Το λίθιο είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία για τη μετάβασή μας σε ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Οι μπαταρίες λιθίου αντικαθιστούν το καύσιμο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης σε ποικίλες εφαρμογές. Καθώς η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων λοιπόν αυξάνεται ραγδαία, αυξάνεται ραγδαία και η ζήτηση για λίθιο, αλλά και για άλλες πρώτες ύλες των επαναφορτιζόμενων ηλεκτρικών μπαταριών όπως το κοβάλτιο, το νικέλιο, ο χαλκός, το μαγνήσιο κ.ο.κ.
Ως βασική πρώτη ύλη για τις μπαταρίες που τροφοδοτούν τα ηλεκτρικά οχήματα, το λίθιο φαίνεται ότι θα μας απασχολήσει κατά τη διάρκεια όλης της δεκαετίας. Πόσο μάλλον από τη στιγμή που η μπαταρία αποτελεί τα πιο ακριβό εξάρτημα των ηλεκτρικών οχημάτων,αντιπροσωπεύοντας περίπου το 30% του συνολικού κόστους και οι κατασκευαστές αγωνίζονται για να εξασφαλίσουν προμήθειες λιθίου σε έναν κόσμο συγκρατημένης προσφοράς, εκτοξεύοντας τις τιμές.
Σύμφωνα με τον ασιατικό δείκτη τιμών μετάλλων και ορυκτών, στην Κίνα οι τιμές ανθρακικού λιθίου έχουν υπερδιπλασιαστεί, ενώ αυτές του πιο βιομηχανικά επεξεργασμένου υδροξειδίου του λιθίου σημειώνουν αύξηση της τάξης του 70% τους τελευταίους μήνες.
Για να μιλήσουμε με νούμερα, οι τιμές spot του ανθρακικού λιθίου που διαπραγματεύονται στην Κίνα - 99,5% Li2CO3- ήταν 282.500 γιουάν/mt στις αρχές Ιανουαρίου, μετά από άνοδο 486% το 2021, εν μέσω αυξανόμενης παγκόσμιας ζήτησης και δυσκολιών προσφοράς. Στο LME το LiOH2O χθες στις 6 Iανουαρίου βρέθηκε στα 36 δολάρια ανά κιλό, με άνοδο 20% σε λιγότερο από έναν μήνα.
Εάν όμως το λίθιο και άλλες πρώτες ύλες υψηλού κόστους, όπως το κοβάλτιο και το νικέλιο, εισέλθουν σε περιόδους παρατεταμένης υψηλότερης τιμολόγησης, αυτό τελικά θα επηρεάσει την ικανότητα των παραγωγών μπαταριών να συνεχίσουν να μειώνουν το κόστος με αποτέλεσμα η πολυπόθητη πράσινη τεχνολογία να παραμείνει απροσπέλαστη για μια μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού.
Βλέπετε, τα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να αρχίσουν να φτάνουν σε ισορροπία των τιμών με τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης όταν η μέση τιμή μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου αγγίξει τα 100 $/kWh.
Η μέση τιμή μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου μειώθηκε στα 137 $/kWh το 2020 σύμφωνα με έρευνα του Bloomberg, σαφέστατη πρόοδος αν σκεφτεί κανείς ότι πριν από μια δεκαετία, πουλιόνταν για πάνω από 1.000 $.
Αυτή τη στιγμή όμως βρισκόμαστε μπροστά σε μια άνοδο των τιμών των πρώτων υλών κάτι που θα καθυστερήσει το χρονικό σημείο κατά το οποίο οι τιμές της μπαταρίας θα φτάσουν κάτω από τα 100 $ / kWh, για τουλάχιστον δύο χρόνια, σύμφωνα με τον James Frith , αναλυτή στο Bloomberg.
