Η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών γεννά διάφορα συναισθήματα σε αυτόν που πίνει, αλλά το συχνότερο είναι η επιθετικότητα, ιδίως στους άνδρες, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική μελέτη. Όσον αφορά τη χαλάρωση -τον βασικό λόγο που πολλοί και πολλές πίνουν αλκοόλ- το κόκκινο κρασί φαίνεται να είναι αυτό που την προκαλεί συχνότερα από κάθε άλλο ποτό.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Mark Bellish του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ στην Ουαλία, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοοδικό "BMJ Open", ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 30.000 άτομα 18 έως 34 ετών από 21 χώρες, όσον αφορά τις συνήθειές τους στην κατανάλωση αλκοόλ και τα συναισθήματα που τους γεννά το ποτό.
Διαπιστώθηκε ότι κάθε ποτό προκαλεί κατά κύριο λόγο κάποιο διαφορετικό συναίσθημα. Έτσι, για παράδειγμα, το ποτό που συνδέεται συχνότερα με το αίσθημα της χαλάρωσης, είναι το κόκκινο κρασί (53% όσων πίνουν) και ακολουθεί η μπίρα (50%).
Αντίθετα, το λιγότερο χαλαρωτικό συναίσθημα γεννούν τα «σκληρά» αλκοολούχα ποτά όπως το ουίσκι, το ρούμι και η βότκα (μόνο στο 20% των ανθρώπων). Τα ποτά αυτά είναι επίσης πιθανότερο από κάθε άλλο ποτό, να προκαλούν αρνητικά συναισθήματα, ιδίως επιθετικότητα (30%). Συγκριτικά, μόνο το 2,5% όσων πίνουν κόκκινο κρασί, νιώθουν επιθετικοί.
Από την άλλη όμως, τα κατ'' εξοχήν αλκοολούχα ποτά γεννούν ορισμένα θετικά συναισθήματα πολύ συχνότερα από ό,τι το κρασί ή η μπίρα, ιδίως ενεργητικότητα και αυτοπεποίθηση (59%) ή αίσθημα «σέξι» (43%). Τα δύο αυτά συναισθήματα (ενεργητικότητας-αυτοπεποίθησης και σεξουαλικότητας) τα νιώθουν κυρίως οι νεότερης ηλικίας πότες 18 έως 24 ετών.
Οι γυναίκες, περισσότερο από ό,τι οι άνδρες, συσχετίζουν πολύ πιο εύκολα το οποιοδήποτε αλκοόλ με κάποιο συναίσθημα, με εξαίρεση την επιθετικότητα. Από την άλλη, οι άνδρες, ιδίως όσοι πίνουν πολύ, είναι επιρρεπείς πολύ περισσότερο να συσχετίζουν το αλκοόλ με την επιθετικότητα.
Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι περίπου 3,3 εκατομμύρια θάνατοι και ένα στα 20 περιστατικά ασθενειών και τραυματισμών σχετίζονται άμεσα με την κατανάλωση αλκοόλ παγκοσμίως.
ΑΠΕ-ΜΠΕ