Το Roundtable του Barron’s είναι ένας «θεσμός» του γνωστού αμερικανικού περιοδικού. Μία ομάδα δέκα από τους πιο γνωστούς Αμερικανούς διαχειριστές κεφαλαίων μοιράζεται με τους αναγνώστες του ένα πλήθος επενδυτικών επιλογών στην αρχή κάθε χρονιάς.
Οι ίδιοι διαχειριστές επανέρχονται στο μέσον κάθε χρονιάς για να κάνουν μία σύντομη επισκόπηση του πρώτου εξαμήνου, να σχολιάσουν τις επιδόσεις των αρχικών τους προτάσεων και να προσθέσουν και λίγες ακόμα. Την προηγούμενη εβδομάδα δημοσιεύθηκε το Midyear Roundtable, από το οποίο αντλήσαμε κάποιες αρκετά ενδιαφέρουσες ιδέες μερικών από τα μέλη αυτής της ομάδας.
Ξεκινάμε από την Meryl Witmer, η οποία είναι εταίρος της Eagle Capital Partners και συνηθίζει να αναζητά υποτιμημένες μετοχές. Μία από τις επιλογές της ήταν αυτή της γερμανικής Mercedes Benz Group (MBG XETRA). Η MBG παράγει όλα τα αυτοκίνητα που φέρνουν το όνομα Mercedes, καθώς και τα βαν μεταφοράς προσωπικού [τα φορτηγά και τα λεωφορεία ανήκουν εδώ και λίγα χρόνια στην Daimler Truck Group (DTG XETRA)].
Η Witmer εκτιμά πως η μετοχή της αξίζει πολύ περισσότερο από τα περίπου 64 Ευρώ στα οποία βρίσκεται αυτές τις μέρες. Επισημαίνει πως η μερισματική της απόδοση (πριν τους φόρους) είναι της τάξης του 8% και το μέρισμα είναι μάλλον «ασφαλές» και υποστηρίζει πως τα τελευταία χρόνια η επιχείρηση έχει επιτύχει σημαντική πρόοδο κάτω από την ηγεσία του Ola Kallenius που είναι ο διευθύνων σύμβουλος από το 2019. Από τότε μέχρι τώρα έχουν αυξηθεί πολύ τα περιθώρια καθαρού κέρδους καθώς έχει δοθεί μεγάλο βάρος στα πιο πολυτελή και ακριβά αυτοκίνητα.
Η Αμερικανίδα διαχειρίστρια υπολογίζει πως αν αθροίσει κανείς την αξία των καθαρών μετρητών που κρατά η επιχείρηση με την αξία της θυγατρικής της στον τομέα της χρηματοδότησης των πελατών της και την αξία του 30% που κατέχει στην DTG, καταλήγει σε περίπου 49 Ευρώ ανά μετοχή. Αν σε αυτά προστεθεί η αξία του τομέα που κατασκευάζει τα βαν, τότε φθάνουμε σε μία αξία τουλάχιστον 64 Ευρώ ανά μετοχή. Αυτό σημαίνει πως, πάντα κατά την Witmer, όποιος αγοράσει μία μετοχή της MBG στην ουσία δεν πληρώνει τίποτα για την αξία του τομέα κατασκευής και πώλησης αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της, αν ληφθεί υπόψη η αξία και αυτού του τομέα, καταλήγουμε σε μία αξία κοντά στα 100 Ευρώ ανά μετοχή για το σύνολο της DBG. Κατά την άποψή της λοιπόν, η μετοχή της Mercedes Benz Group έχει περιθώρια ανόδου πάνω από 50% μέχρι να φθάσει την πραγματική της αξία.
Ο Henry Ellenbogen είναι ο υπεύθυνος για τις επενδύσεις της Durable Capital Partners. Μία από τις επιλογές του είναι η Coupang (CPNG NYSE), εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου από την Νότια Κορέα. Η μετοχή της βρίσκεται λίγο κάτω από τα 21 δολάρια και γενικά δεν έχει κάνει κάτι αξιόλογο από τότε που μπήκε στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης πριν τρία και πλέον χρόνια. Ο Ellenbogen πιστεύει πως οι επενδυτές είναι υπερβολικά επιφυλακτικοί με την εταιρεία και δεν εκτιμούν σωστά τις προοπτικές της.
