Σε τιμές που ξεκινούν από 100 μέχρι και 3.000 ευρώ, ο οίκος «Βέργος» διαθέτει online 125 έργα - ζωγραφικά, κεραμικά, γλυπτά και κατασκευές - από 67 καλλιτέχνες. Το γεγονός θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 20/9 στις 18.30 από την ιστοσελίδα του οίκου. Επιλέξαμε για σας εφτά λαχνούς από γερές υπογραφές σε τιμές ελκυστικές.
Ξεκίνησε τη δύσκολη περίοδο της καραντίνας, αλλά κατάφερε να γνωρίσει σημαντική απήχηση. Η online δημοπρασία του Ανδρέα Βέργου δεν είναι μία συνθήκη που στήθηκε εκτάκτως σε άρρωστους καιρούς. Οι ψηφιακές πωλήσεις είναι πλέον μία πραγματικότητα που, στο τέλος της παρατεταμένης πανδημίας, πρόκειται να μείνουν ως τρέχουσα αγοραστική πρακτική. Από τα πιο απλά είδη διατροφής, έως τα πιο εξειδικευμένα αντικείμενα, το ψηφιακό εργαλείο τα παρέχει γρήγορα, οικονομικά και, κυρίως, στην πόρτα σου.
Ο οίκος Βέργος έχει μία κατάκτηση στον χώρο των δημοπρασιών: έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των συλλεκτών, αποτέλεσμα της μακρόχρονης, συνεπούς και χωρίς εκπτώσεις πορείας, του ιδρυτή του, Πέτρου Βέργου. Έτσι, μπορεί σήμερα ο γιος του Ανδρέας να συνεχίζει την παράδοση των καλών έργων με γνωστές και, το πιο σημαντικό, αυθεντικές υπογραφές στον ψηφιακό χώρο.
Δεν είναι αυτονόητη η μετάβαση από τη φυσική στη διαδικτυακή πώληση, όταν μάλιστα μιλάμε για αντικείμενο τέχνης. Όσο καλή κι αν είναι η φωτογράφισή του, το έργο «μιλάει» διαφορετικά στο βλέμμα. Χρειάζεται, λοιπόν, χρόνος για να εκπαιδευτεί το κοινό και μάλιστα οι λιγοστοί εγχώριοι συλλέκτες που είναι εξοικειωμένοι με τη διαδικασία της δημοπρασίας.
Αυτή η μετάβαση, όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα της τελευταίας χρονιάς, υπήρξε παραπάνω από ικανοποιητική για τον αθηναϊκό οίκο. Σε αυτό συνετέλεσε και η καλή ιδέα του Ανδρέα Βέργου να ξεκινήσει διαδικτυακές δημοπρασίες με έργα προσιτά σε κάθε πορτοφόλι. Η πλειοψηφία του κοινού πιστεύει πως το «σφυράκι» του δημοπράτη χτυπάει μόνο για έργα πολλών χιλιάδων ευρώ για τα οποία κονταροχτυπιούνται παθιασμένοι εκατομμυριούχοι. Η αλήθεια, όμως, είναι πολύ διαφορετική.
Στη δημοπρασίες βγαίνουν πολλές επενδυτικές ευκαιρίες, κυρίως από ζώντες καλλιτέχνες που η αξία τους βρίσκεται χαμηλά στο χρηματιστήριο της τέχνης. Ο Βέργος επιχειρεί ένα σημαντικό άνοιγμα στις διαδικτυακές πωλήσεις, απευθυνόμενος στο ευρύ κοινό, στον φιλότεχνο που δε λογίζεται «συλλέκτης», αλλά θέλει να έχει ένα μοναδικό έργο κι όχι αντίγραφο, με την υπογραφή ενός γνωστού δημιουργού κι όχι από κάποιο δισύλλαβο ψευδώνυμο που συναντάς στο Μοναστηράκι και σε τιμή που να μπορεί να αντέξει η τσέπη του.
Στο ξεκίνημα της χειμερινής σεζόν, οι άνθρωποι του οίκου έχουν συγκεντρώσει πλήθος έργων από ευρέως αναγνωρισμένους Έλληνες και ξένους δημιουργούς, σε τιμές που ξεκινούν από 100 μέχρι και 3.000 ευρώ. Βερναρδάκη – να μια ωραία έκπληξη! -, Π. Βυζάντιος, Γιαλλινάς, Κόττης, Λίτη, Μαντζαβίνος, Μπότσογλου, Μυταράς, Παύλος, Πατρικαλάκης, Πρέκας, Σπεράντζας, Στεφάνου, Σακαγιάν, Τάκης, Τέτσης, Τσαρούχης, Φασιανός, είναι μόνο μερικά από τα μεγάλα ονόματα που παρελαύνουν στον ηλεκτρονικό κατάλογο. Τον μελετήσαμε προσεκτικά και, κρίνοντας από την αρχική τους τιμή, σας προτείνουμε εφτά έργα αντιπροσωπευτικά των μεγάλων ονομάτων που φέρουν.
Η πρώτη μας επιλογή είναι «ο Στρατηγός Μακρυγιάννης» διά χειρός Ευγένιου Σπαθάρη. Δεν πρόκειται για φιγούρα, αλλά για έργο ζωγραφικό (τέμπερα σε χαρτί) που όμως φέρει όλα τα χαρακτηριστικά της τέχνης του δημιουργού: μετωπική, ολόσωμη και μάχιμη η στάση του Μακρυγιάννη, αποθεώνεται στο σύμπαν των ηρώων του νεότερου ελληνισμού. Πρόκειται για έργο μνημειακό που θα μπορούσε να βρει θέση σε μουσείο.
