Ο γίγαντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, Meta Platforms, αναμένεται να ανακοινώσει αύξηση 20% στις πωλήσεις το δεύτερο τρίμηνο, χάρη στην καλή πορεία των διαφημίσεων όπου βοήθησαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες και οι εκλογικές αναμετρήσεις σε διάφορες χώρες.
Η προσοχή των επενδυτών, όμως, θα είναι στραμμένη στις δαπάνες της Meta στην Τεχνητή Νοημοσύνη και στο πότε θα αρχίσουν να αποδίδουν.
Όπως και οι άλλοι κολοσσοί τεχνολογίας στη Wall Street - η μητρική της Google, η Alphabet, και η Microsoft - η Meta ξοδεύει δισεκατομύρια δολάρια ώστε η τεχνολογική της υποδομή να είναι σε θέση να στηρίξει την εξέλιξη της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Τον Απρίλιο, η αναθεώρηση προς τα πάνω των ετήσιων δαπανών εξαέρωσαν $170 δισ. από την κεφαλαιοποίηση της μέσα σε μία ημέρα. Παρομοίως, η προειδοποίηση της Alphabet την προηγούμενη εβδομάδα οτι οι δαπάνες θα παραμείνουν υψηλές φέτος επισκίασε την άνοδο των πωλήσεων και έριξε την μετοχή της.
Σήμερα μετά το τέλος της συνεδρίασης της Wall Street που ανακοινώνει αποτελέσματα, η Meta θα ενημερώσει τη χρηματιστηριακή αγορά για τις πρόσφατες δαπάνες της στην Τεχνητή Νοημοσύνη και το metaverse.
Oι αναλυτές προβλέπουν δυνατές πωλήσεις αλλά, όπως συνέβη στην Google και την Tesla πρόσφατα, η μετοχή της μπορεί να χτυπηθεί αν τα ποσά που ξόδεψε στην Τεχνητή Νοημοσύνη είναι υψηλότερα των αναμενόμενων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της JPMorgan, oι δαπάνες της Meta μπορεί να φτάσουν τα $50 δισ. το 2025, κυρίως λόγω των επενδύσεων στην Τεχνητή Νοημοσύνη.
Οι αναλυτές εκτιμούν οτι οι κεφαλαιακές δαπάνες της Meta το δεύτερο τρίμηνο ανήλθαν στα $9,5 δισ. αυξημένες σχεδόν 50% από το πρώτο τρίμηνο. Προβλέπουν οτι για ολόκληρη τη φετινή χρονιά οι συνολικές δαπάνες θα φτάσουν τα $35-$40 δισ. και τα $42 δισ. το 2025.
Η εκτίμηση της JPMorgan είναι οτι η Meta θα ξοδέψει $8 δισ. περισσότερα το 2025, συνολικά σχεδόν $50 δισ..
Η Wall Street είναι ανήσυχη με τα τεράστια ποσά που ξοδεύουν οι κολοσσοί κεφαλαιοποίησης του Big Tech για να χτίσουν τις υποδομές της Τεχνητής Νοημοσύνης και να αναπτύξουν τα τελευταίες εφαρμογές.
Το πρόβλημα είναι οτι δεν υπάρχουν ξεκάθαρες απαντήσεις για το πότε όλες αυτές οι επενδύσεις θα αρχίσουν να αποδίδουν.
Ο επικεφαλής της Meta, o Mark Zuckerberg, πιστεύει οτι τα ποσά που επενδύει ο γίγαντας των social media στην Τεχνητή Νοημοσύνη θα δείξουν οτι άξιζαν τον κόπο νωρίτερα απ' ό,τι αναμένεται.
Εκτιμά οτι το Llama 3.1 της Meta θα γίνει το πιο ευρέως χρησιμοποιούμενο μοντέλο Τεχνητής Νοημοσύνης μέχρι το τέλος του 2024 και το πλέον προηγμένο στον χώρο. Αυτό εξηγεί το γιατί δεν διστάζει να δαπανά κεφάλαια και ίσως να υπερξοδεύει για να συνεχίσει την πρόοδο της εταιρείας στην Τεχνητή Νοημοσύνη.
«Πιστεύω οτι υπάρχει πιθανότητα πολλές εταιρείες να υπερξοδεύουν και οτι μελλοντικά θα κοιτάξουν πίσω λέγοντας οτι ίσως δαπανήσαμε κάποια δις παραπάνω από οτι χρειαζόταν», δήλωσε πρόσφατα ο Zuckerberg σε συνέντευξη του στους Los Angeles Times.
«Aπό την άλλη πλευρά, νομίζω οτι όλες οι εταιρείες που επενδύουν κινούνται ορθολογικά διότι ο κίνδυνος του να μείνεις πίσω είναι οτι θα βρεθείς εκτός θέσης στην πιό σημαντική τεχνολογία των επόμενων 10-15 ετών» πρόσθεσε.
Οι αναλυτές της χρηματιστηριακής Wedbush εκτιμούν οτι οι επενδύσεις στην Τεχνητή Νοημοσύνη δεν είναι κάτι αντίστοιχο με τα ποσά που ξόδεψε ο Zuckerberg στο metaverse τα δύο τελευταία χρόνια.
Αντίθετα, θεωρούν οτι είναι σε εξέλιξη ένας αγώνας εξοπλισμών στις ΗΠΑ, την Κίνα και σε άλλες περιοχές του πλανήτη για το χτίσιμο του οικοσυστήματος Τεχνητής Νοημοσύνης για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές.
«Η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μία μέρα, πόσο μάλλον η άνευ προηγουμένου επανάσταση της Τεχνητής Νοημοσύνης» αναφέρουν.
Το metaverse είναι μια συλλογική εικονική κοινότητα που δημιουργείται από τη σύγκλιση της φυσικής και της ψηφιακής πραγματικότητας. Ενα περιβάλλον που βασίζεται στη χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality), της εικονικής πραγματικότητας (Virtual Relaity) και των τρισδιάστατων κόσμων που επιτρέπου την αλληλεπίδραση των χρηστών σε πραγματικό χρόνο.
Οι χρήστες μπορούν να δημιουργούν, να εξερευνούν και να αλληλεπιδρουν με εικονικά περιβάλλοντα και αντικείμενα καθώς και με άλλους χρήστες μέσω των ψηφιακών τους αβατάρων.
Μπορεί μερικοί ειδικοί του χώρου να μη συμφωνούν με τον όρο ΅«αγώνας εξοπλισμών» αλλά όπως και να περιγράψει κανείς τη φάση που διανύουμε, είναι ξεκάθαρο οτι τόσο οι επιχειρήσεις όσο και οι αναλυτές πιστεύουν οτι οι δαπάνες για την Τεχνητή Νοημοσύνη είναι κλειδί για την επιτυχία στο μέλλον.