και η Microsoft φρόντισε να μην απογοητεύσει τους fans, καθώς η νέα κονσόλα θα είναι πλήρως συμβατή με όλα τα παιχνίδια, αλλά και τα αξεσουάρ του Xbox One. Θα προσφέρει επίσης συμβατότητα με εκατοντάδες τίτλους για παλαιότερες εκδόσεις του Xbox, οι οποίοι θα αναβαθμιστούν οπτικά, ώστε να προσφέρουν μια εμπειρία νέας γενιάς.
Επειδή τα παλιά games δεν αρκούν, η Microsoft παρουσίασε περισσότερους από 40 τίτλους για τη νέα κονσόλα, με 22 εξ αυτών να είναι αποκλειστικοί (είτε θα κυκλοφορήσουν αποκλειστικά για Xbox, είτε θα διατεθούν πρώτα σε αυτό για ένα προκαθορισμένο διάστημα). Ελάχιστοι όμως τίτλοι –ή και κανένας, σύμφωνα με τους πιο αυστηρούς– μπορούν να θεωρηθούν «system sellers», ικανοί δηλαδή να οδηγήσουν τις πωλήσεις της κονσόλας. Εκτός ίσως από το Forza Motorsport 7, που έρχεται σε 4K.
Γι' αυτό και η ευρύτερη gaming κοινότητα υποδέχτηκε συγκρατημένα το νέο Xbox, κυρίως γιατί αναμένει έμπρακτες αποδείξεις ότι η αμερικανική εταιρεία θα ανταποκριθεί στις προσδοκίες και θα λανσάρει πραγματικά ξεχωριστά games.
Η (τσιμπημένη) τιμή
Επιβεβαιώνοντας τον αδυσώπητο κανόνα του «ό,τι πληρώσεις παίρνεις», η Microsoft ανακοίνωσε ότι το Xbox One X θα πωλείται από τις 7 Νοεμβρίου στην τιμή των $499, διπλάσια περίπου τιμή από την τρέχουσα έκδοση του Xbox One και αισθητά υψηλότερη από την αντίστοιχη του Playstation 4 Pro. Στην Ευρώπη η τιμή του θα ξεκινάει από τα €500, ενώ θα ανεβαίνει ανάλογα με τη φορολογική πολιτική της εκάστοτε χώρας. Ναι, σωστά το μαντέψατε στην Ελλάδα θα κοστίζει περισσότερο από τη συντριπτική πλειονότητα των χωρών της ΕΕ.
Οι αντιδράσεις για την υψηλή τιμολόγηση ήταν εντονότατες, με αποτέλεσμα στελέχη της Microsoft να αποπειραθούν να δικαιολογηθούν. Ο υπεύθυνος μάρκετινγκ της εταιρείας Aaron Greenberg ισχυρίστηκε ότι είναι «υπερήφανος» για την τιμή, καθώς η κονσόλα σχεδιάστηκε ως ένα premium προϊόν «χωρίς συμβιβασμούς», το οποίο απευθύνεται σε gamers που επιθυμούν το καλύτερο που έχουν να δείξουν τα σύγχρονα games 4K ανάλυσης στις κονσόλες. Το ερχόμενο Φθινόπωρο θα μάθουμε αν και οι gamers αυτοί θα ανταποκριθούν βάζοντας το χέρι (βαθιά) στην τσέπη.