Formula 1: Το πρωτάθλημα αρχίζει με την υπόσχεση «μάχης» Mercedes – Red Bull για τον τίτλο

Formula 1: Το πρωτάθλημα αρχίζει με την υπόσχεση «μάχης» Mercedes – Red Bull για τον τίτλο

Εδώ είναι λοιπόν! Το 71ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 βάζει μπροστά τις μηχανές του στην πίστα Sakhir του Μπαχρέιν για το πρώτο Grand Prix, 104 ημέρες μετά το τέλος της προηγούμενης σεζόν στο Αμπου Ντάμπι. Σήμερα αρχίζει η διαδικασία με τα ελευθέρα δοκιμαστικά (13:20, COSMOTE TV SPORT 5, 13:30, ERTSPORTS). Το νούμερο 70 κύλησε σύμφωνα με τις προβλέψεις. Νταμπλ σε κατασκευαστές και οδηγούς από τη Mercedes και τον Σερ Λιούις Χάμιλτον. Η Mercedes είναι η ομάδα που όλες προσπαθούν να φτάσουν από το 2014. Μπορεί να το κάνει να μοιάζει εύκολο, αλλά σύμφωνα με τον διευθυντή της και συνιδιοκτήτη της, Τότο Βολφ, δεν είναι καθόλου.

Πέρυσι παρά την πανδημία του κορονοϊού, πίεσε πολύ την ομάδα του, περιμένοντας... επιθέσεις της από τη Ferrari και τη Red Bull. Εφτιαξαν το πιο γρήγορο μονοθέσιο στην ιστορία. Τα προβλήματα αυτών των δύο, όμως, επέτρεψαν στα «μαύρα βέλη» να νικήσουν με άνεση. Αυτή η σεζόν έχει και πάλι προκλήσεις. Η Red Bull είναι δυνατή και η σεζόν αρχίζει με την υπόσχεση μιας μάχης που περιμέναμε χρόνια.

Η μάχη των «Τιτάνων» και των... λουλουδιών

Στη «μάχη των Τιτάνων» μεταξύ της Mercedes και της Red Bull που αναμένουμε, ο Σερ Λιούις Χάμιλτον έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο Αγγλος πιλότος ψάχνει τον 8ο τίτλο της καριέρας του για να ξεπεράσει το μύθο Μάικλ Σουμάχερ. Ξέρει πως η μεγάλη απειλή είναι ο Μαξ Φερστάπεν. Από τον περασμένο Δεκέμβριο προειδοποιούσε: «στους τελευταίους αγώνες είναι πιο γρήγοροι από εμάς». Επανέλαβε πρόσφατα μετά τα τεστ στο Μπαχρέιν πως: «αυτή η Red Bull είναι ένα διαφορετικό “κτήνος”». Δεν είναι ο μόνος που... πετάει λουλούδια στους αντιπάλους. Το ίδιο γίνεται εδώ και εβδομάδες και από τις δύο μεριές. Τα πάντα για να βγάλουν από πάνω τους την «υποχρέωση» της νίκης.

«Η Red Bull είναι πιο γρήγορη. Στα δοκιμαστικά έδειξε πως είναι η καλύτερη», είπε ο Τζέιμς Βάουλς, διευθυντής στρατηγικής της Mercedes. «Παραμένουν το φαβορί», δήλωσε ο διευθυντής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ. «Ω, δεν με βλέπω καθόλου στο ρόλο του φαβορί, σ' αυτό το ρόλο συνεχίζω να βλέπω τη Mercedes», τόνισε ο Φερστάπεν.

Ο Ολλανδός ψάχνει τον πρώτο τίτλο της καριέρας του. Στα 23 του είναι το μέλλον του αθλήματος. Θέλει να συνεχίσει να γράφει τη δική του ιστορία κι αν δεν τα καταφέρει ποιος ξέρει τί μπορεί να συμβεί. Πολλές θα τον ήθελαν στο μονοθέσιό τους, συμπεριλαμβανομένης της Mercedes κι ας λέει ο Βολφ πως πρώτα θα κοίταζαν τους δικούς τους πιλότους.

