Ο Έλον Μασκ δήλωσε πως η έλλειψη ημιαγωγών προκαλεί χάος στην εφοδιαστική αλυσίδα της Tesla και επέρριψε ευθύνες στις εταιρείες που παραγγέλνουν περισσότερους απ’ ότι χρειάζονται, κάπως όπως οι καταναλωτές που αγόραζαν πανικόβλητοι χαρτιά υγείας στην αρχή της πανδημίας, σύμφωνα με το Bloomberg.
«Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι στις εφοδιαστικές αλυσίδες, και ειδικά με τα τσιπ. Δεν έχω ξαναδεί κάτι αντίστοιχο», έγραψε σε ένα tweet την Τετάρτη. «Ο φόβος του να ξεμείνουν οδηγεί τις εταιρείες στο να υπερ-παραγγέλνουν – όπως με την έλλειψη σε χαρτιά υγείας, αλλά σε επική κλίμακα».
Η Tesla αυξάνει τις τιμές των οχημάτων λόγω της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών και των πιέσεων στην αλυσίδα εφοδιασμού, έγραψε ο Μασκ στο Twitter νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα. Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν απογυμνώσει τμήματα στα οχήματά που παράγουν, όπως συστήματα πλοήγησης και καθρέφτες παρακολούθησης τυφλών σημείων λόγω της έλλειψης μκροτσιπ.
Η έλλειψη των ημιαγωγών ανάγκασε αρκετές εταιρείες να αναπροσαρμόσουν τα σχέδιά τους μεταβάλλοντας το πρόγραμμα παραγωγής τους (General Motors, Ford, Toyota, Honda, Nissan, Fiat Chrysler Automobiles (που τώρα πλέον αποτελεί μέρος της Stellantis). Ενώ η Volkswagen προσωρινά εισήγαγε μειωμένο ωράριο στο εργοστάσιό του Kassel, το οποίο προμηθεύει με διάφορα υποσυστήματα 7 μάρκες σε 35 χώρες.
Η Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι σχεδιάζει να αυξήσει την παραγωγή μονάδων τσιπ κατά 60% φέτος για να ανακουφίσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Ωστόσο, οι εταιρείες μικροτσιπ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές ανταλλακτικών έχουν προειδοποιήσει ότι οι προμήθειες μικροτσιπ θα παραμείνουν «σφιχτές» μέχρι το επόμενο έτος.
Ο CEO της Intel επανέλαβε προ ημερών, ότι ενδέχεται να πάρει χρόνια για να επιλυθεί το πρόβλημα της έλλειψης ημιαγωγών σε παγκόσμιο επίπεδο, ένα πρόβλημα που έχει κλείσει ορισμένες γραμμές παραγωγής αυτοκινήτων και γίνεται αισθητό και σε άλλους τομείς όπως τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης.