Το παρατσούκλι «Golfico» το έδωσαν οι Γάλλοι το 2016 όταν η Παρί Σεν Ζερμέν και η Μάντσεστερ Σίτι συναντήθηκαν στα προημιτελικά του Champions League (πέρασε η Σίτι). Εχει εύκολη εξήγηση: συνδυάζει τις λέξεις «Golfe», δηλαδή ο Κόλπος και την κατάληξη από το «clásico». Απόψε, στο «Παρκ ντε Πρενς» θα διεξαχθεί το πρώτο από τα δύο πιο σημαντικά τέτοια... ντέρμπι του Περσικού Κόλπου καθώς η Π.Σ.Ζ., που ανήκει στην Qatar Sports Investments (QSI), και η Μάντσεστερ Σίτι – στα χέρια του Abu Dhabi United Group (ADUG) – διεκδικούν το εισιτήριό τους στον τελικό του Champions League (22:00, COSMOTE TV SPORT 1), όπου, όποια περάσει θα παίξει με τη νικήτρια του ζευγαριού Ρεάλ Μαδρίτης – Τσέλσι.
Οι σχέσεις των δύο κρατών έχουν περάσει σε νέο στάδιο μετά την κρίση των προηγούμενων χρόνων και το ματς στις δύο χώρες δεν θα το ζήσουν με το ίδιο πάθος όπως έναν αγώνα μεταξύ των Εθνικών ομάδων τους, αλλά και πάλι η μια θέλει να νικήσει την άλλη οπωσδήποτε. Διότι μόνο έτσι θα φτάσουν πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου που έβαλαν όταν απέκτησαν τα κλαμπ οι μεν και οι δε.
Αυτό που έχουν καταφέρει ως τώρα είναι αναμφίβολα μοναδικό. Αλλαξαν τις ισορροπίες στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο αν και τις κυνήγησαν οι «παλιές αριστοκράτισσες». Το Financial Fair Play του 2011 δημιουργήθηκε για να τις περιορίσει και ήταν οι πρώτες που τιμωρήθηκαν για παραβάσεις. Εκτοτε, όμως, βρήκαν τον τρόπο να παραμείνουν εντός των ορίων: είτε επειδή η UEFA ξέχασε τη διορία που η ίδια έδωσε στον εαυτό της για να ελέγξει την Π.Σ.Ζ. ή γιατί η Σίτι την υποχρέωσε σε μια μεγάλη ήττα στο CAS αφού την απέκλεισε για τρία χρόνια από τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις.
Το QSI όταν μπήκε στην Παρί Σεν Ζερμέν το 2011 βρήκε μια ομάδα με 100 εκατομμύρια ευρώ έσοδα. Δέκα χρόνια μετά και έχουν εκτοξευθεί στα 540,6 εκατομμύρια. Το ADUG έδωσε σχεδόν 250 εκατομμύρια για να πάρει τη Μάντσεστερ Σίτι το 2008. Τότε οι «πολίτες» είχαν έσοδα 104,4 εκατομμύρια. Τώρα, είναι στα 549,2 εκατομμύρια μα το πιο εντυπωσιακό είναι η «αυτοκρατορία» που έχουν δημιουργήσει γύρω από την Σίτι – συμμετέχει σε άλλες δέκα ομάδες στον κόσμο μέσω του City Football Group και έχει άλλες δύο ως «δορυφόρους». Ολο το franchise υπολογίζεται πως ξεπερνά τα τέσσερα δισεκατομμύρια! Το QSI εξερεύνησε την πιθανότητα ν' αποκτήσει μερίδιο σε άλλες ομάδες – έγιναν συζητήσεις με την Λιντς και τη Ρόμα, μεταξύ άλλων. Αυτή την εποχή προσπαθεί να κάνει άνοιγμα με ακαδημίες της Π.Σ.Ζ. στη Βραζιλία, στις Η.Π.Α. και στην Κίνα.
Οι «μεγάλοι» της Ευρώπης αναγκάστηκαν να τους δώσουν μια θέση στο τραπέζι τους. Οπως συνέβη και με τους σπόνσορες. Με διαφορά μερικών μηνών, για παράδειγμα, η Σίτι υπέγραψε με την Puma για περίπου 76 εκατομμύρια τον χρόνο και η Π.Σ.Ζ. με τη Nike και τη Jordan για 75-80 εκατομμύρια. Μάλιστα, αυτή την σεζόν μια από τις φανέλες της έχει τα ίδια χρώματα μ' αυτή της Εθνικής του Κατάρ. Η μεγάλη διαφορά των εσόδων τους είναι στα τηλεοπτικά με την Σίτι να εκμεταλλεύεται την παρουσία της στην Premier League. Αντίθετα, η Π.Σ.Ζ. προσπαθεί να επεκτείνει το commercial κομμάτι της επιχείρησής της. Πήραν δύο ομάδες, ως επί το πλείστον, γνωστές τοπικά και μετέφεραν το logo τους σε όλο τον πλανήτη. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ρεάλ Μαδρίτης και της... Super League, Φλορεντίνο Πέρεθ: «οι ομάδες που ανήκουν σε κράτη είναι οι μόνες που θα επιβιώσουν από την κρίση».
