Ολυμπιακοί Αγώνες: «Συγγνώμη» από τους διοργανωτές για το σόου που παρέπεμπε στον Μυστικό Δείπνο
AP
AP

Ολυμπιακοί Αγώνες: «Συγγνώμη» από τους διοργανωτές για το σόου που παρέπεμπε στον Μυστικό Δείπνο

Οι διοργανωτές των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι ζήτησαν σήμερα συγγνώμη από Καθολικούς και άλλους Χριστιανούς που τυχόν προσβλήθηκαν από την παρωδία του διάσημου έργου του Λεονάρντο ντα Βίντσι «Μυστικός Δείπνος» κατά την τελετή έναρξης την Παρασκευή.

Το σκετς περιελάμβανε 18 ερμηνευτές που πόζαραν πίσω από ένα μακρύ τραπέζι με παρόμοιο τρόπο όπως απεικονίζονται ο Ιησούς και οι 12 απόστολοί του στον πίνακα του ντα Βίντσι. Ανάμεσα στους ερμηνευτές ήταν, drag queens, ένα τρανσέξουαλ μοντέλο και ένας γυμνός τραγουδιστής, που υποδυόταν τον θεό Διόνυσο, γεγονός που προκάλεσε την καταδίκη της Καθολικής Εκκλησίας.

«Σαφώς δεν υπήρξε καμία πρόθεση να δείξουμε ασέβεια απέναντι σε οποιαδήποτε θρησκευτική ομάδα. Η τελετή έναρξης επιχείρησε να γιορτάσει την ανοχή εντός της κοινότητας. Πιστεύουμε ότι επιτεύχθηκε αυτή η φιλοδοξία. Λυπούμαστε πολύ αν τυχόν ο κόσμος προσβλήθηκε», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου η εκπρόσωπος της διοργάνωσης Παρίσι 2024 Αν Ντεσάμπ.

Σκηνοθέτης της τελετής έναρξης: Δεν ήθελα να κοροϊδέψω 

Στα αρνητικά σχόλια που προκλήθηκαν από την Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισίου το βράδυ της Παρασκευής, απάντησε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του προγράμματος, Τομά Ζολί.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, ο 42χρονος σκηνοθέτης μίλησε για όσους έκαναν λόγο - μεταξύ άλλων - για χλευασμό του Χριστιανισμού, καθώς και για τη συμμετοχή drag queens στο άνω των τεσσάρων ωρών σόου, λέγοντας πως δεν είχε πρόθεση να προσβάλλει κανέναν.

«Αυτό που ήθελα, ήταν να πω ότι είμαστε ένα τεράστιο «εμείς»», ανέφερε, προσθέτοντας: «Στη Γαλλία έχουμε το δικαίωμα να αγαπάμε ο ένας τον άλλον, όπως θέλουμε, με όποιον θέλουμε, στη Γαλλία έχουμε το δικαίωμα να πιστεύουμε και να μην πιστεύουμε. Στη Γαλλία, έχουμε πολλά δικαιώματα».

Ακολουθως, ο Ζολί υπερασπίστηκε την παράστασή του μπροστά στο πλήθος αντιδράσεων, λέγοντας πως η πρόθεσή του δεν ήταν «να είναι ανατρεπτική, να κοροϊδέψει ή να σοκάρει» αλλά, μάλλον, να «αποτυπώσω τη Γαλλία σε όλη της την ποικιλομορφία».

Επιπλέον, ο σκηνοθέτης σημείσε πως το θέαμα που παρουσίασε - για το οποίο δούλευε μαζί με τους συνεργάτες του για περίπου δύο χρόνια - προώθησε «τις δημοκρατικές ιδέες της συμπερίληψης ένταξης, της καλοσύνης, της γενναιοδωρίας και της αλληλεγγύης». «Ήθελα να στείλω ένα μήνυμα αγάπης, ένταξης, δεν επιθυμούσα να διχάσω. Την εχθρότητα και το μίσος τα γνωρίζω από την παιδική μου ηλικία γιατί ήμουν θύμα παρενόχλησης. Πάντα ήθελα να καταπολεμήσω αυτήν την εχθρότητα μέσω του θεάτρου, που τιμά τη μοναδικότητα του καθενός».

Ο άνθρωπος του θεάτρου αναφέρθηκε, στη διάρκεια της συνάντευξης, στον Σενέκα, τον Ρωμαίο φιλόσοφο και θεατρικό συγγραφέα, με αφορμή τη βροχή που «χτύπησε» στο Παρίσι στη διάρκεια της τελετής: «Η ζωή δεν είναι να περιμένεις να περάσουν οι καταιγίδες, αλλά να μάθεις να χορεύεις στη βροχή. Αυτό είδα χθες, ανθρώπους να χορεύουν», είπε, μιλώντας για το αίσθημα που ένιωσε ότι «το καθήκον εκπληρώθηκε», παρά τις πρόσθετες τεχνικές δυσκολίες λόγω της βροχής, οι οποίες κυρίως ανάγκασαν να ακυρωθούν οι σκηνές χορού και μουσικής στις ταράτσες του Παρισιού. «Όλοι ήταν μέσα στη βροχή. Ήμασταν μαζί γι' αυτή την κοινή πανανθρώπινη σκηνή στην οποία ο καθένας μπορούσε να αναγνωρίσει τον εαυτό του, να βρει τον εαυτό του και να πει: ναι, είμαστε όλοι διαφορετικοί, αλλά είμαστε όλοι μαζί. Αυτή ήταν πραγματικά η ιδέα αυτής της τελετής».

Αναφερόμενος σε συγκεκριμένες καλλιτεχνικές επιλογές, τις οποίες παρακολούθησαν από κοντά 300.000 θεατές κατά μήκος μιας διαδρομής έξι χιλιομέτρων του Σηκουάνα, ο Ζολί είπε πως επέλεξε τη Σελίν Ντιόν για να ερμηνεύσει το «Hymne à l'amour της Εντιθ Πιάφ, καθώς ήθελε να στείλει ένα «μήνυμα αγάπης», μια «γέφυρα μεταξύ των ηπείρων μας», έστω κι αν η κατάσταση της υγείας της Καναδέζας τραγουδίστριας για μεγάλο χρονικό διάστημα προκαλούσε φόβους ότι δεν θα μπορούσε να εμφανιστεί στο Παρίσι.

Για την Αγιά Νακαμουρά, η οποία εμφανίστηκε να χορεύει με τη Προεδρική Φρουρά μπροστά από το Institut de France, την έδρα των ακαδημιών, είπε πως ήταν μια επιλογή που έγινε με σκοπό την προώθηση της «ζωντάνιας της Γαλλίας και της γλώσσας της».