Την ίδια στιγμή η ζήτηση για μπαταρίες ιόντων λιθίου αναμένεται να δεκαπλασιαστεί έως το 2030. Η ανοδική παγκόσμια ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων θα μεταμορφώσει τις προοπτικές για την αγορά λιθίου καθώς συνοδεύεται από διαρθρωτική έλλειψη λιθίου. Μια έλλειψη που σύμφωνα με την Benchmark Mineral θα μπορούσε να αυξηθεί σε 120.000 τόνους το 2022.
Σύμφωνα δε με τη συμβουλευτική εταιρεία Benchmark Mineral Intelligence, οι τιμές του λιθίου αν και έχουν ήδη διπλασιαστεί την προηγούμενη χρονιά θα συνεχίσουν να αυξάνονται καθώς, ακόμα και αν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εξόρυξη του λιθίου επιθυμούν την αύξηση της διάθεσής του, αδυνατούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις που προέκυψαν από τις επιταγές της ηλεκτροκίνησης. Βλέπετε, η χρηματοδότηση για επιχειρηματικές δραστηριότητες που αφορούν την εξόρυξη λιθίου είτε είναι πολύ μικρή, είτε ήρθε πολύ αργά. Το αποτέλεσμα είναι η αγορά να χαρακτηρίζεται ήδη από ελλείψεις.
Η αλήθεια είναι ότι η αγορά λιθίου είναι μια από τις πιο αντίρροπες αγορές, καθώς ενώ είναι ένας από τους βασικούς συντελεστές της πράσινης μετάβασης, την ίδια στιγμή η εξόρυξη λιθίου είναι «κόκκινο πανί» για τις περιβαλλοντικές ομάδες, καθώς η εξόρυξη του έχει αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Ενδεικτική περίπτωση είναι οι αντιδράσεις που συνάντησε ο γίγαντας εξόρυξης Rio Tinto για την επένδυση των 2 δισ. δολαρίων για την ανάπτυξη ορυχείων λιθίου στη Σερβία. Λόγω των συνεχών διαδηλώσεων οι τοπικές αρχές αναγκάστηκαν να αναστείλουν προσωρινά το σχέδιο χρήσης γης για το ορυχείο.
Οι αντιδράσεις των περιβαλλοντικών οργανώσεων λοιπόν στα ορυχεία εξόρυξης λιθίου είναι ένας από τους λόγους που η ανταπόκριση της προσφοράς στην αυξανόμενη ζήτηση λιθίου είναι πιθανό να απογοητεύσει, επιδρώντας ανοδικά στις τιμές λιθίου τα επόμενα χρόνια.
Με τα ηλεκτρικά οχήματα να προωθούνται ως το μέλλον της αυτοκίνησης, οι χώρες που θα ελέγχουν την παραγωγή μπαταριών, λιθίου με βάση τα σημερινά δεδομένα, θα έχουν όχι μόνο τακτικό αλλά και στρατηγικό πλεονέκτημα. Πολλοί αναλυτές μάλιστα υποστηρίζουν ότι τα επόμενα χρόνια όποια χώρα ή ήπειρος θα έχει το πάνω χέρι στην κατασκευή μπαταριών λιθίου θα μπορεί να ασκεί δύναμη ανάλογη με αυτή που είχε ο ΟΠΕΚ στο πετρέλαιο τη δεκαετία του 1970.
Τη στιγμή όμως που τόσο οι Η.Π.Α. όσο και η Ευρώπη συνειδητοποιούν ότι δεν μπορούν να αγοράσουν αρκετές μπαταρίες λιθίου για να τροφοδοτήσουν την προγραμματισμένη παραγωγή των ηλεκτρικών οχημάτων, η Κίνα που ελέγχει την αγορά λιθίου, έχει επιλέξει να διατηρήσει το μεγαλύτερο μέρος της προσφοράς για εγχώρια χρήση.
Η επόμενη μεγάλη λοιπόν εμπορική μάχη μεταξύ Κίνας, ΗΠΑ και Ευρώπης θα δοθεί όπως όλα δείχνουν στις μπαταρίες και ειδικά στα γιγαντιαία εργοστάσια που θα τις κατασκευάζουν.