Η πρώτη μας επιλογή είναι «ο Στρατηγός Μακρυγιάννης» διά χειρός Ευγένιου Σπαθάρη. Δεν πρόκειται για φιγούρα, αλλά για έργο ζωγραφικό (τέμπερα σε χαρτί) που όμως φέρει όλα τα χαρακτηριστικά της τέχνης του δημιουργού: μετωπική, ολόσωμη και μάχιμη η στάση του Μακρυγιάννη, αποθεώνεται στο σύμπαν των ηρώων του νεότερου ελληνισμού. Πρόκειται για έργο μνημειακό που θα μπορούσε να βρει θέση σε μουσείο.
Τα έργα του Τάκη στις μέρες μας είναι τα πιο δημοφιλή, όχι μόνο στους Έλληνες συλλέκτες, αλλά στους διεθνείς συλλεκτικούς κύκλους. Οι τιμές τους έχουν κυριολεκτικά εκτιναχθεί και με άνεση ξεπερνούν την υψηλή εκτίμηση στις δημοπρασίες.
Το γλυπτό που δείχνουμε, ανήκει στη σειρά των μαγνητικών έργων του Τάκη και προσφέρεται στα 2.000 ευρώ. Στα χαρακτηριστικά που δίνει ο οίκος, δεν φαίνεται να προέρχεται από πολλαπλά (δεν έχει αρίθμηση). Αν πρόκειται για μοναδικό έργο, τότε μιλάμε για εξαιρετικά χαμηλή τιμή.
Ο τελευταίος των μεγάλων της γενιάς του, Αλέκος Φασιανός, είναι ένα όνομα που δεν γνωρίζει μόδες και η αξία του αναγνωρίζεται πέρα από τα ελληνικά σύνορα. Στο «Μπλε» φανερώνεται όλη η μαστοριά του, κυρίως, όμως, αναγνωρίζεται το λιτό ύφος με το οποίο καθιερώθηκε. Το έργο είναι καμωμένο από μικτή τεχνική σε χαρτόνι και φέρει αφιέρωση του αλησμόνητου δημιουργού (Στον Γιώργο).
Ο τελευταίος των μεγάλων της γενιάς του, Αλέκος Φασιανός, είναι ένα όνομα που δεν γνωρίζει μόδες και η αξία του αναγνωρίζεται πέρα από τα ελληνικά σύνορα. Στο «Μπλε» φανερώνεται όλη η μαστοριά του, κυρίως, όμως, αναγνωρίζεται το λιτό ύφος με το οποίο καθιερώθηκε. Το έργο είναι καμωμένο από μικτή τεχνική σε χαρτόνι και φέρει αφιέρωση του αλησμόνητου δημιουργού (Στον Γιώργο).
Άλλος αυθεντικός καλλιτέχνης, που, δυστυχώς, μας άφησε νωρίς είναι ο Δάσκαλος Γιώργος Λάππας. Η μορφή αυτή, καμωμένη από σίδερο, θα μπορούσε να συμβολίζει το πέταγμα του εξεγερμένου, έναν «Εσταυρωμένο» που αναδύεται από το σκοτάδι στο φως ως φιγούρα αναστάσιμη. Απλό στη σύλληψή του, αλλά στιβαρό λόγω και του σχετικά μεγάλου μεγέθους του (55x48 εκ.).
Σε αυτό το έργο ο Εδουάρδος Σακαγιάν δεν στρέφει το βλέμμα στο κοινό και στους κοσμαγάπητους «θεατές» του, αλλά απαθανατίζει με τρυφερότητα ένα «ζευγάρι ρεμπέτες». Μικρό σε διάσταση (23x33 εκ.), αυτό το διαμάντι φιλοτεχνήθηκε το 1987, όταν ο ζωγράφος ήταν 30 χρόνων. Παρόλο που υπογράφεται στην Αθήνα, θυμίζει τις καταβολές του δημιουργού στη γενέτειρά του, την πλούσια από μεγάλους ρεμπέτες, Θεσσαλονίκη.
Στο πνεύμα του Σπαθάρη και με τη στόφα ενός αυθεντικού δημιουργού που θα μείνει στα εικαστικά μας πράγματα, ο Τάσος Μαντζαβίνος υπογράφει μια ιδιότυπη «σκηνή», βασισμένη στη λογική του μπερντέ. «Ο ύπνος στο πάρκο» συνδυάζει την μπρούτα, πηγαία γραφή του καλλιτέχνη σε μια κατασκευή που πετυχαίνει την τρίτη διάσταση, αλλά και τη ριζικώς άλλη προοπτική. Καθόλου τυχαία, το έργο αυτό προβάλλεται ψηλά στις επιλογές της δημοπρασίας.
Όσοι αγαπούν το γυμνό στην τέχνη, δεν θα μείνουν αδιάφοροι μπροστά στο έργο του Χρήστου Παλλαντζά. Εδώ βεβαίως ο καλλιτέχνης επικεντρώνεται περισσότερο στον ζωγραφικό χώρο γύρω από το γυμνό και την ατμόσφαιρα που δημιουργεί, και λιγότερο στη στάση του γυναικείου σώματος και τα χαρακτηριστικά του προσώπου (που αναμφίβολα ο δημιουργός τα έχει κατακτήσει). Πιο τολμηρός επιχειρεί ένα γυμνό εσωτερικό, ελεύθερο από συμβάσεις του συρμού.
Δείτε τον κατάλογο εδώ
https://www.vergosauctions.com/auctions/detail/grid!/2/2556/0/0
H εξέταση των έργων πραγματοποιείται κατόπιν ραντεβού στα γραφεία του οίκου (Νεοφύτου Δούκα 10, Κολωνάκι) από τη Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου έως και τη Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου