Οι αναλυτές της Bernstein πιστεύουν ότι το 2025 και το 2026 θα είναι καθοριστικά έτη για τα αυτόνομα οχήματα (AVs), καθώς ο τομέας θα προχωρήσει από τη θεωρία σε ένα βιώσιμο εμπορικό προϊόν στις ΗΠΑ.
Η εταιρεία πιστεύει ότι τα επόμενα δύο χρόνια θα καθορίσουν αν η αγορά των AV θα παραμείνει σε μεγάλο βαθμό ενοποιημένη ή θα γίνει πιο ανταγωνιστική, γεγονός που θα μπορούσε να έχει σημαντικές επιπτώσεις για τις εταιρείες "rideshare" όπως η Uber και η Lyft.
Η Bernstein λέει ότι αν συμβεί αυτό, η Uber και η Lyft πιθανότατα θα χάσουν διαπραγματευτική δύναμη, μειώνοντας ενδεχομένως τα ποσοστά τους. Ωστόσο, εάν εισέλθουν στην αγορά περισσότεροι πάροχοι AV, ο ανταγωνισμός θα μπορούσε να αποτρέψει αυτό το σενάριο.
Επί του παρόντος, η Waymo είναι ο κυρίαρχος παίκτης στις υπηρεσίες ρομποτικού ταξί στις ΗΠΑ, αλλά η εταιρεία πιστεύει ότι αυτό θα μπορούσε να αλλάξει.
«Το 2025/26 θα μπορούσαν να αποτελέσουν χρονιές που θα σημειωθεί άνοδος του ανταγωνισμού στο μέτωπο των AV», σημείωσε η Bernstein, εξηγώντας ότι η Zoox και η Tesla στοχεύουν να αναπτύξουν εμπορικές υπηρεσίες μέσα στο 2025, ενώ μικρότεροι πάροχοι όπως η Avride και η May Mobility εργάζονται επίσης προς αυτή την κατεύθυνση.
«Η κατάρρευση της Cruise ήταν μια καλή υπενθύμιση του πόσο γρήγορα μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα και πόσο δύσκολο μπορεί να είναι να αξιολογηθεί η βιωσιμότητα μιας ανατρεπτικής τεχνολογίας από το εξωτερικό», έγραψαν οι αναλυτές της Bernstein.
Για τις μετοχές rideshare, η Bernstein λέει ότι οι νέες συνεργασίες με μικρότερες εταιρείες AV θα μπορούσαν να αποτελέσουν βασικούς καταλύτες.
«Από τη σκοπιά της μετοχής, πιστεύουμε ότι είναι επιτακτική ανάγκη η Avride και η May Mobility να ξεκινήσουν το 2025 με την UBER και την LYFT, αντίστοιχα», σημείωσε η Bernstein, προσθέτοντας ότι ακόμη και οι μικρής κλίμακας συνεργασίες θα ήταν πολύτιμα σημεία απόδειξης για τους μακροπρόθεσμους επενδυτές.