Γι' αυτό είναι πολύ σημαντικό που η Red Bull, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες πρόσφατες σεζόν, παρουσιάζεται καλή από την αρχή, ενώ τεράστια σημασία έχει που, επί του παρόντος, η Honda, στην τελευταία της χρονιά στο άθλημα, μοιάζει να τηρεί την υπόσχεσή της για κατασκευή αξιόπιστου κινητήρα, ικανού να την ωθήσει στον τίτλο.

Οι νέοι κανονισμοί ναι μεν επιτρέπουν στις ομάδες να διατηρήσουν το μεγαλύτερο μέρος του περσινού μονοθέσιου, αλλά κάποιες αλλαγές μπορούν να χαλάσουν την ισορροπία. Η μείωση του πατώματος φαίνεται, για την ώρα, να ευνοεί τη Red Bull και όχι τη Mercedes. «Στη Formula 1 η παραμικρή λεπτομέρεια μπορεί να επηρεάσει την εξέλιξη της σεζόν και τα αποτελέσματα. Το κομμάτι που κόπηκε από το πάτωμα φαίνεται πως είχε αρκετή επιρροή», λέει ο Βολφ.

Ωστόσο, η Mercedes και στο παρελθόν είχε «κρίσεις». Οπως το 2019 όπου στα τεστ ο Χάμιλτον δεν μπορούσε να πιάσει τη Ferrari, αλλά τελικά πήρε το πρωτάθλημα. Δεν είναι τυχαίο που πανηγύρισε επτά συνεχόμενα στους κατασκευαστές. Η ικανότητα της ομάδας να αντιδρά στα προβλήματα και να βρίσκει γρήγορες και αποτελεσματικές λύσεις είναι από τα χαρακτηριστικά της. Για να δούμε αν αυτή τη φορά θα τα καταφέρουν ή η Red Bull θα επιστρέψει στην κορυφή μετά την κατάκτηση των τεσσάρων διαδοχικών τίτλων της από το 2010 ως το 2013.

Στη δική τους μάχη, πάντως, οι υπόλοιπες δεν θα παρακολουθούν, απλώς. Η McLaren και η Aston Martin είναι φιλόδοξες. Η Ferrari μοιάζει καλύτερη από την περασμένη σεζόν. Η Alpine, επίσης, ελπίζει πως θα είναι ταχύτερη και η Alpha Tauri μπορεί να κάνει εκπλήξεις. Η Alfa Romeo, η Haas και η Williams είναι οι πιο αδύναμες, αλλά αυτό θα φανεί στην πίστα. Οπως και το αν η εισαγωγή των αγώνων σπριντ σε τρία Grands Prix (Σίλβερστοουν, Μόντσα, Σάο Πάουλο) αυτή την σεζόν θα κάνουν όντως τη Formula 1 πιο ενδιαφέρουσα.

Mercedes - W12 E Performance

Πέραν της μάχης της με τη Red Bull, η Mercedes έχει να απασχοληθεί και με τους οδηγούς της. Ο Χάμιλτον κι ο άλλος πιλότος της, ο Βάλτερι Μπότας, έχουν συμβόλαιο μόνο γι' αυτή την σεζόν και το μέλλον τους δεν είναι ξεκάθαρο. Για τον Αγγλο, στα 36 του, δεν είναι δεδομένο αν θα συνεχίσει και του χρόνου στο άθλημα ή αν θα σταματήσει. Εχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να επεκτείνει την συνεργασία του. Ο Φινλανδός ξέρει πως απειλείται από τον Τζορτζ Ράσελ της Williams. Στο μεταξύ, η ομάδα έπρεπε να προσαρμοστεί στο νέο budget cap που μείωσε τους πόρους της, αφού πλέον υπάρχει «ταβάνι» στα 145 εκατομμύρια δολάρια, ενώ περιμένει εξελίξεις για το πότε πως θα εφαρμοστεί salary cap σε πιλότους και στελέχη. Αυτό μπορεί να την επηρεάσει περαιτέρω.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΑΣΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΟΔΗΓΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
5/5 4/5 4/5 5/5 5/5

