Κανονικά οι πτήσεις κατά τη διάρκεια της μεγαλύτερης στην ιστορία αεροπορικής άσκησης του ΝΑΤΟ
AP Photo/Petr David Josek, File
AP Photo/Petr David Josek, File

Κανονικά οι πτήσεις κατά τη διάρκεια της μεγαλύτερης στην ιστορία αεροπορικής άσκησης του ΝΑΤΟ

Η μεγαλύτερη αεροναυτική άσκηση ανάπτυξης του ΝΑΤΟ, που θα πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο, είναι απίθανο να οδηγήσει σε ακυρώσεις εμπορικών πτήσεων, δήλωσε ο επικεφαλής διαχειριστής της ευρωπαϊκής εναέριας κυκλοφορίας, αφού η αεροπορική βιομηχανία της Γερμανίας εξέφρασε ανησυχίες ότι θα μπορούσε να προκαλέσει αναστάτωση.

«Δεν αναμένουμε ότι θα υπάρξει ανάγκη για τους αερομεταφορείς να προβούν σε ακυρώσεις πτήσεων προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της άσκησης», ανέφερε το Eurocontrol σε δήλωσή του στο Reuters.

Η Air Defender 23 θα είναι μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές ασκήσεις στην ιστορία του ΝΑΤΟ, με 25 χώρες να συμμετέχουν στην κοινή άσκηση στον εναέριο χώρο της Γερμανίας, της Ολλανδίας και της Τσεχίας. Θα χρησιμοποιηθούν εναέριοι διάδρομοι που έχουν χρησιμοποιηθεί συχνά για εκπαιδευτικούς σκοπούς, σύμφωνα με τη γερμανική πολεμική αεροπορία.

Από την ολοκληρωτική εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία πέρυσι, ο εμπορικός εναέριος χώρος πάνω από την Ουκρανία έχει κλείσει. Αυτό έχει οδηγήσει σε λιγότερους διαθέσιμους εμπορικούς εναέριους χώρους στην Ευρώπη, με αποτέλεσμα να συγκεντρώνεται περισσότερη κίνηση πάνω από το νότιο τμήμα της ηπείρου.

Οι απεργίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στη Γαλλία και αλλού έχουν επιδεινώσει αυτόν τον περιορισμένο εναέριο χώρο, αυξάνοντας τους φόβους για δαπανηρές ακυρώσεις και καθυστερήσεις σε όλη την ήπειρο.

Ο τομέας των αερομεταφορών της Γερμανίας ανησυχούσε ιδιαίτερα για τις δυσμενείς επιπτώσεις της άσκησης στην εμπορική αεροπορία. Ο γερμανικός βιομηχανικός όμιλος BDLS ζήτησε στενό συντονισμό γύρω από την άσκηση για την αποφυγή διαταραχών.

«Η συντονισμένη δράση θα επιτρέψει τη διεξαγωγή αυτού του μεγάλου στρατιωτικού γεγονότος, ενώ, ταυτόχρονα, θα εξυπηρετήσει την πολιτική εναέρια κυκλοφορία με τον μικρότερο δυνατό αντίκτυπο όσον αφορά τις καθυστερήσεις της εναέριας κυκλοφορίας και τις ενέργειες επαναδρομολόγησης», πρόσθεσε το Eurocontrol.