Σύμφωνα με την Eurobat, την εμπορική ένωση του κλάδου μπαταριών στην Ευρώπη, η αξία του κλάδου αυτού αναμένεται ότι θα αυξηθεί από 15 δισ. ευρώ στην Ευρώπη και 75 δισ. ευρώ παγκοσμίως το 2019, σε 35 δισ. ευρώ στην Ευρώπη και 130 δισ. ευρώ παγκοσμίως έως το 2030.
Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος παίκτης στις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων και έχει πρωτοστατήσει στην επεξεργασία των κρίσιμων υλικών των μπαταριών καθώς έχει το μονοπώλιο όχι μόνο στο λίθιο αλλά και σε άλλες σημαντικές πρώτες ύλες, όπως για παράδειγμα το μαγνήσιο.
Η Ευρώπη εισάγει το 95% των ορυκτών που χρειάζεται από την Κίνα. Μόνο στη Γερμανία, δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα περαμένουν ημιτελή, περιμένοντας τα εξαρτήματα που λείπουν.
Όμως η Κίνα έχει και τη δική της αγορά που πρέπει να εξασφαλίσει. Οι παραδόσεις στην Κίνα ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να διπλασιαστούν το 2022 σε πάνω από 5 εκατομμύρια πωλήσεις.
Η Gotion High-Tech Co. Ltd., ο πέμπτος μεγαλύτερος παραγωγός μπαταριών της Κίνας, δήλωσε ήδη ότι επιδιώκει να εξασφαλίσει την παροχή λιθίου για τη σταθεροποίηση του κόστους πρώτων υλών.
Αν συγκεντρώσουμε πολλές ανάλογες δηλώσεις θα συνειδητοποιήσουμε ότι η Κίνα κατευθύνεται προς την εξασφάλιση των πόρων της για «ιδία χρήση».
Αν συνδυάσουμε τώρα το γεγονός ότι σύμφωνα με την κατάταξη της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών ιόντων λιθίου του Bloomberg για το 2020, η Κίνα είναι υπεύθυνη για το 80% της επεξεργασίας πρώτων υλών παγκοσμίως, το 77% της παγκόσμιας χωρητικότητας στοιχείων και το 60% της παγκόσμιας κατασκευής εξαρτημάτων, κατανοούμε τι μπορεί να σημαίνει η ιδιοχρησία των πόρων της για την υπόλοιπη αγορά.
Και ενώ στο θέμα της ανακύκλωσης των μπαταριών λιθίου η Ευρώπη και σε μικρότερο βαθμό οι ΗΠΑ υστερούν σε σχέση με την Κίνα, εντούτοις η Κίνα έχει την αχίλλειο πτέρνα της. Και αυτή δεν είναι άλλη από το γεγονός ότι ο ενεργειακός εφοδιασμός της εξαρτάται σήμερα πολύ από τον άνθρακα, ενώ οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί της είναι αρκετά «χαμηλής στάθμης».
Η πίεση από πιο «πράσινους» αντιπάλους στην Ευρώπη λοιπόν θα μπορούσε να αλλάξει με τη σειρά της τις ισορροπίες. Σε κάθε περίπτωση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη της ΕΕ θα πρέπει να αναλάβουν δράση, ήτοι περισσότερες επιδοτήσεις για την εξερεύνηση αποθεμάτων και την ανακύκλωση.
Η ανακύκλωση αποτελεί λύση αλλά και αναγκαιότητα
Μπροστά στον κίνδυνο να επιβραδυνθεί η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, η ανακύκλωση των μπαταριών αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή.
Η παγκόσμια αγορά ανακύκλωσης μπαταριών ιόντων λιθίου αναμένεται να αυξηθεί γρήγορα την επόμενη δεκαετία, στα 24 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, επιδεικνύοντας CAGR 24% κατά την συγκεκριμένη περίοδο. Στην πραγματικότητα, οι αναλυτές πιστεύουν ότι μέχρι το 2030, οι μισές από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που θα παράγονται θα έχουν ως πρώτη ύλη υλικά που θα προέρχονται από την ανακύκλωση.
