Ομάδα που δεν κερδίζει... αλλάζει. Οντως. Αφαιρώντας την Παγκόσμια Πρωταθλήτρια της Formula 1, Mercedes, από την εξίσωση, όλες οι ομάδες που την... κυνηγούν άλλαξαν τον έναν πιλότο τους σε σύγκριση με την περασμένη σεζόν. Απομένει μια εβδομάδα μέχρι το πρώτο Grand Prix της σεζόν στο Μπαχρέιν και το ενδιαφέρον είναι στραμμένο σ' αυτούς που προσλήφθηκαν για να κάνουν τη διαφορά. Ο Κάρλος Σάινθ που πήγε στη Ferrari, ο Σέρχιο Πέρες στη Red Bull, ο Σεμπάστιαν Φέτελ στην Aston Martin, o Ντάνιελ Ρικάρντο στη McLaren κι ο Φερνάντο Αλόνσο στην Alpine. Ωστόσο, η επιλογή είναι και δική τους είτε ν' αλλάξουν ομάδα ή να επιστρέψουν στο άθλημα, στην περίπτωση του Ισπανού. Οπότε σιγά σιγά θ' αρχίσει να φαίνεται πως έκανε την σωστή και ποιος όχι.
Τα τεστ μας έδωσαν μια καλύτερη ιδέα για το τί περιμένουν οι ομάδες από τους νέους πιλότους, αλλά και μια μικρή ματιά – πιθανώς και λανθασμένη λόγω των πολλών αστάθμητων παραγόντων που πάντοτε παρουσιάζονται στις δοκιμές – για το ποιος έκανε την σωστή επιλογή και ποιος την λανθασμένη.
Κάρλος Σάινθ – Ferrari
Από όλους, με μια πρώτη ανάγνωση, ο «χαμένος» είναι ο Κάρλος Σάινθ, αν μπορεί να υποστηριχθεί κάτι τέτοιο με δεδομένο τη γενναία αύξηση που έλαβε αφού θα παίρνει τα περί τα οχτώ εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο από τη Ferrari. Ο Ισπανός άφησε τη McLaren που βρίσκεται σε ανοδική πορεία για να πάει στη σκουντερία που αυτή την σεζόν έχει... ταβάνι την 3η θέση, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της, αλλά και μεγάλες προσδοκίες για το μέλλον και οι βάσεις πρέπει να μπουν σ' αυτή την σεζόν.
Προσφέρει στην ομάδα ενθουσιασμό, σκληρή δουλειά και ηρεμία. Αρχικά, όντας μόλις 26 ετών δεν έχει την ίδια πίεση που είχε ο Φέτελ, τον οποίο αντικαθιστά, να νικήσει άμεσα. Επιπλέον, τουλάχιστον για τώρα αναμένεται μείωση των εντάσεων με τον άλλον πιλότο της ομάδας, τον Σαρλ Λεκλέρκ. Τα δύο τελευταία χρόνια είχε δημιουργηθεί κόντρα μεταξύ του Μονεγάσκου και του Φέτελ. «Γι' αυτή την σεζόν εγώ κι ο Σαρλ έχουμε έναν κοινό στόχο: να βοηθήσουμε τη Ferrari να βελτιωθεί. Οταν θα παλέψουμε για τον τίτλο θα σκεφτούμε και τη δική μας μονομαχία», είπε.
Η καλή παρουσία του στα δοκιμαστικά της περασμένης εβδομάδας μας έδειξε πως έχει προσαρμοστεί στο νέο μονοθέσιο και μπορεί να γίνει ανταγωνιστικός παρά την περιορισμένη δυνατότητα του αυτοκινήτου, αλλά και πάλι οι ελπίδες για να πρωταγωνιστήσει δεν είναι πολλές.
Σεμπάστιαν Φέτελ – Aston Martin
H Aston Martin, στην επιστροφή της στη Formula 1, είχε ανάγκη από έναν οδηγό που να μπορεί να τη βοηθήσει να στήσει καλύτερα το μονοθέσιό της και να έχει τη δυνατότητα να κατευθύνει καλύτερα τους μηχανικούς για το τί χρειάζεται βελτίωση. Γεμάτος κίνητρο για να αποδείξει στον εαυτό του αλλά και σε όλο το paddock πως όσα έγιναν στη Ferrari την τελευταία σεζόν – 13ος στους πιλότους με 33 βαθμούς – ήταν μια κακή παρένθεση, θα μπει στην πίστα μ' ένα αυτοκίνητο που υπόσχεται πολλά. Παρόλο που τα τεστ δεν πήγαν καλά, η Aston Martin με τον κινητήρα της Mercedes μπορεί να του δώσει την ισχύ και την αξιοπιστία που αναζητά για να πετύχει ξανά. Αυτό για την ώρα σημαίνει, να βλέπουν την... αεροτομή του η Ferrari και η McLaren, αλλά και ν' ασκήσει πίεση στις Red Bull και στις Mercedes.
