Εάν θα έπρεπε να επιλέξουμε μία κατηγορία ακινήτων που μοιάζει θωρακισμένη έναντι της κρίσης αυτή θα ήταν οι χώροι αποθήκευσης και διανομής. Ούτε η μεγάλη οικονομική κρίση κατάφερε να επιφέρει καίριο πλήγμα στα logistics ούτε η πανδημία, η οποία προκάλεσε ακριβώς το αντίθετο. Έδωσε μία χωρίς προηγούμενο ώθηση στα logistics, λόγω της μεγάλης στροφής στο ηλεκτρονικό εμπόριο που εκτόξευσε τις επενδύσεις σε αποθήκες κυρίως σε κοντινή απόσταση από το κέντρο της Αθήνας. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου, ότι μόλις πριν από μερικές ημέρες, οι μεγάλες επενδυτικές εταιρείες ακινήτων πραγματοποίησαν σερί deals στον τομέα των αποθηκευτικών χώρων.
Κλειδί στην ισχυρή ζήτηση για χώρους logistics είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο. Ναι, μεν, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές έχουν υποχωρήσει σε σύγκριση με το peak της πανδημίας, αλλά θα εξακολουθήσει να αποτελεί βασικός μακροπρόθεσμος μοχλός ανόδου του κλάδου των αποθηκευτικών χώρων. Μη ξεχνάμε ότι το περιθώριο ανάπτυξης του e-commerce στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα μεγάλο. Με άλλα λόγια, η αύξηση του όγκου διακίνησης μικρών κιβωτίων, η ισχυροποίηση της ζήτησης για ακίνητα κοντά ή και εντός των αστικών κέντρων συμπεριλαμβανομένων των αποθηκών ελεγχόμενης θερμοκρασίας θα συνεχιστεί. Επίσης, λόγω Covid και πολέμου, η στρατηγική που υιοθετείται είναι η δημιουργία χώρων logistics περιφερειακών, με στόχο να αποφευχθεί η διάρρηξη της εφοδιαστικής αλυσίδας που συνέβη στο peak της υγειονομικής κρίσης και οφείλεται στη μεγάλη εξάρτησή της από την Κίνα.
Επίσης, η σημασία του τελευταίου μιλίου, η ανάγκη δηλαδή των επιχειρήσεων να παραδίδουν ολοένα και πιο γρήγορα τα προϊόντα τους, θα τροφοδοτεί τις επενδύσεις σε χώρους logistics κοντά ή και μέσα στον αστικό ιστό.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι εμπορικές αποθήκες σημειώνουν ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση, που έχει οδηγήσει στη συμπίεση των αποδόσεών τους και σε ορισμένες περιπτώσεις αύξηση των μισθωμάτων
Αυτά, λοιπόν, τα δεδομένα ωθούν τις εταιρείες real estate στην Ελλάδα να επενδύσουν στην αγορά νέων χώρων, ενισχύοντας τη θέση τους στη συγκεκριμένη αγορά. Με το σκεπτικό αυτό, η Briq Properties αγόρασε δύο οικόπεδα συνολικής επιφάνειας άνω των 11 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο, τα οποία είναι όμορα στο Logistics Park το οποίο αναπτύσσει η εταιρεία στη θέση «Ήμερος Τόπος». Με αυτή την αγορά η Briq έχει στην ιδιοκτησία της ενιαία έκταση συνολικής επιφάνειας 114 στρεμμάτων και καθίσταται ως ένας από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες αποθηκευτικών χώρων. Στην εν λόγω έκταση η εταιρεία αναπτύσσει δύο κτίρια αποθήκευσης και διανομής (ΚΑΔ) υψηλών προδιαγραφών, συνολικής επιφάνειας 44.365 τ.μ. μέσω συνολικής επένδυσης 30 εκατ. ευρώ από τα οποία έχει, ήδη, δαπανήσει 20 εκατ. ευρώ.
Μένοντας στον Ασπρόπυργο, η Trastor αγόρασε τρεις εκτάσεις άνω των 21 στρεμμάτων που βρίσκονται στη θέση «Μελίσσια». Η εταιρεία -όπως έπραξε η Briq- επιδιώκει να ενισχύσει τη συμμετοχή χώρων logistics στο χαρτοφυλάκιό της και γι’αυτό οι εν λόγω ιδιοκτησίες εφάπτονται σε υφιστάμενες που έχει η εταιρεία στον Ασπρόπυργο. Να σημειώσουμε ότι η εταιρεία επενδύει στη δημιουργία σύγχρονων συγκροτημάτων ξηρού και ψυχρού φορτίου.
Από τη λίστα των επενδυτών σε logistics δεν θα μπορούσε να λείπει η Prodea που έχει αγοράσει στον Ασπρόπυργο τρία οικόπεδα 110 χιλ. τ.μ. στα οποία θα δημιουργήσει κέντρο αποθήκευσης και διανομής.