Υποχρεωτική η εξυπηρέτηση ασθενών και εκτός ραντεβού, στο ΠΕΔΥ

Υποχρεωτική η εξυπηρέτηση ασθενών και εκτός ραντεβού, στο ΠΕΔΥ

Γίνεται πλέον υποχρεωτική η εξυπηρέτηση πολιτών που προσέρχονται σε μονάδες του ΠΕΔΥ και τα Κέντρα Υγείας και για τα έκτακτα - χωρίς προγραμματισμένο ραντεβού - περιστατικά, σύμφωνα με νέα εγκύκλιο του αναπληρωτή γενικού γραμματέα για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ).

Σύμφωνα με την εγκύκλιο (Α.Π. 93672), οι γιατροί όλων των μονάδων της χώρας οφείλουν να εξυπηρετούν κατά προτεραιότητα και κατά τη διάρκεια του 7ώρου εργασίας τους τα προγραμματισμένα ραντεβού. Σε περίπτωση που γιατρός οποιασδήποτε ειδικότητας δεν εξυπηρετεί κάποιο ραντεβού, θα δέχεται κανονικά τους πολίτες που προσέρχονται στη Μονάδα Υγείας χωρίς να έχουν προγραμματίσει εκ των προτέρων επίσκεψη, ανεξάρτητα από την ύπαρξη γιατρού υποδοχής στη Μονάδα.
Υπεύθυνος για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση του συνόλου των ληπτών υπηρεσιών υγείας, είτε με ραντεβού είτε χωρίς, είναι ο Διευθυντής της εκάστοτε Μονάδας.

Σε περίπτωση που διαπιστώνεται αδικαιολόγητη μη εξυπηρέτηση των πολιτών, οι τελευταίοι μπορούν να υποβάλλουν εγγράφως τυχόν παράπονα ή/και καταγγελίες τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση της γραμματείας του Αν. Γενικού Γραμματέα του Υπ. Υγείας. Για τις περιπτώσεις των πολιτών με περιορισμένη εξοικείωση με τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η διεκπεραίωση της καταγγελίας γίνεται με τη συνδρομή του Διευθυντή της οικείας Μονάδας Υγείας.

Στην ανακοίνωσή του ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας διευκρινίζει πως ο Διευθυντής της εκάστοτε Μονάδας Υγείας υποχρεούται να ενημερώσει το ιατρικό και λοιπό προσωπικό της Μονάδας για το περιεχόμενο της σχετικής εγκυκλίου και να την αναρτήσει σε εμφανές σημείο στην είσοδο ή στον χώρο αναμονής της Μονάδας. Σημειώνεται ότι για την παρακολούθηση εφαρμογής της εγκυκλίου κλιμάκια της Γενικής Γραμματείας ΠΦΥ, αλλά και των κατά τόπους ΥΠΕ θα πραγματοποιήσουν σειρά επισκέψεων σε ΜΥ και ΚΥ της χώρας.