Γιατί οι δασμοί της ΕΕ δεν θα επηρεάσουν την επέκταση κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων
Shutterstock
Shutterstock
CNBC

Γιατί οι δασμοί της ΕΕ δεν θα επηρεάσουν την επέκταση κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων

Τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα θα παραμείνουν ανταγωνιστικά στην Ευρώπη παρά τους πρόσθετους δασμούς της ΕΕ στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στη χώρα, ιδιαίτερα αφού αναθεωρήθηκαν χαμηλότερα τον περασμένο μήνα.

Στις πιο πρόσφατες αναθεωρήσεις τιμολογίων στα τέλη Αυγούστου, η BYD, η μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, είδε τους δασμούς να μειώνονται στο 17% από 17,4%, η Geely σε 19,3% από 19,9% και η SAIC  σημείωσε μείωση στο 36,3% από 37,6%.

Για να καταστεί η ευρωπαϊκή αγορά μη ελκυστική για τους Κινέζους εξαγωγείς ηλεκτρικών οχημάτων, οι δασμοί πρέπει να αυξηθούν έως και 50%, σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα Rhodium, σημειώνεται σε δημοσίευμα του CNBC. Είπε ότι αυτός ο αριθμός μπορεί να χρειαστεί να είναι ακόμη υψηλότερος για κάθετα ολοκληρωμένους κατασκευαστές όπως η BYD.

Οι τρέχοντες δασμοί δεν θα είναι σημαντικά αποτρεπτικοί για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, δήλωσε ο Joseph McCabe, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της παγκόσμιας εταιρείας έρευνας αυτοκινήτων AutoForecast Solutions. «Οι δασμοί στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα θα δημιουργήσουν εμπόδιο, αλλά όχι στις εισαγωγές», πρόσθεσε.

Εκτίμησε ότι οι δασμοί της ΕΕ δεν ήταν τόσο αυστηροί όσο αυτοί που ανακοινώθηκαν από τη Βόρεια Αμερική, επειδή οι Ευρωπαίοι και οι Κινέζοι κατασκευαστές πρωτότυπου εξοπλισμού είναι σε μεγάλο βαθμό διασυνδεδεμένοι. Οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν δασμούς 100% στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα τον περασμένο Μάιο . Ο Καναδάς ακολούθησε το παράδειγμά τους τον περασμένο μήνα.

«Είναι μια λεπτή ισορροπία για την προώθηση της εγχώριας ευρωπαϊκής παραγωγής χωρίς να επηρεάζονται σοβαρά οι κινεζικές δραστηριότητές τους», δήλωσε ο McCabe.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έρχονται με νεότερες, φθηνότερες προσφορές, παρόλο που η ΕΕ προσπαθεί να περιορίσει τις εισαγωγές μέσω δασμών.

Το κινεζικό μεγαθήριο BYD τον περασμένο Μάιο  ανακοίνωσε το μοντέλο Dolphin στην ευρωπαϊκή αγορά σε λιγότερο από $21.550. Το μοντέλο είναι ένα rebrand του κινεζικού μοντέλου Seagull. Τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται από την Tesla στην Κίνα αντιμετωπίζουν επίσης δασμούς 9% στις εισαγωγές στην ΕΕ. Ακόμη και με την εισφορά 17%, το μοντέλο Dolphin της BYD θα εξακολουθεί να είναι περίπου 23.270 $ φθηνότερο από το εισαγόμενο από την Κίνα Tesla Model 3.

Για να ανταγωνιστεί καλύτερα τους σκληρούς Κινέζους αντιπάλους, η γερμανική Volkswagen ανακοίνωσε σχέδια για την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού οχήματος χαμηλού κόστους για την ευρωπαϊκή αγορά σε συγκρίσιμη τιμή περίπου 21.476 $ έως το 2027.

«Τώρα, η κερδοφορία βρίσκεται σε δεύτερη μοίρα στο μερίδιο αγοράς. Η επενδυτική κοινότητα ανταμείβει τους νέους, καινοτόμους παίκτες EV με την υπόσχεση ποιες θα μπορούσαν να είναι αντί για βραχυπρόθεσμες οικονομικές επιδόσεις που μετρώνται οι παλαιούχοι κατασκευαστές», δήλωσε ο McCabe.

Εάν επηρεαστεί ο κινεζικός τομέας κατασκευής πρωτότυπου εξοπλισμού, ο κίνδυνος αντιποίνων δασμολογικών μέτρων από την Κίνα κατά της Ευρώπης είναι υψηλός, προειδοποίησε ο McCabe.

Οι συνομιλίες για τους δασμούς της ΕΕ ξεκίνησαν τον Ιούνιο ως απάντηση στις «άδικες επιδοτήσεις» προς τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίες αποτελούν «απειλή οικονομικής ζημίας» για τους Ευρωπαίους ομολόγους των EV.