Από τους μνημονιακούς χρόνους έως την παρατεταμένη πανδημική κρίση της εποχής, ο υπόγειος εκθεσιακός χώρος του συλλέκτη Σωτήρη Φέλιου στην Κυψέλη – στο 16 της Φωκίωνος Νέγρη -, έχει αναχθεί σε ένα ιδιότυπο, αλλά εξαιρετικά αποτελεσματικό «φυτώριο» της νεότερης ελληνικής τέχνης. Ο διακεκριμένος νομικός δεν προβάλλει μόνο τα έργα και τους καλλιτέχνες της συλλογής με άρτιες εκθέσεις και καλαίσθητους καταλόγους. Έχει συνεργαστεί με τις εγχώριες Σχολές Καλών Τεχνών και με Καθηγητές όπως η Δάφνη Αγγελίδου και ο Μιχάλης Μανουσάκης, παραχωρώντας τον χώρο του σε φοιτητές για να δείξουν τα σπουδαστικά τους έργα και να έρθουν σε ουσιαστική γνωριμία με το φιλότεχνο κοινό.
Μια νέα πρωτοβουλία του συλλέκτη έχει στόχο την προβολή της ανερχόμενης γενιάς των εικαστικών που ζουν και προσπαθούν να δείξουν δουλειά τους στον τόπο. Σε συνθήκες εξαιρετικά αντίξοες για την καλλιτεχνική παραγωγή συνολικά, το να ευδοκιμήσει η νέα γενιά των καλλιτεχνών φαντάζει σχεδόν πολυτέλεια, καθώς οι πόροι της πολιτείας είναι πενιχροί και τα ιδρύματά της δοκιμάζονται σκληρά. Η συλλογή Φέλιου ως αρωγός του σύγχρονου πολιτισμού προσκάλεσε αυτήν τη φορά την γλύπτρια και κεραμίστρια Ισμήνη Κινγκ, προκειμένου να επιμεληθεί μια έκθεση με κύριο υλικό τον πηλό (έργα της δημιουργού κατέχει ο συλλέκτης). Πρόκειται για μια έκθεση - γέφυρα ανάμεσα στη σύγχρονη πρακτική της γλυπτικής και την παράδοση της κεραμοπλαστικής.
Η καλλιτέχνις έδωσε βήμα σε πέντε σύγχρονες εικαστικούς με κεντρική ιδέα το ακροκέραμο. Το κεραμμύδι ως δομικό στοιχείο προσλαμβάνει χαρακτήρα αποτροπαϊκό και γίνεται σύμβολο προστασίας. Κάτω από τον τίτλο «APOTROPAION» η έκθεση περιλαμβάνει πέντε έργα, τα οποία έχουν δημιουργηθεί ειδικά για την έκθεση, όπου οι συμμετέχοντες αναπτύσσουν σκέψεις γύρω από θέματα όπως η Προστασία, η Φροντίδα, η Φθορά, η Οικία και το Υπερφυσικό στοιχείο.
Η Ι. Κινγκ επισημαίνει στο εισαγωγικό σημείωμα του καταλόγου: «Από την αρχή της περιόδου της πανδημίας που διανύουμε, η λέξη «προστασία» έχει υπάρξει εξαιρετικά συχνή και δραστική. Παράλληλα, η σχέση μας με την οικία και με ότι περιλαμβάνεται σε αυτή, εξελίσσεται σε μια σχέση έντονης οικειότητας και σημασίας, καθώς βιώνουμε την οικία με τον αρχέγονο ρόλο της, ως καταφύγιο. […] Είναι ίσως τώρα η στιγμή που τα σύμβολα και τα ίχνη του υπερφυσικού, που κοσμούν τις οικίες και την πόλη, είναι πιο ισχυρά, μέσα από τις προστατευτικές ιδιότητες που τους αποδίδουμε, σύμφωνα με το σύστημα πεποιθήσεων του καθενός μας».
Η συλλογή Σωτήρη Φέλιου έχει ζωή περίπου 40 χρόνων, καθώς άρχισε να σχηματίζεται από τις αρχές του ’80 (στα χρόνια της σπουδής στην Αθήνα). Αναφέρεται κυρίως στη σύγχρονη ελληνική παραστατική τέχνη και ιδιαίτερα στη ζωγραφική, με κεντρικό θέμα της την ανθρώπινη μορφή. Περιλαμβάνει περισσότερα από χίλια έργα Ελλήνων καλλιτεχνών που ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα (ζωγραφικά έργα, γλυπτά, ανάγλυφα, κατασκευές, χαρακτικά, φωτογραφίες, σχέδια κ.ά.). Όλα αποτελούν προσωπικές επιλογές του συλλέκτη.
Από τον Μάρτιο 2021, το Ίδρυμα «Η άλλη Αρκαδία» και η Google Arts & Culture συνεργάζονται παρουσιάζοντας εκατόν ενενήντα πέντε έργα και τέσσερεις διαδικτυακές εκθέσεις από τη συλλογή στο παγκόσμιο κοινό της ψηφιακής πλατφόρμας της Google.
Την έκθεση συνοδεύει πλήρως εικονογραφημένη δίγλωσση έκδοση με κείμενα της επιμελήτριας της έκθεσης, Ισμήνης Κινγκ και της Δρ. Αρχαιολογίας, Αγγελικής Κοτταρίδη. Τα εγκαίνια είναι την Τετάρτη 9 Ιουνίου, 16:00-20:00, «16 Φωκίωνος Νέγρη», Αθήνα.
Διάρκεια: 9 Ιουνίου – 11 Σεπτεμβρίου, Ωράριο λειτουργίας: Τετάρτη-Παρασκευή 16:00-20:00 Σάββατο 12:00-17:00.