Τη νέα δουλειά της ζωγράφου παρουσιάζει η αθηναϊκή Citronne από την ερχόμενη Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου. Ανθρωποκεντρική δημιουργός, η Λιακουνάκου εξακολουθεί να αντλεί έμπνευση από την ανθρώπινη φύση και τις σχέσεις. Σ’ αυτή την τελευταία της έκθεση με τίτλο «Ένωση», την απασχολεί, όπως λέει, το θέμα του έρωτα.
Επηρεασμένη από την ποίηση και τον στοχασμό του Τζελαλαντίν Ρουμί (1207-1273), του μεγαλύτερου Σούφι μυστικού ποιητή της Ανατολής, εκθέτει έργα με ζευγάρια και μοναχικές φιγούρες που αναζητούν την ένωση. Συχνά, ζωγραφίζει τη μορφή με τρόπο που παραπέμπει είτε σε μία φιγούρα, είτε σε μια αγκαλιά και λειτουργεί, τελικά, σαν μονολιθικό μνημείο. Οι ιδέες της έχουν ως μακρινή ανάμνηση τα κυκλαδικά εδώλια, δουλεμένες με τρόπο που παραπέμπει στο έργο του Μάκη Θεοφυλακτόπουλου (θυμόμαστε ακόμη την εξαιρετική έκθεση που του είχε οργανώσει η Citronne).
Η Λιακουνάκου, όμως, δεν στερείται προσωπικού ύφους. Ο τρόπος με τον οποίο δουλεύει, μοιάζει με αυτόν του Θεοφυλακτόπουλου, καθώς οι μορφές προκύπτουν από επάλληλες στρώσεις ακρυλικών, λαδιών και λαδοπαστέλ. Δεν υπάρχει αφήγηση, ούτε κάποια προκαθορισμένη ιδέα. Η εικόνα εμφανίζεται μέσα από τη ζωγραφική διαδικασία, αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα τη ζωή – ακόμη και τον εαυτό, όπως ομολογεί η ζωγράφος – από τον ασυνείδητο κόσμο στον ορατό. Όμως, ο Θεοφυλακτόπουλος παραμένει πιο υπαινιχτικός, πιο κρυπτικός στο τελικό αποτέλεσμα. Αντιθέτως, η Λιακουνάκου επιδιώκει ν’ ανασύρει από την ύλη το ανθρώπινο της μορφής που άλλοτε προβάλλει μνημειώδες κι άλλοτε σε στενή συνάφεια με τον περιβάλλοντα ζωγραφικό χώρο.
H Ελισάβετ Πλέσσα, επιμελήτρια της έκθεσης, στο κείμενό της για τη ζωγραφική της Βαρβάρας Λιακουνάκου αναφέρει: «Σε πολλούς καμβάδες των τελευταίων πέντε ετών γίνεται αποκλειστική χρήση του λαδοπαστέλ, το οποίο η Βαρβάρα Λιακουνάκου χειρίζεται όπως το στιλό μελάνης στα χαρτιά της, δημιουργώντας καταιγίδες γραμμών που συνδιαλέγονται με το λευκό του χαρτιού ενώ διαμορφώνουν τα εικονιζόμενα».
«Στα έργα αυτά, αναζητήσεις της διαφάνειας, όλα ρυθμίζονται από τις ανταύγειες που διαπερνούν τα πλέγματα των γραμμών. Ακόμα και το μαύρο λειτουργεί διαφορετικά σε αυτές τις πρόσφατες συνθέσεις, δείχνοντας το φως και όχι το σκοτάδι. Τα περιγράμματα χάνουν τη σαφήνειά τους και τα χρώματα εγκαταλείπουν την έντασή τους για χάρη ενός αντιφεγγίσματος που προσδίδει μια αίσθηση ιερού στις παραστάσεις αυτές».
Γεννημένη στην Αθήνα το 1978, η Λιακουνάκου σπούδασε ζωγραφική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Φλωρεντίας (1997-2001). Κατά την περίοδο 2001-2014 έζησε και εργάστηκε στην Αθήνα, στη νότια Κρήτη και στη Νέα Υόρκη (2001-2014). Είναι διοργανώτρια του Mudhouse Residency, στον Άγιο Ιωάννη της Κρήτης, όπου διδάσκει Ζωγραφική. Έργα της ανήκουν στις συλλογές του Μουσείου Βορρέ, καθώς και σε άλλες ιδιωτικές συλλογές. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα και στη νότια Κρήτη. Στο πλαίσιο της έκθεσης θα παρουσιαστεί η μονογραφική έκδοση «Ένωση» που σχεδιάστηκε και τυπώθηκε στο Τορίνο από τον εκδοτικό οίκο Umberto Allemandi.
CITRONNE Gallery Πατριάρχου Ιωακείμ 19, 4ος όροφος. Εγκαίνια Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου, 18:00-22:00. Διάρκεια έως 2 Απριλίου. Ώρες λειτουργίας: Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11.00-20.00, Τετ, Σάβ: 11.00-16.00