Κατά την άποψή του, φοβούνται δύο πράγματα: την επέκταση της εταιρείας στην Ταϊβάν, η οποία ξεκίνησε το 2022 και προς το παρόν δεν είναι κερδοφόρα και ένα πολύ σημαντικό πρόστιμο που της έχουν επιβάλει οι αντιμονοπωλιακές αρχές της Νοτίου Κορέας. Ο Ellenbogen θεωρεί πως η κερδοφορία στην Ταϊβάν θα έρθει πιο γρήγορα απ’ όσο φαντάζονται οι επενδυτές και πιστεύει πως τα δικαστήρια που θα εξετάσουν την έφεση της εταιρείας θα εξαφανίσουν ή θα μειώσουν σημαντικά το πρόστιμο. Στα θετικά της επιχείρησης αναφέρει την επέκτασή της στα είδη πολυτελείας μετά από την εξαγορά του 80% της Farfetch και τις εξαιρετικές της επιδόσεις στην εξυπηρέτηση των πελατών της. Ο Ellenbogen θεωρεί πως όταν οι αγορές δουν πιο ψύχραιμα τα πράγματα, η μετοχή θα μπορούσε να ξεπεράσει και τα 30 δολάρια.
Ο William Priest είναι διαχειριστής χαρτοφυλακίων στην TD Epoch. Μία από τις επιλογές του είναι η ιαπωνική εταιρεία Keyence (6861 TOKYO), η οποία δραστηριοποιείται στο πεδίο των βιομηχανικών αυτοματισμών. Ο ορισμός αυτός είναι λίγο περιοριστικός γιατί τα προϊόντα της καλύπτουν ένα πολύ μεγάλο φάσμα. Η επιχείρηση σχεδιάζει τα προϊόντα της τα οποία κατασκευάζονται σε εργοστάσια άλλων επιχειρήσεων. Κάποια από τα πιο σημαντικά της προϊόντα είναι αισθητήρες διαφόρων τύπων, συστήματα μέτρησης με βάση αισθητήρες, συστήματα ελέγχου διαδικασιών σε εργοστάσια, συστήματα ελέγχου ασφαλείας, μικροσκόπια, αναγνώστες κωδικών (barcode scanners) και άλλα. Χρησιμοποιούνται από την αυτοκινητοβιομηχανία, τις βιομηχανίες μικροεπεξεργαστών και πλαστικών και πολλές άλλες, και συχνά αποτελούν μέρος ρομποτικών συστημάτων.
Όπως επισημαίνει ο Priest το 70% των προϊόντων της είναι τα πρώτα στην κατηγορία τους παγκοσμίως, ενώ σχεδόν πάντα αποστέλλονται στους πελάτες την ίδια μέρα που αυτή τα παραγγέλνουν. Ο διαχειριστής εκτιμά πως οι επενδυτές δεν έχουν εκτιμήσει πλήρως τις προοπτικές της επιχείρησης και εκτιμά πως η τιμή της μετοχής της θα μπορούσε εύκολα να ξεπεράσει τα 80.000 γιεν από τα 71.330 που έκλεισε χθες.
Ο John W. Rogers Jr. είναι ιδρυτής, συνδιευθύνων σύμβουλος και διευθυντής επενδύσεων της Ariel Investments. Η επιλογή του που μας κέντρισε το ενδιαφέρον είναι η μεγάλη αμερικανική εταιρεία παιχνιδιών Mattel (MAT NYSE) που είναι κυρίως γνωστή από τη θρυλική Barbie. Η τιμή της μετοχής είναι λίγο πάνω από τα 16,50 δολάρια αλλά ο Rogers πιστεύει πως η αξία της σε περίπτωση που κάποιος θα επιχειρούσε να την εξαγοράσει θα έφθανε τουλάχιστον στα 28 δολάρια ανά μετοχή. Έχει εμπιστοσύνη στα σχέδια του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, ο οποίος είναι καλός στη μείωση των εξόδων και στο νοικοκύρεμα των οικονομικών της επιχείρησης.
