Η είδηση είναι τόσο εξωφρενική που δύσκολα γίνεται πιστευτή. Κι όμως, την περίοδο που τα περίφημα μουσεία του Βερολίνου έχουν αδειάσει από επισκέπτες λόγω της πανδημίας, φαίνεται ότι δέχτηκαν μια πρωτοφανή επίθεση, τη μεγαλύτερη στη μεταπολεμική ιστορία της Γερμανίας. Οι αρχές αποκάλυψαν ότι άγνωστοι βανδάλισαν έργα τέχνης και αρχαιότητες σε μεγάλα μουσεία την ημέρα που η Γερμανία γιόρτασε την επανένωσή της, στις 3 Οκτωβρίου.
Οι θρασύτατοι δράστες πέρασαν ως επισκέπτες από το Μουσείο της Περγάμου, το Neues Museum και την Alte Nationalgalerie - όλα στο «νησί των Μουσείων», όπως χαρακτηριστικά λέγεται το σημείο στο κέντρο της γερμανικής πρωτεύουσας - και ψέκασαν με ένα λιπαρό υγρό αιγυπτιακές σαρκοφάγους, γλυπτά και πίνακες του 19ου αιώνα. Ενώ το κίνητρο για τις επιθέσεις δεν έχει γίνει γνωστό, οι υποψίες πέφτουν σε ακροδεξιούς υποστηρικτές των θεωριών συνωμοσίας και αρνητές του covid.
Το Ίδρυμα Πρωσικής Πολιτιστικής Κληρονομιάς σημειώνει ότι «μικρή» ποσότητα υγρού ψεκάστηκε στα εκθέματα από βάνδαλους που «προφανώς εκμεταλλεύτηκαν την ελλιπή φύλαξη από το προσωπικό». Το ίδρυμα, το οποίο επιβλέπει τα μουσεία, επιβεβαίωσε ότι σε πολλές περιπτώσεις η ζημιά μπόρεσε εύκολα να αποκατασταθεί κι ότι ορισμένα από τα έργα που δέχτηκαν επίθεση, εκτίθενται. Ωστόσο, τα γλυπτά από πέτρα ή ξύλο έχουν αποσυρθεί και συντηρούνται.
Η γερμανική κοινωνία δείχνει σοκαρισμένη από μια επίθεση που δεν έχει σαφή αίτια και στόχο. Είναι, δε, χαρακτηριστική η δήλωση της υπουργού Πολιτισμού Monika Grütters που καταδίκασε το περιστατικό, χαρακτηρίζοντάς το «επίθεση εναντίον της πολιτιστικής κληρονομιάς, του αστικού πολιτισμού και κατά των αρχών της δημοκρατίας». Το γραφείο της ζήτησε επίσημη έκθεση από τα κρατικά μουσεία του Βερολίνου προκειμένου να εκτιμήσει το μέγεθος της ζημιάς και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν. Το συμβάν ήρθε στο φως εβδομάδες αφότου συνέβη λόγω των αναφορών από τα γερμανικές «Deustchlandfunk» και «Die Zeit», οι οποίες έγραψαν πως πρόκειται για την πιο «εκτεταμένη επίθεση» στην τέχνη και τις αρχαιότητες στη Γερμανία μετά τον Β? Παγκόσμιο Πόλεμο.
Οι αρχές προσπαθούν να επικοινωνήσουν με όσους βρέθηκαν εκείνη την ημέρα στα τρία μουσεία, αλλά στο μεταξύ, ακροδεξιοί εξτρεμιστές βρίσκονται στο μικροσκόπιο της αστυνομίας. Συγκεκριμένα, ο διαβόητος υποστηρικτής θεωριών συνωμοσίας και αρνητής των εμβολίων Ατίλα Χίλντμαν, διέδιδε –-μέσα από το κανάλι που διατηρεί στο Telegram- ότι μέσα στο Μουσείο της Περγάμου το οποίο εκείνη την περίοδο ήταν κλειστό λόγω των μέτρων κατά της πανδημίας, βρίσκεται «ο θρόνος του Βάαλ» (θεός των σημιτικών λαών που ταυτίστηκε με τον Σατανά), ότι εκεί έχει το αρχηγείο της «η παγκόσμια σκηνή των σατανιστών και των κορωνο-εγκληματιών», ότι «εδώ κάνουν τις νύχτες τις ανθρωποθυσίες τους και κάνουν κακό σε παιδιά».
Ο ακροδεξιός, αντισημίτης Χίλντμαν έχει πει ότι η Άνγκελα Μέρκελ είναι εβραία και επικεφαλής σιωνιστικής πλεκτάνης που συνδέεται με τον άξονα του κακού, καθώς και ότι συνεργάζεται με τον Μπιλ Γκέιτς προκειμένου να οργανώσουν τη γενοκτονία των Γερμανών με το πρόσχημα της πανδημίας.
Η παρανοϊκή ιδέα ότι ο βωμός της Περγάμου είναι λατρευτικός ναός του Σατανά δεν ανήκει στον Χίλντμαν. Κυκλοφορεί στο διαδίκτυο εδώ και χρόνια, αλλά τους τελευταίους μήνες η θεωρία έχει εμφανιστεί ξανά στην εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων Telegram. Το μνημείο θεωρείται από πολλούς ειδικούς ως το όγδοο θαύμα του κόσμου. Κάθε χρόνο πάνω από ένα εκατομμύριο επισκέπτες πηγαίνουν στο αποκαλούμενο νησί των μουσείων στο Βερολίνο για να απολαύσουν το αριστούργημα των ελληνιστικών χρόνων.