Για τη γενιά των πενηντάρηδων είχε τα χαρακτηριστικά «φετίχ». Ένα ρολόι swatch δεν ήταν απλώς μόδα, αλλά μια εμμονή, παρόμοια με αυτή που έχουν τα σημερινά παιδιά για τα κινητά τηλέφωνα. Είχε, όμως, μία σημαντική διαφορά που το κάνουν αγέραστο στο χρόνο. Η «φιλική» του τιμή και τα ευφάνταστα σχέδιά του, έκαναν το ελβετικό ρολόι προσιτό και ιδιαιτέρως αγαπητό, όχι μόνο στο νεανικό, αλλά σε ένα ευρύτερο κοινό. Γι’ αυτό και πολλοί δεν έμεναν μόνο στην αγορά ενός, αλλά αγόραζαν όλη τη σειρά, καθιστώντας τα swatch συλλεκτικά αντικείμενα.
Τον Μάρτιο του 1983 η εταιρεία λάνσαρε τα πρώτα 12 μοντέλα της στην παγκόσμια αγορά, με τιμές που δεν ξεπερνούσαν τα 30 ευρώ. Έκτοτε η Swatch αποτελεί μία ξεχωριστή κατηγορία ρολογιών, που δεν μπορεί να συγκριθεί με καμία άλλη μάρκα και ακόμη και σήμερα, σχεδόν τέσσερις δεκαετίες αργότερα, εξακολουθεί να μας εκπλήσσει με διάφορους τρόπους. Έχοντας να αντιμετωπίσει τα έξυπνα κινητά, όπου σε μεγάλο βαθμό χτύπησαν την αγορά του ρολογιού, η ελβετική ωρολογοποιία «ντύθηκε» με δημιουργίες του θρύλου της pop art Keith Haring, μετατρέποντας τρία νέα ρολόγια της σε κινητά έργα τέχνης.
«Πρωταγωνιστής» το πιο δημοφιλές brand στον κόσμο: ο αγαπημένος Mickey Mouse, μεταφερμένος στο καντράν με το προσωπικό ιδίωμα του Haring. «Ο πατέρας μου σχεδίαζε καρτούν. Απ' όταν ήμουν μικρός, σχεδίαζα καρτούν, δημιουργούσα χαρακτήρες και ιστορίες. Στο μυαλό μου παρόλα αυτά, υπάρχει μια διακριτή γραμμή μεταξύ του σχεδιασμού καρτούν και του να είσαι “καλλιτέχνης”.» Με την τόλμη του αληθινού δημιουργού που αλιεύει οτιδήποτε άξιο να χρησιμοποιηθεί, ο Αμερικανός υιοθέτησε τον ήρωα του Disney σε αρκετά έργα του.
Γεννημένος το 1958 στην Pennsylvania, ο πρωτοπόρος δημιουργός μεγάλωσε μέσα στην τέχνη και εξερεύνησε το πάθος του για τη ζωγραφική από νεαρή ηλικία. Με τη μετακόμισή του στη Νέα Υόρκη το 1978 του ανοίχθηκαν πόρτες στον καλλιτεχνικό τομέα, η δημιουργικότητά του άνθισε και άντλησε έμπνευση από αυτό που σύντομα θα γινόταν το θρυλικό χαρακτηριστικό του: τη μαζική κουλτούρα. Από ζωγραφιές με κιμωλία στο μετρό μέχρι τοιχογραφίες σε δημόσια κτήρια, νυχτερινά clubs, γκαλερί και μουσεία σε όλο τον κόσμο, η τέχνη του Haring δεν έγινε απλά δημόσια, αλλά επιπλέον στάθηκε πηγή ενημέρωσης του κόσμου για φλέγοντα ζητήματα της εποχής, όπως το AIDS. Το μότο του άλλωστε ήταν ακριβώς αυτό: «η τέχνη είναι ζωή και η ζωή είναι τέχνη».
Είναι η δεύτερη συλλογή που η Swatch κυκλοφορεί σε συνεργασία με τον Keith Haring. Η πρώτη κυκλοφόρησε το 1986 όταν ο καλλιτέχνης σχεδίασε τέσσερα ρολόγια πριν τα εγκαίνια του διάσημου Pop Shop του στην Lafayette Street στο κέντρο της Νέας Υόρκης. Τα σχέδια πουλήθηκαν τότε στο κατάστημά του σε περιορισμένη έκδοση και παραμένουν μέχρι σήμερα κάποια από τα πλέον συλλεκτικά ρολόγια Swatch.
Mouse Marinière
Το πιο παιχνιδιάρικο από τα τρία, ξεχωρίζει χάρη στο το ριγέ κόκκινο λουράκι του. Η φιγούρα του κοσμαγάπητου ποντικού είναι τυπωμένη στο κρύσταλλο του ρολογιού ενώ στο βάθος το καντράν σε ριγέ λευκό και κόκκινο δημιουργεί μία τρισδιάστατη εντύπωση στο ρολόι. Τιμή: 95 €
Mickey Blanc Sur Noir
Εδώ ο Mickey καταλαμβάνει κεντρικό ρόλο στο καντράν του ρολογιού, ενώ οι κίτρινοι δείκτες σαν συνδετήρες, δίνουν το απαραίτητο pop στοιχείο σε αυτό το υπέροχα μινιμαλιστικό, μονόχρωμο σχέδιο. Τιμή: 120 €
Eclectic Mickey
Αν δεν έχει ήδη εξαντληθεί, βιαστείτε γιατί είναι συλλεκτικό. Ήδη, το βρήκαμε στο ebay στα 300 δολάρια. Τα χαρακτηριστικά ασπρόμαυρα μοτίβα του Haring σχηματίζουν τον Mickey και πλαισιώνονται από τα πρωτεύοντα χρώματα της Swatch: το μπλε, το κίτρινο και το κόκκινο. Εκτός από τα τρία μοντέλα χειρός, το Eclectic Mickey είναι διαθέσιμο και σε ρολόι τοίχου Swatch Maxi με ύψος 2 μέτρα και 10 εκατοστά, χαρίζοντας μία pop πινελιά στο χώρο.
Ανακαλύψτε την εντυπωσιακή συλλογή εδώ.