Πτωτικά κινήθηκαν την Τετάρτη οι κυριότερες ευρωπαϊκές χρηματιστηριακές αγορές, καθώς η αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού σε μία σειρά περιοχών του πλανήτη σε συνδυασμό με την κατά τόπους επαναφορά των περιοριστικών μέτρων έφεραν τις συνεδριάσεις σε αρνητικό έδαφος.
Πιο συγκεκριμένα, ο πανευρωπαϊκός δείκτης STOXX 600 διαμορφώθηκε στις 361,19 μονάδες, ενισχυμένος κατά 0,24%.
Στην Γερμανία, ο δείκτης DAX έκλεισε με πτώση 0,41% στις 12.260 μονάδες, ενώ στο Παρίσι ο CAC 40 διαμορφώθηκε στις 4.926 μονάδες με απώλειες της τάξης του 0,18%.
Αντίστοιχη εικόνα και στην Μεγάλη Βρετανία, με τον δείκτη FTSE 100 να κλείνει με πτώση 0,19% στις 6.157 μονάδες, ενώ στο Μιλάνο ο δείκτης FTSE MIB έκλεισε στις 19.330 μονάδες, χάνοντας 0,23%.
Τέλος, στην Ισπανία ο δείκτης IBEX 35 διαμορφώθηκε στις 7.227 μονάδες, με οριακές απώλειες 0,05%.
Το κλίμα στην αγορά βελτιώθηκε προσωρινά μετά την βελτίωση της μεταποιητικής δραστηριότητας στην Ευρωζώνη τον Ιούνιο, με τον σύνθετο δείκτη PMI να διαμορφώνεται στις 47,4 μονάδες, πλησιάζοντας το όριο των 50 μονάδων που αποτελεί το σημείο καμπής μεταξύ της αύξησης και της συρρίκνωσης της δραστηριότητας, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η IHS Markit.
Αναλυτικότερα, ο δείκτης υπευθύνων προμηθειών (PMI) για τον μεταποιητικό τομέα κατέγραψε άνοδο 8 μονάδων σε σχέση με τον Μάιο, ενώ ο ο δείκτης που μετρά την παραγωγή διαμορφώθηκε στις 48,9 από τις 35,6 μονάδες που βρισκόταν τον προηγούμενο μήνα.
Ο δείκτης για τη μελλοντική παραγωγή, ο οποίος αντανακλά την αισιοδοξία για τους επόμενους 12 μήνες, αυξήθηκε σε θετικό έδαφος, φθάνοντας τις 57,3 μονάδες από 44,6 τον Μάιο. Ωστόσο, όλοι οι άλλοι δείκτες παρέμειναν κάτω από το όριο των 50 μονάδων, υποδηλώνοντας ότι η όποια ανάκαμψη θα είναι πιθανόν αργή και μακρά.
Στα εταιρικά νέα, η Ryanair εξετάζει το ενδεχόμενο να περικόψει 3.500 θέσεις εργασίας αν δεν μπορέσει να καταλήξει σε συμφωνία με το προσωπικό για περικοπή μισθών, ανακοίνωσε σήμερα ο CEO της εταιρείας, Μάικλ Ο' Λίρι, προσθέτοντας ότι ο ίδιος θα μειώσει κατά 50% τις απολαβές του.
Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους της Ευρώπης ανακοίνωσε ότι απέλυσε περίπου 250 άτομα από το προσωπικό γραφείου σε όλη την Ευρώπη και εξετάζει τις περικοπές έως και 3.000 θέσεων εργασίας μεταξύ των πιλότων και των πληρωμάτων καμπίνας.
Τέλος, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα είναι έτοιμη να προσαρμόσει την πολιτική της στις ανάγκες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μετά την πανδημία του κορονοϊού, οι μεταρρυθμίσεις της κάθε χώρας ξεχωριστά όμως θα παίξουν σημαντικότερο ρόλο από τη νομισματική πολιτική, δήλωσε ο αντιπρόεδρος της ΕΚΤ Λουίς ντε Γκουίντος.
«Το βασικό αντίδοτο στην ύφεση δεν θα είναι η νομισματική πολιτική – την οποία θα ασκήσουμε, γνωρίζοντας ότι δεν είμαστε παντοδύναμοι – αλλά μάλλον οι μεταρρυθμίσεις και η δημοσιονομική πολιτική των εθνικών κυβερνήσεων», ανέφερε σε συνέντευξή του στην ιταλική εφημερίδα La Stampa.