Την περασμένη χρονιά ο ιστορικός οίκος Tiffany, μετά από μία διελκυστίνδα διαβουλεύσεων και αντιπαραθέσεων, εντάχθηκε τελικώς στον όμιλο της Louis Vuitton Moet Hennessy, το πανίσχυρο «παιδί» του Μπερνάρ Αρνό. Επικεφαλής του οίκου κοσμημάτων τέθηκε ο 30χρονος γιος του που μέχρι πρότινος διοικούσε μία μικρή εταιρεία βαλιτσών, τη Rimowa. Ο Αλεξάντρ, με σπουδές μηχανικού στο Παρίσι, ασχολήθηκε πολύ νωρίς με την ψηφιακή καινοτομία και φαίνεται πως, όχι μόνο δεν ξεπέρασε το «χούι», αλλά το εντάσσει ευφάνταστα στα πολυτελή προϊόντα της Tiffany.
Ο Arnault δημοσίευσε μια φωτογραφία παρόμοια με την εικόνα που δείχνουμε, στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter, ρωτώντας τους ακόλουθους αν θέλουν να δουν το προτεινόμενο κόσμημα στις βιτρίνες του brand. Ως απάντηση ήρθε ένα ηχηρό «ναι» με τα αρχικά «LFG» που σημαίνει «let’s form group» (ακρωνύμιο του «ας σχηματίσουμε ομάδα» στο crypto-jargon).
Ανάμεσα στους ενθουσιώδεις θιασώτες και ο CEO της Chain, Deepak Thapliyal, ο οποίος είδε στην πρόταση μια χρυσοφόρα προοπτική και αμέσως προσέγγισε τον Αρνό για συνεργασία. Αυτό ήταν. Ενώ συνήθως ο ψηφιακός κόσμος συνιστά μεταφορά του πραγματικού, εδώ έχουμε το αντίστροφο: Μια πιξελιασμένη εικόνα εισβάλει στην καθημερινότητα και μάλιστα, ενδεδυμένη διαμάντια και ροζ χρυσό.
Πολλοί είναι αυτοί που «φοράνε» το NFT τους στο προφίλ που διατηρούν στο Twitter. Αργότερα αυτόν τον μήνα, κάποιοι θα μπορούν να το επιδεικνύουν και στον λαιμό τους. Ο οίκος Tiffany & Co. ανακοίνωσε την Κυριακή ότι διαθέτει αποκλειστικά στο ανανεωμένο site της εταιρείας, ένα NFT με το όνομα NFTiff.
Το εν λόγω NFT λειτουργεί ως πάσο που σας επιτρέπει να παραγγείλετε όχι μόνο το προσαρμοσμένο και εμπνευσμένο από pixel μενταγιόν Tiffany, αλλά και μια ψηφιακή απόδοση του κοσμήματος ως NFT, με την υποστήριξη της Chain. Και τα δυο μαζί, κοστίζουν 30 ETH (περίπου 50.0000 δολ).
Αν υπολογίσουμε ότι η κατώτατη τιμή για ένα Punk σήμερα είναι περίπου 74,5 ETH (δηλαδή 125.000 δολ), η αντίδραση του κοινού είναι απολύτως εξηγήσιμη. Το εγχείρημα της συνεργασίας προκάλεσε αύξηση του όγκου συναλλαγών για τα CryptoPunks κατά 2.200% σε μόλις τρεις ημέρες από την ανακοίνωσή του, για πωλήσεις άνω των 2,3 εκατομμυρίων δολαρίων, όπως αναφέρει το CoinDesk.
Τα NFTiff περιορίζονται σε μια έκδοση των 250 και οι ιδιοκτήτες οποιουδήποτε Punk επιτρέπεται να αγοράσουν έως και τρία κολιέ. Για τα ίδια τα μενταγιόν, οι σχεδιαστές του TIffany θα αναπαράγουν πιστά κάθε όψη από την ίδια βάση 87 χαρακτηριστικών και 159 χρωματικών αποχρώσεων που χρησιμοποιήθηκαν από την εταιρεία δημιουργό των Punks, Larva Labs, σε σμάλτο και τουλάχιστον 30 πολύτιμους λίθους.
Με περισσότερα από 300 καταστήματα σε όλο τον κόσμο, η Tiffany αποτελεί την κορυφαία αμερικανική μάρκα ειδών πολυτελείας. Για περισσότερα από 180 χρόνια, ο οίκος φημίζεται για την κομψότητα και το διαχρονικό design. Τα διαμάντια της περνούν από γενιά σε γενιά και τα μοναδικά της κοσμήματα έχουν αφήσει ιστορία. Ακόμη και το γαλάζιο κουτί της Tiffany αναγνωρίζεται παγκοσμίως ως σύμβολο κομψότητας και αντιμετωπίζεται ως αντικείμενο του πόθου.
Σήμερα, ο ιστορικός οίκος κάνει ένα βήμα στην ψηφιακή εποχή. Το γεγονός δεν στερείται σημασίας, καθώς ο ο Mπερνάρ Αρνό έχει περιουσία με καθαρή αξία περίπου 114 δισ. δολαρίων μέσω των συμμετοχών του στη LVMH και την Carrefour SA, καθιστώντας τον τον πλουσιότερο στην Ευρώπη και τον τέταρτο πλουσιότερο στον κόσμο, σύμφωνα με τον δείκτη Δισεκατομμυριούχων Bloomberg Billionaires Index.
Η προώθηση ενός «πολυτελούς», όσο και μοναδικού NFT από την Tiffany, έρχεται να ισχυροποιήσει ακόμη περισσότερο τη θέση του στη διεθνή αγορά. Η συνταγή της ένωσης μιας ιστορικού τύπου μάρκας με τα ψηφιακά μέσα, δίνοντας τη δυνατότητα στον αγοραστή να χαρεί το προσωπικό του NFTiff μενταγιόν στο διαχρονικό γαλάζιο κουτί, είναι μια ιδέα που, πολύ σύντομα, θα ακολουθήσουν κι άλλοι οίκοι πολυτελείας.