Μία από τις προκλήσεις της νέας κυβέρνησης είναι η αντιμετώπιση του μείζονος προβλήματος των χιλιάδων ανασφάλιστων οχημάτων που συνεχίζουν να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Έχουν περάσει σχεδόν 15 μήνες από τα τέλη Απριλίου όταν πραγματοποιήθηκε η τελευταία ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των υπόλοιπων συναρμόδιων φορέων και η μάστιγα των ανασφάλιστων παραμένει.
Σύμφωνα με στοιχεία του Επικουρικού Κεφαλαίου, οι αναγγελθείσες ζημιές από ανασφάλιστα οχήματα στο α'' εξάμηνο του 2019 μειώθηκαν στις 937 έναντι 1.001 στο α'' εξάμηνο του 2018, πτώση κατά 6,4%, υποδεικνύοντας ότι η πρόοδος που σημειώνεται είναι αργή. Την ίδια ώρα, οι καταβληθείσες αποζημιώσεις για ζημιές από ανασφάλιστα αυξήθηκαν στο πρώτο μισό του 2019 στις 1.807, από 1.658 στο αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Από το 2017, όταν εφαρμόστηκε μετά από μεγάλες καθυστερήσεις το μέτρο της διασταύρωσης, μέχρι σήμερα, τα στοιχεία δείχνουν ότι πολλοί οδηγοί ασφαλίστηκαν για μικρό χρονικό διάστημα με σκοπό να αποφύγουν το πρόστιμο αλλά στη συνέχεια δεν ανανέωσαν το ασφαλιστήριο. Πρόκειται για μία τάση που στην ουσία συντηρεί το πρόβλημα και καθιστά επιτακτική την ανάγκη πιο επιθετικής αντιμετώπισης. Αναδεικνύεται, επίσης, η έλλειψη ασφαλιστικής συνείδησης, καθώς η κυκλοφορία ανασφάλιστων οχημάτων είναι πάνω απ'' όλα θέμα κοινωνικής συμπεριφοράς.
Στόχος των αρμόδιων αρχών ήταν αφενός η «χαρτογράφηση» του φαινομένου και αφετέρου η επιβολή προστίμων για να μειωθεί η κυκλοφορία ανασφάλιστων οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους, με την ΑΑΔΕ να διενεργεί τους σχετικούς ελέγχους δύο φορές το χρόνο. Όμως το γεγονός ότι τα ανασφάλιστα δεν έχουν μειωθεί στο βαθμό που θα έπρεπε παρά την υποχρέωση ασφάλισης βάσει νόμου, σε συνδυασμό με τη διατήρηση των ασφαλίστρων σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, αποτελεί πηγή έντονου προβληματισμού.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι η χώρα μας παραμένει ουραγός της Ευρώπης σε θέματα ασφαλιστικής συνείδησης. Το 2017 τα κατά κεφαλήν ασφάλιστρα στον κλάδο αυτοκινήτου διαμορφώθηκαν χαμηλότερα από τα 100 ευρώ στην Ελλάδα, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ξεπέρασε τα 200 ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι στην τελευταία διασταύρωση που πραγματοποίησε η ΑΑΔΕ εντοπίστηκαν 436.653 ιδιοκτήτες οχημάτων, ενώ τα πρόστιμα με βάση την ισχύουσα νομοθεσία ορίζονται ως ακολούθως:
-100 ευρώ για δίκυκλα έως 250 κυβικά
-150 ευρώ για δίκυκλα άνω των 251 κυβικών
-200 ευρώ για αυτοκίνητα έως 1.000 κυβικά
-250 ευρώ για αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού
Οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:
-Αν το όχημα που έχουν στην κατοχή τους είναι όντως ανασφάλιστο τότε θα πρέπει να πληρώσουν το παράβολο πριν το ασφαλίσουν
-Οι παραβάτες θα ενημερωθούν μέσω της θυρίδας τους στο Taxisnet ότι εντοπίστηκαν κατά τον έλεγχο τα οχήματά τους ως «πιθανώς ανασφάλιστα»
-Αν έχει γίνει λάθος κατά τη διασταύρωση θα πρέπει να απευθυνθούν στην αρμόδια υπηρεσία για την διόρθωσή του
-Οι νέοι αγοραστές οχημάτων έχουν στη διάθεσή τους 7 εργάσιμες ημέρες για να τα ασφαλίσουν και να μην κινδυνεύουν με πρόστιμο
Ενημερωθείτε από τον προσωπικό σας ασφαλιστή για τα πακέτα που διατίθενται στην αγορά για να βγείτε κερδισμένοι αφού θα μπορείτε να ωφεληθείτε από τις εκπτώσεις, τις ευκολίες στην πληρωμή και τις έξτρα παροχές που προσφέρονται και ταυτόχρονα θα αποφύγετε τα πρόστιμα.
Το liberal.gr παρουσιάζει ενδιαφέροντα χρηστικά θέματα που αφορούν την ιδιωτική ασφάλιση, με την υποστήριξη και συνεισφορά της εταιρείας «ΑΣΦΑΛΕΙΑΙ ΜΙΝΕΤΤΑ».