Η ανακύκλωση είναι η μόνη δίοδος για τις μπαταρίες λιθίου και για έναν άλλο λόγο. Η υγειονομική τους ταφή και η αποτέφρωση επιβαρύνουν εξαιρετικά το περιβάλλον.
Γι’αυτό ακριβώς η νομοθεσία της ΕΕ υπαγορεύει ότι οι κατασκευαστές μπαταριών υποχρεούνται να αποσύρουν τις χρησιμοποιημένες μπαταρίες των αυτοκινήτων τους μόλις αυτά φτάσουν στο τέλος της ζωής τους και απαγορεύει την απόρριψη των μπαταριών αυτοκινήτων μέσω υγειονομικής ταφής και αποτέφρωσης. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο άλλωστε επιβλήθει στην Tesla πρόστιμο 10,8 εκατομμυρίων από τη Γερμανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβάλλοντος καθώς «παρέλειψε» να πάρει πίσω τις χρησιμοποιημένες μπαταρίες της.
Φανταστείτε λοιπόν το πρόβλημα που συσσωρεύεται μπροστά μας καθώς σύμφωνα με το Nature, περισσότερα από ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν παγκοσμίως το 2017 θα μας «κληροδοτήσουν» 250.000 τόνους συστοιχιών μπαταριών στο τέλος του κύκλου ζωής τους.
Μέχρι το 2030, ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί κατά 10 φορές, στα 2 εκατομμύρια τόνους ενώ μέχρι το 2035, ο αριθμός αυτός θα μπορούσε να αυξηθεί σε 10 εκατομμύρια τόνους ετησίως.
Μαζί λοιπόν με την απογείωση της ηλεκτροκίνησης, ξεκινά ένα συναρπαστικό ταξίδι για την ανακύκλωση μπαταριών στο τέλος του κύκλου ζωής τους.
Στο μέλλον, κάθε εργοστάσιο μπαταριών θα οφείλει να έχει μια μονάδα ανακύκλωσης συνδεδεμένη με αυτό, προκειμένου να ανακτά τα απορρίμματα της παραγωγής αλλά και τα ελαττωματικά στοιχεία που δεν περνούν επιτυχώς τον έλεγχο ποιότητας.
Η ανακύκλωση μπαταριών είναι λοιπόν μια από τις λύσεις, όμως ταυτόχρονα είναι μια πολύπλοκη τεχνική διεργασία. Πριν από την ανακύκλωση της, η μπαταρία πρέπει καταρχήν να επιστρέψει με ασφαλή τρόπο σε ειδικές εργοστασιακές εγκαταστάσεις με όλες τις τοξικές, εύφλεκτες χημικές ουσίες της.
Το μεγαλύτερο δε πρόβλημα είναι ότι οι μπαταρίες έχουν την τάση να εκραγούν αν αποσυναρμολογηθούν λανθασμένα, καθώς υπάρχει λίθιο, νικέλιο, μαγγάνιο, γραφίτης και κοβάλτιο και όλα αυτά τα στοιχεία περικλείονται από ένα περίβλημα από χάλυβα, κράμα μετάλλων και πλαστικό.
Υπάρχουν τρεις κυρίαρχες μέθοδοι για την ανακύκλωση των μπαταριών. Η υδρομεταλλουργική είναι μία από αυτές. Οι άλλες δύο είναι η πυρομεταλλουργική και η άμεση ανακύκλωση. Η πυρομεταλλουργική ανακύκλωση που χρησιμοποιείται στο Βέλγιο από την Umicore, γίνεται όταν τα στοιχεία της μπαταρίας τήκονται μέσα σε κλίβανο στους 3.000 βαθμούς Κελσίου. Είναι όμως μια «βίαιη» διαδικασία στην οποία χάνεται όλο το λίθιο.
