Το τραγικό νέο του θανάτου του Κόμπι Μπράιαντ σε δυστύχημα με ελικόπτερο, στις 26 Ιανουαρίου 2020, δεν προσέλκυσε απλώς τα «πεινασμένα» για μία εικόνα ή μία αποκλειστική είδηση ΜΜΕ. Την ίδια «όρεξη» απέκτησαν άμεσα ορισμένοι κερδοσκόποι που άρχισαν να βλέπουν έσοδα χιλιάδων δολαρίων για αντικείμενα με την υπογραφή ή το λογότυπο του αδικοχαμένου σταρ του ΝΒΑ.
Η είδηση της απώλειας του 41 ετών θρύλου των Λος Αντζελες Λέικερς σκόρπισε θλίψη στον αθλητικό και όχι μόνο κόσμο, αλλά προκάλεσε και απληστία σε πολλούς μεταπωλητές σε όλο τον πλανήτη. Σε λιγότερο από δύο μέρες μετά το δυστύχημα που κόστισε τη ζωή και στην 13χρονη κόρη του Κόμπι αλλά και σε άλλους επτά ακόμη ανθρώπους, η Nike ανακοίνωσε ότι πωλήθηκαν όλα τα προϊόντα του Μπράιαντ!
Μάλιστα, η αθλητική εταιρία από το Όρεγκον των ΗΠΑ τόνισε τότε ότι αποσύρει κάθε σκέψη για νέες – τουλάχιστον άμεσες - κυκλοφορίες υποδημάτων του, ως ένδειξη σεβασμού στη μνήμη του. Παράγοντες της Nike εξηγούσαν επίσης πως αφενός δεν θέλουν να θεωρηθεί ότι επιδιώκεται κέρδος πάνω στο πτώμα και αφετέρου με αυτό τον τρόπο αποτρέπουν τους μεταπωλητές να «εκτοξεύσουν» τις αξίες των προϊόντων.
Είναι χαρακτηριστικό πως παπούτσια με αρχική τιμή λιανικής αγοράς τα 100 δολάρια πωλούνταν σε διάφορες ιστοσελίδες ακόμη και σε δεκαπλάσια αξία.. Υπήρξαν επίσης αναφορές ότι για ένα ζευγάρι ζητήθηκε και το ποσό των 12.000 δολαρίων από έναν συλλέκτη!
Ένα μήνα πριν από τον θάνατό του, αποκαλύφθηκε ότι ο Μπράιαντ σκεφτόταν να αποχωρήσει από τη Nike, με σκοπό να δημιουργήσει δική του σειρά υποδημάτων και ρούχων, με το όνομα Mamba -όπως ήταν το παρατσούκλι του, κάτι που δεν επιβεβαιώθηκε από καμία πλευρά.
Ο Αμερικανός γκαρντ είχε συμφωνήσει με τη Nike το 2003, αρχικά για συμβόλαιο 40 εκατομμυρίων για τρία χρόνια. Την ίδια στιγμή είχε πληρώσει ο ίδιος οκτώ εκατομμύρια για να «σπάσει» τη συμφωνία του με την Adidas. Εκτιμώντας ότι η τελευταία δεν τον στήριξε στη δικαστική διαμάχη του για την κατηγορία του βιασμού κατά μιας καμαριέρας σε κέντρο αποκατάστασης στο Ντένβερ, μια υπόθεση που έληξε με εξωδικαστικό συμβιβασμό...
Επειτα από αναφορές του δικτύου ESPN σύμφωνα με τις οποίες διάφορα προϊόντα του Κόμπι κερδίζουν από 300% ως 2.000%(!) σε αξία σε μεταπωλητικές αγορές, η Nike αποφάσισε σχετικά «αθόρυβα» να κυκλοφορήσει το μοντέλο «Mamba Fury» σε λιανική τιμή 99,99 δολαρίων. Φήμες αναφέρουν πως η αμερικανική φίρμα θα παρουσιάσει κι άλλες παραλλαγές παλαιότερων μοντέλων εν καιρώ, λόγω της επιθυμίας πολλών φαν ή συλλεκτών για νέα παπούτσια.
Η συνεργασία Κόμπι-Nike βοήθησε τη δεύτερη να «χτίσει» μία αγορά έξι δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Κίνα! Πριν από τον θάνατό του, ακόμη και έχοντας αποχωρήσει (το 2016) από την ενεργό δράση, ο Κόμπι κέρδιζε από τη συμφωνία του με τη Nike 16 εκατομμύρια ετησίως.
Ποσό που υπολειπόταν αρκετά και από τα 30 εκατομμύρια τον χρόνο που αμείβεται ο Κέβιν Ντουράντ, Ποσό, όμως, που δεν πλησίαζε καν τα... 130 εκατομμύρια που εξοικονομεί κάθε έτος ο Μάικλ Τζόρνταν από το «παρακλάδι» Jordan Brand της ίδιας εταιρίας, η οποία του έχει αποφέρει συνολικά ένα δισεκατομμύριο!