Αυτό που αρέσει περισσότερο στον Rogers είναι η ικανότητα του Ynon Kreiz να φέρει έσοδα στην επιχείρηση αξιοποιώντας τα παιχνίδια της με διάφορους τρόπους. Σαν παράδειγμα αυτής της ικανότητας αναφέρει τα σημαντικά έσοδα που αποκόμισε, και θα συνεχίσει να αποκομίζει, από την τεράστια επιτυχία της περσινής ταινίας που βασίστηκε πάνω στην Barbie. Ο Rogers πιθανολογεί πως οι επενδυτές θα ξυπνήσουν αν δουν και άλλες προσπάθειες της Mattel να βρει έσοδα αξιοποιώντας με εναλλακτικούς τρόπους τα επιτυχημένα της παιχνίδια.
Τελευταίο αφήσαμε τον David Giroux, διευθυντή επενδύσεων της T.Rowe Price Investment Management και μία επιλογή του με αρκετό κίνδυνο αλλά και μεγάλες αποδόσεις αν τα πράγματα πάνε καλά. Η μετοχή της Aurora Innovation (AUR NASDAQ) βρίσκεται λίγο πάνω από τα 4,10 δολάρια αλλά χαρακτηρίζεται από μεγάλη μεταβλητότητα. Πριν μία εβδομάδα ήταν λίγο κάτω από 3 δολάρια, την Τρίτη πέρασε τα 5,20 πριν ξαναγυρίσει προς τα κάτω. Είμαστε σχεδόν βέβαιοι πως η απότομη άνοδός της έχει σχέση και με το άρθρο του Barron’s που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή.
Η εταιρεία ασχολείται με την παραγωγή λογισμικού και εξοπλισμού για την εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων αυτόνομης οδήγησης, με έμφαση στα μεγάλα φορτηγά. Συνεργάζεται με πολύ μεγάλες βιομηχανίες αυτοκινήτων και φορτηγών όπως και με μεγάλα ονόματα της τεχνολογίας, ενώ το 2020 απέκτησε το τμήμα αυτόνομης οδήγησης της Uber (UBER NASDAQ), η οποία έγινε τότε η μεγαλύτερη μέτοχός της, με ποσοστό κοντά στο 26%. Ο Giroux υποστηρίζει πως η τεχνολογία της είναι ασφαλής και κορυφαία στον χώρο και σύντομα η Aurora θα αρχίσει να επιτυγχάνει αξιόλογες πωλήσεις. Πιστεύει πως το 2028 θα έχει κύκλο εργασιών κοντά στα 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια και πως η μετοχή της μπορεί να φτάσει στα 8 δολάρια μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Για το απώτερο μέλλον εκτιμά πως ο κύκλος εργασιών της θα φτάσει τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια και η μετοχή της θα έχει ανεβεί προς τα 75 δολάρια. Αρκετά αισιόδοξες προβλέψεις που σίγουρα θα προσελκύσουν επενδυτές με υπομονή που ξέρουν πως αν τα πράγματα δεν εξελιχθούν με καλό τρόπο μπορεί να δουν την επένδυσή τους να χάνεται.
Οι επενδυτικές επιλογές των παραπάνω διαχειριστών και των άλλων πέντε συναδέλφων τους ήταν φυσικά πολύ περισσότερες. Εμείς αναφερθήκαμε σε ορισμένες που μας φάνηκαν λίγο πιο ενδιαφέρουσες από τις υπόλοιπες. Ελπίζουμε να δώσαμε μία ενδιαφέρουσα «τροφή για σκέψη» σε όσους έχουν την όρεξη και το κουράγιο να ερευνήσουν πιο διεξοδικά αυτές τις επιλογές.