*Οι βαθμολογίες είναι σύμφωνα με τα όσα έδειξαν οι ομάδες στα τεστ του Μπαχρέιν, τις αμφιβολίες που έχουν εκφραστεί ενόψει της νέας σεζόν και την περασμένη σεζόν.

Red Bull - RB16B

Ο Μαξ Φερστάπεν είναι το μεγάλο αστέρι της ομάδας και η πρώτη εικόνα της στα δοκιμαστικά εντυπωσιακή, αλλά υπάρχουν ερωτηματικά που αφορούν τον άλλον πιλότο, τον Σέρχιο Πέρες. Για πρώτη φορά εδώ και παραπάνω από μια 10ετία, η ομάδα κοίταξε εκτός της ακαδημίας της για να προσλάβει οδηγό. Απέτυχαν τα πειράματα με τους Πιέρ Γκασλί και Αλεξ Αλμπον και στράφηκαν στον έμπειρο Πέρες. Τον χρειάζονται σταθερά στο βάθρο για να πάρουν το πρωτάθλημα. Ο Μεξικανός έχει οδηγήσει δύστροπα αυτοκίνητα στο παρελθόν, αλλά κανένα όσο αυτό που μπορεί να είναι ενίοτε της Red Bull.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΑΣΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΟΔΗΓΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
5/5 5/5 3/5 4/5 4/5

McLaren - MCL35M

Η McLaren ξεχειλίζει από ενθουσιασμό. Η ομάδα νιώθει πως βρίσκεται στο μονοπάτι να διεκδικήσει την σταθερή παρουσία της στο βάθρο. Πέρυσι τερμάτισε και σ' αυτή τη βάση πρόσθεσε τον κινητήρα της Mercedes και προσέλαβε τον Ντάνιελ Ρικάρντο στη θέση του Κάρλος Σάινθ που πήγε στη Ferrari. Με τον νεαρό πιλότο Λάντο Νόρις να βελτιώνεται από αγώνα σε αγώνα και να παίρνει πολύτιμα μαθήματα εκτιμούν πως μπορούν να συνεχίσουν να κλείνουν την «ψαλίδα» με την κορυφή. Παίζει ρόλο και η είσοδος νέων επενδυτών στην ομάδα που της έδωσαν τη δυνατότητα να ορθοποδήσει.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΑΣΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΟΔΗΓΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
5/5 4/5 4/5 4/5 3/5

Aston Martin - AMR21

Η επιστροφή της Aston Martin στη Formula 1 με το rebranding της Racing Point και την στήριξη του Καναδού δισεκατομμυριούχου Λόρενς Στρολ, αναμφίβολα δημιουργεί προσδοκίες. Η στενή σχέση της με τη Mercedes την φέρνει σε θέση να διεκδικήσει κι αυτή την σεζόν τερματισμούς στην πρώτη τριάδα των αγώνων και ενδεχομένως νίκες. Με τον τέσσερις φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Σεμπάστιαν Φέτελ, «πεινασμένο» να αποδείξει πως το πέρασμά του από τη Ferrari ήταν μια κακή παρένθεση και τον βελτιωμένο Λανς Στρολ, θα παλέψει για να τερματίσει στην 3η θέση.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΑΣΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΟΔΗΓΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
5/5 4/5 3/5 4/5 3/5

