Citi: Η πίεση στους short θα εκτοξεύσει τον S&P 500 προς τις 4.000 μονάδες

Citi: Η πίεση στους short θα εκτοξεύσει τον S&P 500 προς τις 4.000 μονάδες

Η πίεση στους επενδυτές που είναι τοποθετημένοι στην αγορά με θέσεις short, ποντάροντας σε διόρθωση, θα δώσει περαιτέρω ώθηση στην κούρσα του δείκτη S&P 500, εκτιμά η Citi, ενώ ήδη οι προσδοκίες ότι το νέο δημοσιονομικό πακέτο στήριξης που ετοιμάζει η κυβέρνηση Biden οδηγεί τη Wall Street σε νέα υψηλά.

Σχεδόν $10 δισ. θέσεων short στον δείκτη S&P 500 έκλεισαν την περασμένη εβδομάδα, το μεγαλύτερο ποσό ανοικτών πωλήσεων από τον Απρίλιο του 2020, ενώ παραμένουν ανοιχτά άλλα $21 δισ. που ήδη καταγράφουν ζημιές, αναφέρει ο οίκος σε έκθεση του.

«Υπάρχει περιθώριο για περισσότερη πίεση στους επενδυτές που έχουν ποντάρει σε διόρθωση και το short squeeze θα δρα υποστηρικτικά στα κέρδη που σημειώνει η αγορά τις επόμενες εβδομάδες δεδομένου του μεγέθους της βάσης των short θέσεων που παραμένουν ανοιχτές», σημειώνει η Citi.

Στο επίπεδο των 4,000 μονάδων του δείκτη S&P 500 είναι πιθανό οι αγορασμένοι να πάρουν τα κέρδη τους, κάτι που θα συγκρατήσει τη χρηματιστηριακή αγορά από περαιτέρω άνοδο βραχυπρόθεσμα. Ο δείκτης έχει σημειώσει άνοδο πάνω από 5% μέχρι στιγμής αυτό το μήνα και την Δευτέρα έκλεισε σε νέο υψηλό-ρεκόρ στις 3,915 μονάδες.

Με περισσότερο διαθέσιμο εισόδημα στη διάθεση τους καθώς οι καταναλωτικές δαπάνες έχουν μειωθεί εν μέσω πανδημίας, τα αμερικανικά νοικοκυριά έχουν στραφεί προς το χρηματιστήριο και σε ανακαίνιση της κατοικίας τους, σύμφωνα με έρευνα του Consumer Dynamics Report.

Περίπου το 20% των καταναλωτών στις ΗΠΑ επένδυσε σε μετοχές η σε αμοιβαία κεφάλαια το τελευταίο τρίμηνο του 2020, αυξημένο ποσοστό σε σύγκριση με ένα 15% το δεύτερο τρίμηνο.

«Τα χαμηλά επιτόκια σε συνδυασμό με τις χαμηλότερες του κανονικού δαπάνες σε ταξίδια, διακοπές και διασκέδαση λόγω των απαγορευτικών έχουν βρει τους καταναλωτές με πλεονάζον διαθέσιμο εισόδημα και συνάμα λιγότερες επιλογές για το που να το ξοδέψουν», αναφέρει η έρευνα. «Οι μετοχές που συνεχίζουν να σημειώνουν δυνατές αποδόσεις έχουν καταστεί μία δελεαστική επιλογή για τους καταναλωτές αυτούς».

Το ποσοστό των νοικοκυριών που ξοδεύει περισσότερο χρήμα σε ανακαίνιση της κατοικίας αυξήθηκε στο 24% από 21% καθώς όλο και λιγότεροι καταναλωτές ξοδεύουν χρήματα σε διακοπές, ρουχισμό και είδη τεχνολογίας.

Το ποσοστό που επιλέγει να αποταμιεύει υποχώρησε στο 43% από 49% κυρίως λόγω των πολύ χαμηλών επιτοκίων. Η πανδημία έχει διευρύνει την εισοδηματική ανισότητα με τους εργαζόμενους με υψηλές αμοιβές να τα πηγαίνουν καλύτερα από αυτούς με χαμηλά εισοδήματα.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 26% των καταναλωτών επιλέγει να μην αποπληρώσει τα χρέη του με το διαθέσιμο εισόδημα και περίπου το ένα πέμπτο δεν το τοποθετεί σε αμοιβαία κεφάλαια για τη συνταξιοδότηση του ενώ ένα 10% δεν έχει περίσσευμα εισοδήματος.