Τα δύο πρότζεκτ άρχισαν περίπου με την ίδια βάση προτού αλλάξουν τα τελευταία χρόνια. Οι μεταγραφές «αστέρων» ήταν η μέθοδος να γίνουν ανταγωνιστικές. Στην Παρί Σεν Ζερμέν αυτό έφτασε για να κυριαρχήσει στο γαλλικό ποδόσφαιρο, αλλά στην Σίτι δεν ήταν αρκετό για της δώσει σταθερότητα στην Premier League. Το σημείο καμπής για τους Παριζιάνους ήταν πριν δύο χρόνια όταν προσέλαβαν ξανά τον αθλητικό διευθυντή Λεονάρντο, ενώ για τους «πολίτες» το 2012 όταν προσέλαβαν το brain trust της Μπαρτσελόνα, με CEO τον Φεράν Σοριάνο και τον αθλητικό διευθυντή, Τσίκι Μπεγκιριστάιν. Το 2016 αυτοί έπεισαν τον Πεπ Γκουαρδιόλα ν' αναλάβει την ομάδα, έναν κόουτς που έχει παρελθόν με το Κατάρ και οι δυνάμεις της χώρας τον ήθελαν στην Π.Σ.Ζ., σύμφωνα με τις γαλλικές εφημερίδες L' Equipe και Liberation. Επαιξε εκεί (2003-05, Αλ Αχλί) και ήταν από τους πρεσβευτές – μαζί με τον κόουτς της Ρεάλ Μαδρίτης, Ζινεντίν Ζιντάν – του Παγκοσμίου Κυπέλλου που θα γίνει στο Κατάρ το 2022. Με τον Καταλανό, η Σίτι έχει πάρει εννιά τίτλους. Η στιγμή, όμως, που περιγράφει καλύτερα τα δύο κλαμπ είναι το καλοκαίρι του 2017. Η Παρί Σεν Ζερμέν απέκτησε τους Νεϊμάρ και Κιλιάν Εμπαπέ για 402 εκατομμύρια ευρώ. Η Σίτι έδωσε 300 εκατομμύρια για πέντε αμυντικούς κι έναν τερματοφύλακα. Από το 2011 η Π.Σ.Ζ. έχει «ρίξει» 1,3 δισεκατομμύρια για αγορές καινούριων παικτών. Η αντίπαλός της, από το 2008, έχει επενδύσει δύο δισεκατομμύρια.
Η σειρά των ημιτελικών γίνεται σε μια εποχή όπου το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο ζει ανακατατάξεις, τις οποίες εκμεταλλεύτηκε ο πρόεδρος της Παρί Σεν Ζερμέν, Νασέρ Αλ – Κελάιφι. Ο παράγοντας από το Κατάρ είναι από τους πολυτιμότερους συμμάχους του προέδρου της UEFA, Αλεκσάντερ Τσέφεριν, και πια έχει τη δεύτερη πιο ισχυρή θέση στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο: είναι πρόεδρος της ECA (Σύνδεσμος Ευρωπαϊκών Συλλόγων). Η Σίτι, από την άλλη, θα μείνει στην ιστορία ως η ομάδα που προκάλεσε το ντόμινο της πτώσης της Super League.
Η επόμενη μάχη τους ίσως να είναι για τις υπηρεσίες του Λιονέλ Μέσι, παρά την περιπλοκότητα μιας τέτοιας επιχείρησης στις παρούσες συνθήκες όπου η Π.Σ.Ζ. έχει απώλειες που ξεπέρασαν τα 200 εκατομμύρια ευρώ και η Σίτι έφτασε στα 150 εκατομμύρια. Τον θέλουν, όμως, κι αν εκείνος τους δώσει το σήμα πως δεν θα μείνει στη Μπαρτσελόνα μετά το καλοκαίρι, θ' αναζητήσουν την φόρμουλα να τον αποκτήσουν. Από την άλλη, οι φήμες πως ο Εμπαπέ θα ήθελε να παίξει υπό τον Γκουαρδιόλα είναι κάτι που ανησυχεί τους παράγοντες της Π.Σ.Ζ. αν και δεν θα έλεγαν «ναι» σε πρόταση της ομάδας του ADUG. Μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο σε όλα αυτά, όμως, προτεραιότητα έχει ο τελικός του Champions League στις 29 Μαΐου στην Κωνσταντινούπολη.