Τις τελευταίες μέρες εκτυλίσσεται μία πρωτοφανής για τον Ελληνικό Τουρισμό οχλαγωγία και ψευδολογία, ορμώμενη από την παρουσίαση της συνεργασίας του ΕΟΤ και της Marketing Greece για την καμπάνια επανεκκίνησης στη μετά το lockdown εποχή.
Απίστευτες ανακρίβειες, αισχρά ψεύδη και συκοφαντίες εναντίον προσώπων και εταιρειών ξεκινούν από ψευδώνυμα προφίλ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και καταλήγουν να εκστομίζονται επωνύμως από ανθρώπους της κεντρικής πολιτικής και δημοσιογραφικής σκηνής.
Πράγματα που θα ήταν απλώς γελοία και ασχολίαστα αν υπήρχε πολυτέλεια χρόνου και δεν περνούσε η χώρα την τεράστια έκτακτη συνθήκη της πανδημικής εποχής, είναι πράγματα που τώρα προκαλούν ζημιά στην προσπάθεια να σωθεί κάποιο μέρος του τουρισμού, να βρουν οι συμπολίτες μας δουλειά, να αντληθούν έσοδα για τη χώρα από το εξωτερικό, και να μην οδηγήσει η ύφεση σε λουκέτα κι απολύσεις.
Μερικά από τα ψέματα είναι εξόφθαλμα. Για παράδειγμα, το ποσόν των 32 εκατ. ευρώ που παρουσιάζεται ως κόστος του σποτ της καμπάνιας (ενώ αυτό ΔΩΡΗΘΗΚΕ στο Δημόσιο) ή η τοποθέτηση των πλάνων στην Κροατία (όταν στην πραγματικότητα αφορούν την Εύβοια) είναι πράγματα που «βγάζουν μάτι» πως είναι ψέματα. Κι όμως, τα υιοθέτησαν πολιτικοί και δημοσιογράφοι, τα αναπαρήγαγαν, τα εκτύπωσαν, τα διαδίδουν σε όλα τα επίπεδα (ακόμη και στο εξωτερικό), χωρίς ούτε στοιχειωδώς να ελέγξουν πηγές και στοιχεία.
Εξίσου επικίνδυνα με τα τρανταχτά ψεύδη είναι όμως και τα πολλά ύπουλα μικρά ψέματα, καθώς και οι μισές αλήθειες. Για παράδειγμα, το να αποκρύπτεται πως η εταιρεία Marketing Greece ιδρύθηκε με νόμο του Ελληνικού Κράτους (Ν.4070/Απρ-2012) που όρισε πως αυτή είναι ΜΗ κερδοσκοπική, δρα μόνο με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον, και θα συνεργάζεται στενά με το κράτος και τον ΕΟΤ, σε εφαρμογή του Business Plan της McKinsey (2011) για την αναδιάρθρωση της Ελληνικής Οικονομίας.
Αλλη ύπουλη τακτική είναι να αποκρύπτεται πως, ενώ ο νόμος όριζε μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο κατά 30%, η κυβέρνηση του 2013 δεν έβαλε τη συμμετοχή της στο μετοχικό κεφάλαιο και αντ’ αυτής μπήκε μέτοχος το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο, ώστε να εκπροσωπείται εμμέσως το Δημόσιο.
Αποκρύπτεται επίσης πως η πρόβλεψη για συμμετοχή του Δημοσίου κατά 30% καταργήθηκε πολύ μετά την ίδρυση της εταιρείας (ώστε να αρθεί η τυπική εκκρεμότητα) αλλά και ότι η Marketing Greece παραμένει μη κερδοσκοπική εκ του Καταστατικού της, ΔΕΝ συμμετέχει σε διαγωνισμούς, συνεργάζεται στενά με το κράτος σε όλους του βαθμούς διοίκησης, και επενδύει τα κεφάλαιά της μόνο για την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.
Τα ψευδώνυμα προφίλ αλλά και επώνυμοι δημοσιογράφοι και πολιτικοί διαδίδουν πως πρόκειται για κάποιου είδους «διαπλοκή», παρουσιάζουν την εταιρεία ως «ιδιωτική», να πλουτίζει και να κερδοφορεί εις βάρος του Δημοσίου, διασύρουν τα μέλη της και πλήττουν βάναυσα την προσπάθεια του Ελληνικού Τουρισμού να ανακάμψει. Πολλοί άνθρωποι επενδύουν στην αποτυχία της χώρας, στη μιζέρια και την οπισθοδρόμηση. Ας μην τους ακολουθήσουμε. Πρέπει να κοιτάξουμε μόνο μπροστά.
*Ο Φώτης Κοκοτός είναι Διευθύνων Σύμβουλος της Elounda Real Estate Development και Μέλος του ΔΣ του ΣΕΤΕ