Σέρχιο Πέρες – Red Bull
O Σέρχιο Πέρες προσφέρει στη Red Bull ξεχωριστές ικανότητες. Εχοντας εμπειρία από πολλά και... δύσκολα μονοθέσια, η ομάδα τον κάλεσε για ν' αναλάβει την αποστολή να την κάνει πιο ανταγωνιστική μετά τις αποτυχημένες προσπάθειες των Πιέρ Γκασλί και Αλεξ Αλμπον να «δαμάσουν» το ενίοτε δύστροπο αυτοκίνητο που μόνο ο Μαξ Φερστάπεν ξέρει να χειρίζεται. Εντυπωσιακός και πολύ γρήγορος στα τεστ έδειξε να το καταφέρνει κι αυτό έχει γεμίσει με ελπίδες την ομάδα πως με δύο ανταγωνιστικά αυτοκίνητα θα μπορέσουν να αποσταθεροποιήσουν τις Mercedes και να διεκδικήσουν με αξιώσεις τον τίτλο. Για τον Πέρες, στα 31 του, αυτή είναι μια ευκαιρία που θεωρούσε πως δεν θα του εμφανιζόταν στην καριέρα του. Οι πρώτες εντυπώσεις που δημιούργησε είναι πως μπορεί να τα καταφέρει.
Ντάνιελ Ρικάρντο – McLaren
Για όλους είναι ο «Mister Smile» και η McLaren θέλει να την κάνει να χαμογελάσει περισσότερο από την περασμένη σεζόν. Με την ομάδα ν' αλλάζει κινητήρα και να επιλέγει τη Mercedes, στα τεστ εμφανίστηκε πολύ γρήγορη κι ο Ντάνιελ Ρικάρντο έπαιξε σημαντικό ρόλο, ενώ και ο νεαρός Λάντο Νόρις αναμένεται βελτιωμένος σε σύγκριση με την περασμένη σεζόν. Η ταχύτητα του Αυστραλού είναι το μεγάλο προσόν του, αλλά και η διάθεσή του να δείξει πως μπορεί να αποδώσει στο υψηλότερο επίπεδο μακριά από τη Red Bull κάτι που έκανε με τη Renault την περασμένη σεζόν, ανεβαίνοντας δύο φορές στο βάθρο. Με επτά νίκες και 31 τερματισμούς στην πρώτη 3άδα ο Ρικάρντο είναι ένας σπεσιαλίστας που έλειπε από τη McLaren μετά το «αντίο» του Φερνάντο Αλόνσο. Επί του παρόντος είναι ένας από επικρατέστερους υποψήφιους για να... νικήσουν στην... κούρσα εκείνων που άλλαξαν ομάδα.
Φερνάντο Αλόνσο – Alpine
Στην Alpine, πρώην Renault, ένιωσαν προδομένοι από την απόφαση του Ρικάρντο να τους αφήσει και να πάει στη McLaren. Δεν τους έδωσε χρόνο να γίνουν ανταγωνιστικοί ενώ εκείνοι έκαναν τεράστιες οικονομικές θυσίες για να τον πάρουν από τη Red Bull πριν δύο χρόνια. Γι' αυτό και κάλεσαν τον Φερνάντο Αλόνσο. Στα 39 του επιστρέφει μετά από δύο χρόνια κι αυτό που θέλουν από εκείνον δεν είναι μόνο η ταχύτητά του, αλλά η πίεση που ασκεί στο περιβάλλον της ομάδας ώστε να βελτιωθεί. Ηδη οι πρώτες αναφορές κάνουν λόγο πως έχει κάνει το αυτοκίνητο κατά 0,5 του δευτερολέπτου πιο γρήγορο, ενώ ο Σερ Λιούις Χάμιλτον, συμπεριέλαβε την Alpine μεταξύ των ομάδων που περιμένει να είναι δυνατές αυτή την σεζόν.