Συνήθως όταν καθίσταται επιτακτική η ανάγκη να τεθούν κανόνες σε κάτι αυτό σημαίνει ότι έχει αρχίσει να γίνεται ευρέως διαδεδομένο.
Πριν λίγες ημέρες, για παράδειγμα, έγινε γνωστό ότι υπάρχει σχετική εισήγηση από το υπουργείο Υποδομών για τη διαμόρφωση συγκεκριμένου πλαισίου με αυστηρούς κανόνες για χρήση ηλεκτρικών πατινιών, αρχής γενομένης από την επιβολή προστίμων που μπορεί να φτάνουν ακόμη και τα 400 ευρώ. Η ανάγκη προέκυψε λόγω της τεράστια αύξησης της κυκλοφορίας ηλεκτρικών πατινιών στους δρόμους αλλά και των ατυχημάτων που έχουν σημειωθεί και τα οποία επιβεβαιώνουν ότι τίποτα δεν πρέπει να αφήνουμε στην τύχη.
Και αν τα ηλεκτρικά πατίνια είναι καινούρια στη ζωή μας, αποτελώντας τη μόδα της εποχής, η συζήτηση για τους κανόνες και την ασφάλεια θυμίζει τον θόρυβο που είχε κάνει η εντυπωσιακή αύξηση της κυκλοφορίας ποδηλάτων στους δρόμους των ελληνικών πόλεων πριν από μερικά χρόνια η οποία μάλιστα συνεχίζει να αυξάνεται.
Το ποδήλατο, βέβαια, είναι ένα πολύ πιο διαδεδομένο μέσο μεταφοράς για τη χρήση του οποίου υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες που αν παραβιάζονται επιβάλλονται πρόστιμα. Σε κάθε περίπτωση τα ατυχήματα είναι πιθανά – όπως βλέπουμε σήμερα ακόμη και με τα πατίνια – με αποτέλεσμα ποδηλάτες και πεζοί στην πλειονότητα των περιπτώσεων να είναι απροστάτευτοι.
Για να μη φτάνουμε, λοιπόν, να θρηνούμε ανθρώπινες ζωές, καλό θα είναι να τηρούνται οι κανόνες οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας.
Ακολουθούν ορισμένες από τις διατάξεις που αφορούν τη χρήση ποδηλάτου:
Εσείς γνωρίζετε ότι απαγορεύεται η κυκλοφορία ποδηλάτου σε αυτοκινητόδρομους και δρόμους ταχείας κυκλοφορίας ή ότι δεν επιτρέπεται οι ποδηλάτες να οδηγούν σε λεωφορειόδρομους; Οι οδηγοί ποδηλάτου υποχρεούνται να τηρούν τον ΚΟΚ, όπου αυτός ισχύει, να προσέχουν τα παιδιά, τους υπερήλικες, τα άτομα με ειδικές ανάγκες και να μην προκαλούν με την οδήγησή τους. Όσοι παραβαίνουν τις διατάξεις τιμωρούνται με πρόστιμο 200 ευρώ.
Επιπρόσθετα, οι οδηγοί ποδηλάτου απαγορεύεται να οδηγούν ανά δύο παράλληλα, ένα πολύ συχνό φαινόμενο στους δρόμους, να χρησιμοποιούν κινητό ή να φορούν ακουστικά για να ακούν μουσική. Σε οδούς που υπάρχουν ποδηλατόδρομοι (θα είστε τυχεροί αν βρείτε) απαγορεύεται να χρησιμοποιούν το υπόλοιπο του οδοστρώματος.
Αν το ποδήλατό σας δεν έχει φρένα κινδυνεύετε με πρόστιμο 40 ευρώ ενώ αν σας πιάσουν να οδηγείτε και να μιλάτε στο κινητό κινδυνεύετε μέχρι και με αφαίρεση του διπλώματος για 30 ημέρες. Υπάρχουν πολλοί ακόμη κανόνες για τα φώτα, το κράνος, τα σήματα και το συμπέρασμα είναι ότι ο οδηγός του ποδηλάτου είναι… κανονικός οδηγός με δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις.
Κατά συνέπεια, η ασφάλιση του ποδηλάτου αν και δεν είναι υποχρεωτική θα πρέπει να αποτελεί μία από τις προτεραιότητες του οδηγού καθώς έτσι προστατεύει τον εαυτό του αλλά και τους γύρω του. Για την ασφάλιση του ποδηλάτου αλλά και τη δική σας, ο ασφαλιστικός κλάδος προσφέρει ποικίλες λύσεις.
Τα προγράμματα που διατίθενται στην ελληνική αγορά περιλαμβάνουν μια ευρεία γκάμα καλύψεων, παρέχοντας προστασία έναντι των ζημιών που μπορεί να προκληθούν στο ίδιο το ποδήλατο (από ένα σκασμένο λάστιχο έως κλοπή), αλλά και την αστική ευθύνη στην περίπτωση που προκληθούν υλικές ζημιές ή σωματικές βλάβες σε τρίτους. Καλύπτεται, επίσης, το προσωπικό ατύχημα του ασφαλισμένου οδηγού.
Απευθυνθείτε στον προσωπικό σας ασφαλιστή και ενημερωθείτε λεπτομερώς για την ασφάλιση ποδηλάτου. Διαβάστε, επίσης τις συμβουλές της Ελληνικής Αστυνομίας για το τι πρέπει να προσέχουν οι ποδηλάτες όταν κυκλοφορούν στο δρόμο.
Το liberal.gr παρουσιάζει ενδιαφέροντα χρηστικά θέματα που αφορούν την ιδιωτική ασφάλιση, με την υποστήριξη και συνεισφορά της εταιρείας «ΑΣΦΑΛΕΙΑΙ ΜΙΝΕΤΤΑ»