Μια τεράστια συλλογή από έργα τέχνης, έπιπλα, πορσελάνες και κοσμήματα που βρισκόταν εδώ και καιρό στην ιδιωτική συλλογή της τραπεζικής δυναστείας των Ρότσιλντ, δημοπρατήθηκε για περισσότερα από 62,6 εκατομμύρια δολάρια στους Christie's της Νέας Υόρκης (11 έως 13 Οκτωβρίου). Το γεγονός ξεπέρασε κατά πολύ τις προβλέψεις των ανθρώπων του οίκου που εκτιμούσαν τον τζίρο στα 20 εκατ. δολάρια.
Τα προς πώληση αντικείμενα (περίπου 600) προσέλκυσαν το ενδιαφέρον των συλλεκτών, όχι μόνο για την ποιότητα και τη σπανιότητά τους, αλλά και επειδή πολλά εξ αυτών παρέμειναν αθέατα για περισσότερα από 150 χρόνια. Τα περισσότερα αποκτήθηκαν τον 19ο αιώνα από τον βαρόνο Τζέιμς Μάγερ ντε Ρότσιλντ (James Mayer de Rothschild), τη σύζυγό του, Μπέτι, και τον γιο τους Αλφόνσο, κι από τότε παρέμεναν στη συλλογή των απογόνων τους.
Happy Birthday to Baron James Mayer de Rothschild, born on this day in 1792.
— Travis Simpkins (@TravisSimpkins7) May 15, 2021
Portrait by Travis Simpkinshttps://t.co/UjuDuBuUwV#JamesMeyerDeRothschild #Rothschild #Baron #history #wealth #Freemasons #Freemasonry #TravisSimpkins #art #portrait #sketch pic.twitter.com/uYwGXWZawB
Ο βαρόνος ήταν ο ιδρυτής του γαλλικού τραπεζικού υποκαταστήματος της οικογένειας και βασικός χρηματοδότης των σιδηροδρόμων και των εξορυκτικών επιχειρήσεων που έκαναν τη Γαλλία βιομηχανική δύναμη μετά τους Ναπολεόντειους Πολέμους.
Στα «διαμάντια» της συλλογής, ένας πίνακας με την υπογραφή του Γκέριτ Ντάου (Gerrit Dou) με τίτλο «Νεαρή γυναίκα που κρατά λαγό με ένα αγόρι στο παράθυρο». Φιλοτεχνημένο τον 17ο αιώνα, το έργο πωλήθηκε για περισσότερα από 7 εκατομ. δολάρια. Μεταξύ των παλαιότερων αντικειμένων, ένα χειροποίητο χαραγμένο πορτρέτο του Ρωμαίου αυτοκράτορα, Κλαύδιου, του πρώτου αιώνα μ.Χ., το οποίο άλλαξε χέρια για 116.000 δολάρια. Το καμέο βγήκε τελευταία φορά σε δημοπρασία πάλι από τον οίκο Christie's το 1899, όταν πουλήθηκε για 3.750 λίρες (περίπου 395.000 λίρες ή 496.000 δολάρια σε σημερινά χρήματα).
Γιατί η οικογένεια επέλεξε να διαθέσει τη συλλογή τώρα; Όχι, οι απόγονοι της μεγαλύτερης οικογένειας συλλεκτών χωρίς βασιλική καταγωγή, δεν βρέθηκαν ξαφνικά «σε ανάγκη». «Δεν ζούμε όπως οι Ρότσιλντ του 19ου αιώνα, άρα γιατί να περιμένουμε το ίδιο από τους σημερινούς Ρότσιλντ», απαντούν οι άνθρωποι του οίκου, δείχνοντας την «αλλαγή των γενεών» στην επιλογή του τρόπου ζωής και του γούστου, που ταυτίστηκε με την πολυτέλεια και τον πλούτο.
Κεντρική φωτ.: Το έργο του καλλιτέχνη Εζέν Λαμί, «The Great Hall at the Château de Ferrières», μια υδατογραφία του κτήματος που χτίστηκε από τον Τζέιμς Μάγερ ντε Ρότσιλντ, όπου είχαν προηγουμένως εκτεθεί πολλά από τα έργα της δημοπρασίας.