Ενας αγώνας... μέσα στον αγώνα, ένα σπριντ 100 χιλιομέτρων για να καταρτιστεί η σχάρα εκκίνησης των Grands Prix της Formula 1 είναι η νέα ιδέα του αθλήματος ώστε να γίνει πιο... ελκυστικό. Για την ώρα, κυρίως στους τηλεθεατές και όταν επιστρέψει η «κανονικότητα» και ο κόσμος μπορέσει να γεμίσει τις εξέδρες να το εκμεταλλευτεί αναλόγως ώστε να μπορέσει να πουλήσει περισσότερα εισιτήρια για όλο το τριήμερο.
Το σύστημα θα εφαρμοστεί αρχικά σε τρεις κούρσες αυτή την σεζόν. Στον Καναδά, στη Μόντσα και στη Βραζιλία. Αν η Formula 1 και οι ομάδες δουν πως έχει ανταπόκριση και πως όλοι είναι ικανοποιημένοι θα χρησιμοποιηθεί είτε σε μεγαλύτερο βαθμό είτε σε όλες τις κούρσες του 2022.
Αυτή η ιδέα «γεννήθηκε» από την ανάγκη της Formula 1 να καλύψει με κάτι... ανταγωνιστικό την πιο «αδιάφορη» ημέρα για εκείνους που δεν είναι φανατικοί του σπορ – την Παρασκευή. Κανονικά τις Παρασκευές διεξάγονται δύο σετ ελεύθερων δοκιμαστικών. Τώρα, αυτά θα μειωθούν σε ένα. Τα ελεύθερα δοκιμαστικά θα ακολουθούν οι κατακτήριες δοκιμές που θα διατηρήσουν το φορμάτ που έχουν (τρεις προκριματικοί γύροι όπου στους δύο πρώτους αποκλείονται οι πέντε πιο αργοί) και θα καθορίζουν την σχάρα εκκίνησης στον αγώνα σπριντ.
Οι οδηγοί που θα τερματίζουν στην πρώτη 8άδα του σπριντ θα επιβραβεύονται με ουσιαστικά τους μισούς βαθμούς σε σύγκριση με αυτούς που παίρνουν στον κανονικό αγώνα. Ο πρώτος, δηλαδή, θα παίρνει 12,5 πόντους, ο δεύτερος εννιά κλπ. Επίσης οι ομάδες θα βάζουν στα ταμεία τους 65.000 ευρώ για κάθε αγώνα σπριντ. «Πρέπει να βρούμε νέες ιδέες για να γίνουμε πιο ελκυστικοί ή ενδιαφέροντες αν θέλετε, αλλά παράλληλα χωρίς να χάσουμε την παράδοσή μας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Formula 1, Στέφανο Ντομενικάλι.
Εκτός του νέου αγώνα σπριντ, που θα τεθεί σε περαιτέρω συζήτηση μέσα στις επόμενες εβδομάδες προκειμένου να λυθούν όλες οι απορίες και να ξεπεραστούν όλα τα εμπόδια, οι ομάδες της Formula 1 πήραν ακόμη μια σημαντική απόφαση: το «πάγωμα» των κινητήρων για το 2022. Αυτό σημαίνει πως δεν θα γίνουν οι αλλαγές στις μηχανές που ήταν προγραμματισμένες, αλλά θα μετατεθούν για το 2025. Αυτό αν μη τι άλλο βοηθάει πολύ τη Red Bull που πλέον μπορεί να βάλει μπροστά το σχέδιό της για να διαχειρίζεται η ίδια τους κινητήρες της Honda, η οποία θ' αποχωρίσει από τη Formula 1 στο τέλος αυτής της σεζόν.