Του Γιάννη Γορανίτη
Πώς μπορεί το WiFi ενός ξενοδοχείου να μετατραπεί σε πλατφόρμα επικοινωνίας για τους επισκέπτες και αποτελεσματικό εργαλείο μάρκετινγκ; Με τον απλό στη σύλληψη αλλά άκρως ευρηματικό και προηγμένο τεχνολογικά τρόπο που ανέπτυξε η ελληνική startup εταιρεία Zoottle.
Το ομώνυμο εργαλείο έχει εγκατασταθεί σε περισσότερες από 300 ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και τουριστικούς οργανισμούς εντός κι εκτός Ελλάδας. Σε λιγότερα από πέντε χρόνια από την ίδρυσή της, η Zoottle έχει κατορθώσει να επεκταθεί διεθνώς και σήμερα διαθέτει γραφεία στην Αθήνα, τη Βοστώνη και το Λονδίνο, ενώ συνολικά αριθμεί 400 πελάτες σε οκτώ χώρες.
Τι προσφέρει η Zoottle
Η πλατφόρμα digital marketing βασίζεται στην παροχή WiFi στους επισκέπτες του ξενοδοχείου. Η πρόσβαση παρέχεται δωρεάν αρκεί να χρησιμοποιήσουν οι πελάτες το email τους ή τον λογαριασμό τους στα κοινωνικά δίκτυα (Facebook ή Twitter). Με αυτό τον τρόπο, οι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις αποκτούν πρόσβαση σε μια σειρά χρηστικών εργαλείων προώθησης και επικοινωνίας με το κοινό τους.
Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται οι ενέργειες και μηχανισμοί remarketing και in-bound marketing, η αύξηση των οργανικών αποδεκτών newsletter και καμπάνιες μέσω email, οι έρευνες ικανοποίησης σε πραγματικό χρόνο, η βελτίωση της διασύνδεσης με το brand, αλλά και η πολυπόθητη αύξηση των θετικών σχολίων και η μείωση των αντίστοιχων αρνητικών αναφορών στο Tripadvisor, Holidaycheck κ.ά. και άλλους παρόμοιους μηχανισμούς. Περισσότερες πληροφορίες στο www.zoottle.com
Μοχλός ανάπτυξης οι ίδιοι οι πελάτες
To Liberal.gr είχε την ευκαιρία να συζητήσει με τον Νάσο Αναλογίδη, συνιδρυτή και COO της Zoottle. «Η Zoottle οδεύει πλέον στον πέμπτο χρόνο λειτουργίας της και ήδη από το 2014, έχουμε συστήσει την εταιρία και στις ΗΠΑ, με έδρα την Βοστώνη» μας είπε. «Στόχος μας είναι η περαιτέρω επέκταση της δραστηριότητάς μας τόσο στη Βόρεια Αμερική όσο και στην Ευρώπη αλλά και στη Μέση Ανατολή. Η πλατφόρμα μας ενισχύεται συνεχώς με νέες λειτουργίες, ενώ ο κύριος μοχλός ανάπτυξης τους είναι οι ίδιοι οι πελάτες μας».
Όταν του ζητήσαμε να σχολιάσει την εξοικείωση των εγχώριων τουριστικών επιχειρήσεων με την τεχνολογία και να συγκρίνει τη δεκτικότητά τους σε καινοτόμες ιδέες σε σχέση με τις αντίστοιχες επιχειρήσεις στο εξωτερικό, ο κ. Αναλογίδης μας είπε: «Η ελληνική εγκατεστημένη βάση τουριστικών επιχειρήσεων εξακολουθεί στην πλειοψηφία της να παρουσιάζει την ιδιομορφία της ταύτισης του ιδιοκτησιακού καθεστώτος με το καθεστώς διαχείρισης. Κοινώς, ο ιδιοκτήτης είναι και ο μάνατζερ της τουριστικής μονάδας. Αυτό μέχρι πρότινος αποτελούσε τροχοπέδη στη δραστική αλλαγή φιλοσοφίας διαχείρισης της μονάδας, λόγω περιορισμένης εξοικείωσης με τις νέες τάσεις στον κλάδο των ξενοδοχείων.
»Σταδιακά όμως, η διαχείριση περνά στη νέα γενιά ξενοδόχων οι οποίοι έχουν μεγάλη εξοικείωση και είναι δεκτικοί σε εφαρμογές νέων τεχνολογιών στα ξενοδοχεία τους. Ταυτοχρόνως, διεθνείς ξενοδοχειακοί οργανισμοί που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας, ιδίως στην κατηγορία των τεσσάρων αστέρων και άνω, υιοθετούν όλες τις διαδικασίες του ομίλου στον οποίο ανήκουν, και συνεπώς ακολουθούν από κοντά τις τεχνολογικές εξελίξεις που αφορούν τις εφαρμογές στον χώρο της φιλοξενίας».
«Οι Έλληνες developers θεωρούνται από τους καλύτερους παγκοσμίως, αλλά…»
Όσον αφορά τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα για μια startup στον κλάδο του τουρισμού που ξεκινά με βάση την Ελλάδα, ο COO της Zoottle, υποστήριξε ότι η χώρα μας διαθέτει ένα πολύ καλό τουριστικό προϊόν με μεγάλα περιθώρια βελτίωσης. Τη θεωρεί λοιπόν ως ιδανική χώρα για ανάπτυξη και πιστοποίηση τεχνολογιών που απευθύνονται στον ευρύτερο κλάδο, καθώς υπάρχει πληθώρα υποψήφιων πελατών, οι οποίοι είναι δεκτικοί για την προώθηση, δοκιμή και τελειοποίηση των σχετικών υπηρεσιών. Ο Νάσος Αναλογίδης στάθηκε επίσης στο υψηλό επίπεδο του στελεχιακού δυναμικού: «Ειδικά στον χώρο της ανάπτυξης λογισμικού, οι Έλληνες developers θεωρούνται από τους καλύτερους παγκοσμίως».
Αναφέρθηκε όμως και στα μειονεκτήματα: την έλλειψη θεσμικού πλαισίου που να βοηθά πραγματικά την ανάπτυξη των startups. Πρότεινε μάλιστα την υιοθέτηση μιας πολιτικής που είναι παγιωμένη σε αρκετές χώρες: την καθιέρωση του αφορολόγητου και της μη απόδοσης ΦΠΑ για τις B2B επιχειρηματικές λύσεις, έστω για έναν αρχικό ενδεικτικό κύκλο πωλήσεων. Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό, δηλαδή. Αρκεί όπως μας λέει ο κ. Αναλογίδης «να αντιγράψουμε και να υιοθετήσουμε τις πολιτικές χωρών όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ολλανδία και το Ισραήλ, σχετικά με την ενίσχυση και στήριξη των startup επιχειρήσεων».