Προκαλεί ο ψευτομουφτής Ξάνθης, Μουσταφά Τράμπα, ο οποίος σε άρθρο του στο τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων Anadolu, το οποίο δημοσιεύτηκε τη Δευτέρα, λίγες ώρες πριν τη συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν στην Άγκυρα, αποκαλεί τη μειονότητα της Θράκης ως «τουρκική».
Μάλιστα, αναφέρει πως «η μουσουλμανική τουρκική μειονότητα της Δυτικής Θράκης έχει βιώσει πολλές δυσκολίες από τότε που τέθηκε σε ισχύ η Συνθήκη της Λωζάνης το 1923» και τονίζει ότι «θέλει επείγουσα λύση στα προβλήματά της».
Σημειώνεται ότι το τουρκικό πρακτορείο διευκρινίζει ότι «οι απόψεις που εκφράζονται στα άρθρα ανήκουν στον συγγραφέα και ενδέχεται να μην αντικατοπτρίζουν τη συντακτική πολιτική του πρακτορείου Anadolu».
Ειδικότερα, στο άρθρο του, ο Μουσταφά Τράμπα αναφέρει: «Με τη Συνθήκη Ειρήνης της Λωζάνης του 1923, η τουρκική κοινότητα της Δυτικής Θράκης έλαβε το καθεστώς της «μειονότητας». [...] Η μουσουλμανική τουρκική μειονότητα της Δυτικής Θράκης έχει αντιμετωπίσει πολλές δυσκολίες από τότε που τέθηκε σε ισχύ η Συνθήκη της Λωζάνης το 1923.
»Πολλά από τα δικαιώματά μας που απορρέουν από διεθνείς συμφωνίες και συμφωνίες που έχουν υπογραφεί μεταξύ της Τουρκίας και της Ελλάδας έχουν παραβιαστεί. Ως κοινωνία, έχουμε υποστεί διάφορες πιέσεις και δυσκολίες λόγω αυθαιρεσιών. Πολλές από αυτές τις υπάρχουσες συμφωνίες ακυρώθηκαν με διατάγματα που εκδόθηκαν στο εσωτερικό δίκαιο. Τα προβλήματά μας, όπως η θέση του μουφτή, τα θεμέλια, η εκπαίδευση και η αδυναμία έκφρασης της ταυτότητας του ατόμου, που αποτελούν τη βάση της κοινωνίας μας, απομακρύνονταν διαρκώς από τους στόχους και τους σκοπούς τους αντί να επιλύονται [...]».
Και συνεχίζει: «Ένα από τα σημαντικότερα από αυτά τα παραβιασμένα δικαιώματα είναι το ζήτημα των μουφτήδων. Θεωρώ το ζήτημα των μουφτήδων ως πρόβλημα ανομίας», δήλωσε, μεταξύ άλλων.
«Η ελληνική κυβέρνηση ακολουθεί εδώ και χρόνια μια πολιτική άρνησης»
«Η ελληνική κυβέρνηση ακολουθεί εδώ και χρόνια μια πολιτική άρνησης της τουρκικής ταυτότητας της μειονότητας. Από την άλλη πλευρά, υπάρχει ένας λόγος σεβασμού του Ισλάμ και των θρησκευτικών ιερών αξιών που εκφράζεται συνεχώς από την κυβέρνηση», γράφει ο ψευτομουφτής Ξάνθης.
«Μπορείτε, λοιπόν, να σκεφτείτε μια κοινωνία χωρίς την εθνική της ταυτότητα; Η εθνική ταυτότητα είναι τουλάχιστον εξίσου ιερή αξία με τη θρησκευτική ταυτότητα. Η 'Τουρκικότητα' και το Ισλάμ είναι σαν τη σάρκα και τα νύχια. Δεν είναι δυνατόν να αγνοηθεί η τουρκική ταυτότητα της μουσουλμανικής τουρκικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης και να εκφραστεί με τη θρησκευτική της ταυτότητα. Αυτό είναι απαράδεκτο. Παρόλο που δέχθηκαν τόσες πιέσεις και αδικίες και προσπάθησαν να αφομοιωθούν με διάφορες μεθόδους, μπορώ να πω ότι αν οι μουσουλμάνοι Τούρκοι της Δυτικής Θράκης κατάφεραν να επιβιώσουν στο πνεύμα της ενότητας και της αλληλεγγύης με τη μουσουλμανικότητα και την τουρκικότητά τους, αυτό είναι δυνατό με την αυστηρή τήρηση των εθνικών και θρησκευτικών εθίμων και παραδόσεων», αναφέρει.
«Αυτό που μας κρατά ζωντανούς είναι το Ισλάμ και η Τουρκικότητα. Ο διαχωρισμός του ενός από το άλλο προκαλεί την εξαφάνιση και των δύο. Αν θέλουμε να συνεχίσουμε τη ζωή μας στη Δυτική Θράκη, πρέπει να συνεχίσουμε να προστατεύουμε τις εθνικές και θρησκευτικές μας αξίες που μας κρατούν ζωντανούς. Γιατί τα έθνη επιβιώνουν όσο σέβονται τη θρησκεία, την ιστορία και τους προγόνους τους. Αν σπάσουν αυτοί οι [...] δεσμοί, θα καταστραφούν», σημειώνει.
«Η Ελλάδα κατέστρεψε τουρκο-ισλαμικά αριστουργήματα και τζαμιά »
«Όσον αφορά τον σεβασμό του ελληνικού κράτους προς το Ισλάμ και τις ιερές αξίες μας», συνεχίζει, «η Ελλάδα κατέστρεψε τουρκο-ισλαμικά αριστουργήματα και τζαμιά σε πολλές περιοχές», κάνοντας αναφορά στην Ξάνθη και τη Θεσσαλονίκη, στην οποία - γράφει - «δεν έμεινε ούτε ένας μιναρές».
Εκπαίδευση
«Ένας άλλος σημαντικός κρίκος στην αλυσίδα των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η μουσουλμανική τουρκική μειονότητα της Δυτικής Θράκης είναι το πρόβλημα της εκπαίδευσης. Τα δικαιώματά μας, τα οποία αποκτήσαμε από τη Διεθνή Συνθήκη της Λωζάνης που υπογράφηκε το 1923 και τα πρωτόκολλα εκπαίδευσης που υπογράφηκαν μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας τα επόμενα χρόνια, δεν εφαρμόστηκαν ποτέ πλήρως», γράφει.
Μάλιστα, υποστηρίζει ότι «όπως σε πολλούς τομείς, τα δικαιώματά μας στην εκπαίδευση πάντα παραβιάζονταν. Για παράδειγμα, τα σχολεία μας κλείνουν κάθε χρόνο λόγω έλλειψης μαθητών και δεν επιτρέπεται να ανοίγουν δίγλωσσα νηπιαγωγεία στα οποία η μητρική μας γλώσσα είναι η τουρκική και η ελληνική [...]».
Πηγή: Anadolu