Alpine - Α521

Με εξαίρεση τον πιλότο, Εστεμπάν Οκόν, τίποτα άλλο δεν θυμίζει την περσινή Renault. Ή μήπως όχι; Και το αυτοκίνητο ουσιαστικά είναι το ίδιο. Ολα τα άλλα διαφέρουν. Από το όνομα που είναι πλέον Alpine, στο νούμερο ένα οδηγό της ομάδας, που πια είναι ο Φερνάντο Αλόνσο. Στα 39 του επέστρεψε στη Formula 1, έπειτα από δύο χρόνια απουσίας κι αντικατέστησε τον Ρικάρντο. Αλλαξε και το management της ομάδας. Περισσότερη εξουσία στον Λοράν Ρόσι, στο Μάρτσιν Μπουντκόφσκι και προσέλαβαν τον Ντάβιντε Μπρίβιο που τα πήγε περίφημα με τη Suzuki στο MotoGP. Υπάρχουν αμφιβολίες για τον κινητήρα, αλλά τα πρώτα σημάδια είναι ενθαρρυντικά αλλά η ομάδα μοιάζει περισσότερο να έχει στο νου της το 2022.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΑΣΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΟΔΗΓΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
3/5 4/5 3/5 4/5 2/5

Ferrari - SF21

Η 6η θέση της περασμένης σεζόν ήταν το χειρότερο αποτέλεσμά της εδώ και 40 χρόνια. Αν και παρουσιάστηκε βελτιωμένη στα τεστ, δεν περιμένουμε να έχει πολλούς άσους κρυμμένους στα μανίκια της ώστε να γίνει ξαφνικά διεκδικήτρια του τίτλου. Η ίδια η ομάδα έχει θέσει ως στόχο την κατάκτηση της 3ης θέσης και θα είναι παραπάνω από ευχαριστημένη μ' αυτό. Με τον Σαρλ Λεκλέρκ να καλείται να δείξει τις ηγετικές του ικανότητες, προσέλαβαν και τον Κάρλος Σάινθ καθώς στο μυαλό τους είναι να βάλουν φέτος τις βάσεις για την επιστροφή στην κορυφή από το 2022.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΑΣΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΟΔΗΓΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
3/5 5/5 4/5 4/5 3/5

Alpha Tauri - ΑΤ02

Μια νίκη την περασμένη σεζόν με τον Πιέρ Γκασλί στη Μόντσα και πολλοί καλοί χρόνοι στα τεστ του Μπαχρέιν. Με δεδομένο πως η «μικρή αδερφή» της Red Bull έχει τον ίδιο ισχυρό κινητήρα της Honda, γίνεται αντιληπτό πως πλέον υπάρχουν και προσδοκίες. Ο στόχος; Να πλησιάσουν πιο κοντά στην 3η θέση. Ο Γάλλος έχει αποδείξει πως στο περιβάλλον της Alpha Tauri μπορεί να είναι ανταγωνιστικός. Το ερωτηματικό είναι ο rookie οδηγός Γιούκι Τσουνόντα, αλλά στα τεστ ήταν εντυπωσιακός.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΑΣΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΟΔΗΓΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
5/5 3/5 3/5 3/5 4/5

Alfa Romeo - C41

Κράτησε τον Κίμι Ράικονεν και τον Αντόνιο Τζοβινάτσι, τους πιλότους. Στα τεστ εμφανίστηκε αξιόπιστη και ίσως ικανή να μειώσει τη διαφορά με τις ομάδες που βρίσκονται μπροστά της, αλλά η αλήθεια είναι πως εξαρτάται από τον κινητήρα της Ferrari. Αν πραγματικά έχει βελτιωθεί σε σύγκριση με την περασμένη σεζόν τότε ίσως να καταφέρει να πετύχει τον στόχο της που είναι να παραμείνει και να παλέψει για 7η θέση στους κατασκευαστές.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΑΣΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΟΔΗΓΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
3/5 3/5 3/5 3/5 3/5

