Εξελίξεις στον κλάδο των μεταφορών και ασφαλειών, αλλά διεύρυνση των εργασιών φέρνει η είσοδος των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, με τα ασφάλιστρα να παραμένουν στα ίδια επίπεδα με αυτά και των υπολοίπων αυτοκινήτων. Ωστόσο, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, όπως εκτιμούν παράγοντες, θα έχει πολλές επιπτώσεις στην ασφάλιση και τις απαιτήσεις για αποζημιώσεις, καθώς η τεχνολογία γεννά νέους κινδύνους αλλά και ευκαιρίες.
Η ΕΑΕΕ, έχει υπογράψει από τα μέσα του 2020 «Πράσινη Συμφωνία για την Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης»η οποία είναι ευθυγραμμισμένη με τους βασικούς στόχους του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), που αποτελεί τον εθνικό «οδικό χάρτη» για την επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας (European Green Deal).
Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία θέτει το πλαίσιο μετάβασης σε μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία έως το 2050 και βρίσκεται στο επίκεντρο της προσπάθειας επανεκκίνησης της ευρωπαϊκής οικονομίας μετά την πανδημία του κορωνοϊού.
Οι βασικοί άξονες του European Green Deal –συμπεριλαμβανομένης της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης – θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ.
Με δεδομένο ότι ο τομέας των μεταφορών αποτελεί την κύρια πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αντιπροσωπεύοντας το ένα τρίτο (1/3) της τελικής κατανάλωσης ενέργειας και το ένα πέμπτο (1/5) των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και οι οδικές μεταφορές, ειδικότερα, συμβάλλουν με ποσοστό άνω του 20% στις συνολικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) (το βασικότερο αέριο του θερμοκηπίου) στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η ηλεκτροκίνηση μοιάζει μονόδρομος.
Για τούτο η ηλεκτροκίνηση προωθείται ως μια από τις σημαντικότερες και αποτελεσματικότερες εναλλακτικές προτάσεις μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και φαίνεται να αποτελεί σε διεθνές επίπεδο, τη βασική λύση για μετάβαση σε ένα περιβάλλον οδικών μετακινήσεων μηδενικών εκπομπών, με το 31% του παγκόσμιου στόλου οχημάτων να προβλέπεται πως θα είναι ηλεκτρικός έως το 2040.
Με βάση την παραπάνω πρόβλεψη είναι δεδομένο ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήρθαν για να μείνουν και αναμένεται να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην ασφάλιση αστικής ευθύνης προϊόντων αυτοκινήτου καθώς οι νέες και υπάρχουσες τεχνολογίες θα πρέπει να δοκιμαστούν από τις πραγματικές συνθήκες ενώ νέες διαδικασίες παραγωγής, όπως η εκτύπωση 3D ή 4D, θα μπορούσαν να αλλάξουν τα χαρακτηριστικά των προϊόντων.
Η αγορά περιμένει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αποτελούνται από λιγότερα μέρη, και ο μικρότερος αριθμός εξαρτημάτων συνδέεται όλο και περισσότερο μέσω αισθητήρων και ενσωματωμένου λογισμικού, προσθέτοντας πολυπλοκότητα και κατ΄ επέκταση είναι πιθανό το κόστος επισκευής σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα να είναι υψηλότερο, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει και το κόστος ασφάλισης κυρίως για μεικτές ασφάλειες.
Επίσης, οι κίνδυνοι πυρκαγιάς και έκρηξης που σχετίζονται με μπαταρίες υψηλής τάσης θα μπορούσαν να φέρουν σωρεία απαιτήσεων στον κλάδο περιουσίας & ατυχημάτων από τους αυξημένους κινδύνους πυρκαγιάς κατά τον χειρισμό και την αποθήκευση μπαταριών. Έχοντας κατά νου ότι και η αγορά σταθμών φόρτισης αν και έχει μεγάλους διεθνής παίκτες δεν έχει ακόμη σταθεροποιηθεί άρα δεν έχουν λυθεί όλα τα θέματα ασφαλείας που ενδέχεται να προκύψουν ο κίνδυνος ατυχημάτων είναι αυξημένος.
Υπό αυτό το πρίσμα, σε ό,τι αφορά τα ατυχήματα, στο σύνολό τους οι ασφαλιστικές εκτιμούν ότι αιτήσεις για αποζημιώσεις θα μειωθούν αλλά όχι βραχυπρόθεσμα. Άλλωστε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνουν ολοένα το ποσοστό τους στην αγορά, καθώς όλο και περισσότεροι οδηγοί τα προτιμάνε – τόσο για λόγους οικονομίας όσο και για την προστασία του περιβάλλοντος.
Η αγορά λοιπόν υπάρχει και βαίνει διαρκώς αυξανόμενη, αυτό που πλέον μένει είναι και η ενημέρωση των ασφαλιστικών εταιρειών στο σύνολο τους ώστε να διευρυνθούν οι επιλογές των πελατών για την ασφάλιση τους.