Η υδρομεταλλουργική μέθοδος αποδίδει καλύτερα όσον αφορά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ήτοι περίπου 30% βελτίωση στο αποτύπωμα άνθρακα όταν περιλαμβάνεται η ανακύκλωση. Στη Γερμανία, η Duesenfeld για παράδειγμα χρησιμοποιεί μια υδρομεταλλουργική διαδικασία για την ανακύκλωση των μπαταριών.
Ποιές εταιρείες έχουν ήδη θέση στη νεογέννητη αγορά
Η εταιρεία ανακύκλωσης μπαταριών που δημιουργήθηκε από τον συνιδρυτή της Tesla, Τζέφρεϊ Μπράιαν Στρόμπελ, η Redwood Materials έχει σαν στόχο να γίνει η μεγαλύτερη εταιρεία ανακύκλωσης μπαταριών ιόντων λιθίου στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η Vulcan Energy εργάζεται για την απόκτηση λιθίου, ουδέτερου CO2 από το ιαματικό νερό στην πεδιάδα του Άνω Ρήνου της Γερμανίας και έχει ήδη συμπεριλάβει την Renault ως πελάτη.
Βέβαια χρειαζόμαστε πολλές εταιρείες όπως η Vulcan Energy ώστε να έχουμε την ευκαιρία να οικοδομήσουμε την αλυσίδα εφοδιασμού στην Ευρώπη. Επί του παρόντος μόνο το 10 % έως 20% της ζήτησης θα μπορούσε να καλυφθεί με ανακυκλωμένο υλικό.
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η εξειδικευμένη εταιρία ανακύκλωσης μπαταριών Li-Cycle είναι από τις εταιρείες που επενδύουν τεράστια ποσά στην ανακύκλωση. Η εταιρεία επεξεργάζεται όλους τους τύπους μπαταριών ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρονικές συσκευές, EV και αποθήκευση ενέργειας.
Το 2021 επένδυσε πάνω από 175 εκατομμύρια δολάρια σε ένα «Hub» ανακύκλωσης μπαταριών ιόντων λιθίου στο Eastman Business Park στην πολιτεία της Νέας Υόρκης. Η νέα εγκατάσταση θα λειτουργεί σε συνδυασμό με την εγκατάσταση «Spoke» της Li-Cycle, η οποία βρίσκεται ήδη στην τοποθεσία του Rochester και θα τεμαχίζει έως και 5.000 τόνους χρησιμοποιημένων μπαταριών ετησίως.
Οι δύο εγκαταστάσεις της Li-Cycle θα αλληλοσυμπληρώνονται, καθώς η εγκατάσταση Hub στο Rochester θα παραλαμβάνει υλικά μπαταριών από το Spoke του Rochester και παρόμοιες εγκαταστάσεις σε όλες τις ΗΠΑ και θα τα επεξεργάζεται περαιτέρω για χρήση ως πρώτες ύλες στη μελλοντικές κατασκευές, συμπεριλαμβανομένων και των νέων μπαταριών.
Ακριβώς αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο Hub και Spoke λειτουργεί με καλύτερη απόδοση ανακύκλωσης και χαμηλότερο κόστος υλικοτεχνικής υποστήριξης, καθιστώντας την ανακύκλωση μπαταριών πιο βιώσιμη και δίνοντς τεχνολογικό πλεονέκτημα στη Li-Cycle.
Το εντυπωσιακό δε είναι ότι σύμφωνα με την Li-Cycle, η διαδικασία της ανακτά το 80% έως 100% όλων των υλικών που βρίσκονται σε μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρίς εκκένωση λυμάτων. Τα ανακτημένα υλικά είτε υποβάλλονται σε επεξεργασία έως το σημείο που μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν στην παραγωγή μπαταριών ή σε άλλες εφαρμογές, είτε αποστέλλονται για περαιτέρω επεξεργασία σε άλλους ανακυκλωτές όπως για παράδειγμα χάλυβα και πλαστικών.
Για όλους αυτούς τους λόγους η Li-Cycle έχει μια αυξανόμενη λίστα με καθιερωμένους πελάτες από την LG Chem έως την Arrival και την Ultium της GM.