Haas - VF-21

Από την προηγούμενη σεζόν κιόλας υπήρχαν αμφιβολίες για το αν η ομάδα θα καταφέρει να συνεχίσει στη Formula 1, παρόλο που υπέγραψε το μνημόνιο συνεργασίας για μια 5ετία. Τουλάχιστον, οι αλλαγές που έκανε στους πιλότους έφεραν σπόνσορες, παρόλο που είναι πρωτοεμφανιζόμενοι. Το τί θα τα καταφέρουν ο Μικ Σουμάχερ κι Νικίτα Μάζεπιν είναι το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της Haas, όσον αφορά το αγωνιστικό σκέλος γιατί με όσα της συμβαίνουν, λογικά, θα απασχολήσει αρκετά. Η ομάδα δεν θα εξελίξει το αυτοκίνητό της αυτή την σεζόν ώστε να διοχετεύσει τους πόρους της στο μονοθέσιο του 2022.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΑΣΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΟΔΗΓΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
3/5 2/5 2/5 2/5 2/5

Williams - FW43B

Η Williams έχει μπει σε νέα εποχή, αφού πλέον δεν ανήκει στην οικογένεια Γουΐλιαμς. Την απέκτησε η Dorilton Capital και γρήγορα κινείται προς τον εκσυγχρονισμό της ομάδας προκειμένου να την κάνει και πάλι ανταγωνιστική. Εχει κάνει ενδιαφέρουσες προσλήψεις από τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού όπως είναι ο CEO, Γιόστ Καπίτο, ενώ πρόσφατα συμφώνησε με τον Φρανσουά Ζαβιέρ Ντεμεζόν, που θα γίνει τεχνικός διευθυντής. Αμφότεροι ήταν πετυχημένοι στη Volkswagen. Με κινητήρα της Mercedes και τους πιλότους, Τζορτζ Ράσελ και Νικολά Λατίφι, να υπόσχονται καλές επιδόσεις ελπίζει να αρχίσει το... σκαρφάλωμα της βαθμολογίας.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΑΣΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΟΔΗΓΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
5/5 2/5 2/5 3/5 2/5

Το πρόγραμμα

26-28 Μαρτίου: Σακίρ – Μπαχρέιν

16-18 Απριλίου: Ιμολα – Ιταλία

30 Απριλίου – 2 Μαΐου: Πορτιμάο – Πορτογαλία

7-9 Μαΐου: Βαρκελώνη – Ισπανία

20-23 Μαΐου: Μόντε Κάρλο – Μονακό

4-6 Ιουνίου: Μπακού – Αζερμπαϊτζάν

11-13 Ιουνίου: Μοντρεάλ – Καναδάς

25-27 Ιουνίου: Πολ Ρικάρ – Γαλλία

2-4 Ιουλίου: Red Bull Ring – Αυστρία

16-18 Ιουλίου: Σίλβερστοουν – Μ. Βρετανία

30 Ιουλίου – 1 Αυγούστου: Hungaroring – Ουγγαρία

27-29 Αυγούστου: Σπα – Βέλγιο

3-5 Σεπτεμβρίου: Ζαντφορτ – Ολλανδία

10-12 Σεπτεμβρίου: Μόντσα – Ιταλία

24-26 Σεπτεμβρίου: Σότσι – Ρωσία

1-3 Οκτωβρίου: Μαρίνα Μπέι – Σιγκαπούρη

8-10 Οκτωβρίου: Σουζούκα – Ιαπωνία

22-24 Οκτωβρίου: Οστιν – Η.Π.Α.

29-31 Οκτωβρίου: Μέξικο Σίτι – Μεξικό

5-7 Νοεμβρίου: Σάο Πάουλο – Βραζιλία

19-21 Νοεμβρίου: Μελβούρνη – Αυστραλία

3-5 Δεκεμβρίου: Τζέντα – Σαουδική Αραβία

10-12 Δεκεμβρίου: Γιάς Μαρίνα – Αμπου Ντάμπι