Η Haas, η αμερικάνικη ομάδα της Formula 1, θα απασχολήσει αρκετά αυτή την σεζόν. Στην παρουσίαση του νέου της μονοθεσίου με όνομα VF-21, αυτό που τράβηξε την προσοχή ήταν χρώματα της ρώσικης σημαίας που «ντύνουν» το αυτοκίνητο. Ωστόσο, υπάρχουν κι άλλες ιστορίες που θα τη φέρουν στο προσκήνιο παρόλο που οι επιδόσεις της στην πίστα δεν αναμένεται να είναι ξεχωριστές.
Οι Μαζέπιν
Εννιά από τις πρώτες δέκα ερωτήσεις που έγιναν στον Νικίτα Μαζέπιν, νέο πιλότο της ομάδας, αφορούσαν το βίντεο που διέρρευσε πριν μερικούς μήνες και τον έδειχνε να κάνει μια άσεμνη χειρονομία σε μια νεαρή γυναίκα. Ο Ρώσος οδηγός, αν και δεν ζήτησε συγγνώμη παρουσιάστηκε μετανιωμένος και είπε πως έμαθε από τα λάθη του. Ωστόσο, η συμπεριφορά του δεν αρέσει στους fans που τον θεωρούν έναν από τους πιο αντιπαθείς οδηγούς της Formula 1 στις προτιμήσεις των fans. Οχι μόνο για τα όσα κάνει εκτός πίστας, αλλά και γιατί θεωρείται πως οδηγεί με άγνοια κινδύνου. Αυτή η εντύπωση δεν θα διαλυθεί εύκολα.
Από την άλλη είναι ο πατέρας του Ντιμίτρι. Δισεκατομμυριούχος και πλέον υποστηρικτής της Haas. Μια από τις εταιρίες του, η Uralkali, που δραστηριοποιείται στον τομέα των χημικών έγινε χορηγός της αμερικάνικης ομάδας δίνοντας περί τα 30 εκατομμύρια ευρώ. Παρόλο που ο ιδιοκτήτης της Haas, Τζιν Χάας, υπέγραψε το μνημόνιο συμφωνίας πέρυσι ώστε η ομάδα του να παραμείνει για περισσότερα χρόνια στη Formula 1, το άθλημα παραμένει πολύ ακριβό και το μέλλον της στο grid δεν είναι εξασφαλισμένο. Ηδη υπάρχουν φήμες πως ο Μαζέπιν ίσως κινηθεί για την απόκτηση της ομάδας.
Το μονοθέσιο
Η παρουσίαση του VF-21 ήταν ουσιαστικά... faux. Δεν επρόκειτο για το φετινό αυτοκίνητο, αλλά για το περσινό. Αυτό του 2021 θα παρουσιαστεί στα τεστ του Μπαρχέιν στις 12 με 14 Μαρτίου. Γιατί αυτό; Μα επειδή η κατασκευή του γίνεται σε τρία διαφορετικά μέρη του κόσμου: στη Βόρεια Καρολίνα των Η.Π.Α. που είναι τα κεντρικά της ομάδας, στην Αγγλία που βρίσκεται το εργοστάσιό της και στην Ιταλία όπου υπάρχει το «Haas hub» που έφτιαξε η Ferrari, η οποία της παρέχει και τον κινητήρα. Και μάλιστα σε... προνομιακή τιμή μαζί με άλλα εξαρτήματα αφού είχε λόγο στην επιλογή του ενός πιλότου, του Μικ Σουμάχερ, γιου του επτά φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή της Formula 1, Μίκαελ. Επιπλέον, λόγω των περιορισμών στις πτήσεις εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, στη Haas δεν έχουν βάλει ακόμη μπροστά τη μηχανή γιατί δεν συνέφερε να γίνει το ταξίδι από την Ιταλία στην Αγγλία. Μια και καλή θα τα κάνουν όλα στο Μπαχρέιν...
Το μονοθέσιο, δε, δεν θα εξελιχθεί σε όλη τη διάρκεια της σεζόν. Θα μείνει το ίδιο. Οπως συνέβη και πέρυσι που η Haas τερμάτισε 9η από τις δέκα ομάδες με μόλις τρεις πόντους. «Το βλέμμα μας είναι ήδη στραμμένο στο 2022», ομολόγησε ο διευθυντής της ομάδας Γκίντερ Στάινερ. Με δεδομένο πως η Haas είναι μια μικρή ομάδα δεν θεώρησαν σωστό να επενδύσουν πολλά χρήματα για να βελτιώσουν ένα κακό αυτοκίνητο δεδομένου πως δεν επιτρέπονται και πολλές αλλαγές σε σύγκριση με πέρυσι. Ετσι, θα διοχετεύσουν μεγαλύτερα ποσά του χρόνου και δεν θα αυξήσουν την πίεση στους νεαρούς πιλότους τους.
Ο Σουμάχερ τζούνιορ
Μεταξύ της ρώσικης σημαίας, του περιστατικού με τον Νικίτα Μαζέπιν, την χορηγία του πατέρα του και τις φήμες περί απόκτησης της ομάδας, έφυγε από την κεντρική σκηνή ο Μικ Σουμάχερ. Ισως να είναι και καλό αυτό για τον «Schumi jr», που δήλωσε πως δεν έχει σταματήσει να δουλεύει τους τελευταίους μήνες γιατί έχει μεγάλη όρεξη να πετύχει εκεί όπου ο πατέρας του μεγαλούργησε.
Με τους σπόνσορες του Μίκαελ Σουμάχερ να τον στηρίζουν και τη Ferrari – στην οποία ανήκει ουσιαστικά – να έχει μεγάλες ελπίδες μπορεί και να τον βοηθήσει να... πετάει πιο χαμηλά από τα ραντάρ. Οταν αρχίσει, όμως, η σεζόν κάθε του κίνηση θα βρίσκεται στο μικροσκόπιο και οι συγκρίσεις δεν θ' αργήσουν να εμφανιστούν.