Επιστρέφοντας στα του οίκου μας, η Northvolt είναι η απάντηση της Ευρώπης στην εντυπωσιακή ισχύ της μπαταρίας της Tesla.
Κατασκευάζει το πρώτο ευρωπαϊκό Gigafactory στη Σουηδία το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει μέσα στο 2022 με δυνατότητα ανακύκλωσης 25.000 τόνων στοιχείων μπαταριών κάθε χρόνο και έχει σαν στόχο να εξυπηρετήσει το 25% της ευρωπαϊκής αγοράς μπαταριών αυτοκινήτων έως το 2030, με το 50% των πρώτων υλών που θα χρησιμοποιεί για να κατασκευάσει τις μπαταρίες της να προέρχεται από ανακυκλωμένα υλικά.
Εάν η πιλοτική εγκατάσταση ανακύκλωσης είναι επιτυχής, τότε θα προχωρήσει στην κατασκευή εργοστασίου ανακύκλωσης πλήρους κλίμακας.
Η Northvolt διαφέρει στο ότι χρησιμοποιεί την υδροηλεκτρική ενέργεια για να τροφοδοτήσει το 100% της παραγωγικής της διαδικασίας, πράγμα που σημαίνει ότι η εταιρεία είναι απόλυτα «πράσινη».
Τον Ιούλιο, η Northvolt ανακοίνωσε ότι συγκέντρωσε 2,3 δισεκατομμύρια λίρες σε ίδια κεφάλαια και χρέος για να υποστηρίξει την ανάπτυξη των δύο Gigafactories ιόντων λιθίου και να αυξήσει την έρευνα και την ανάπτυξη στην ανακύκλωση.
Μπορεί η Ευρώπη να μην είναι ακόμα ο ηγέτης στον τομέα των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων, η Northvolt όμως έχει την προοπτική να ηγηθεί της ώθησης της πράσινης μπαταρίας και της ανακύκλωσης της.
Συνοψίζοντας, παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στο αρχικό στάδιο της έκρηξης της ανακύκλωσης μπαταριών EV, οι ραγδαίες αυξήσεις τιμών που θα δούμε για βασικές πρώτες ύλες όπως το λίθιο και το νικέλιο θα λειτουργήσουν ως ο καταλύτης που θα σπρώξει τους παραγωγούς μπαταριών προς την ανακύκλωση μπαταριών ως τρόπο μείωσης του κόστους και βελτίωσης της οικονομίας της μονάδας παραγωγής μπαταριών, καθώς έχει λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, γεωγραφικούς και πολιτικούς κινδύνους.
Επιπλέον χώρες όπως οι ΗΠΑ αναγνωρίζουν ότι η τρέχουσα αλυσίδα εφοδιασμού λιθίου έχει σπάσει. Η επιθυμία τους να φέρουν κάθε μέρος της αλυσίδας αξίας EV στο εσωτερικό τους, θα απαιτήσει την ανακύκλωση μπαταριών ως βασική προμήθεια κρίσιμων υλικών. Μέσα από αυτό το πρίσμα η στήλη περιμένει η ανακύκλωση μπαταριών στις ΗΠΑ να αποκτήσει μεγάλη πολιτική υποστήριξη, ενώ είναι θέμα χρόνου η υποστήριξη αυτή να αποκτήσει και ευρωπαϊκό πρόσημο.
Η ανακύκλωση μπαταριών λοιπόν είναι μια βιομηχανία πρώιμου σταδίου αλλά ταχέως αναπτυσσόμενη για τις επόμενες δεκαετίες και ως εκ τούτου το 2022 αποτελεί ένα εξαιρετικό χρονικό σημείο εισόδου σε έναν κλάδο που έχει θετικές πτυχές ESG καθώς επανεισάγει στην αλυσίδα εφοδιασμού EV τα κρίσιμα υλικά των μπαταριών ιόντων λιθίου.
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.