Στο πλαίσιο δημοπρασίας υπέρ ενός ιδρύματος ενίσχυσης των παθόντων και βετεράνων της 11ης Σεπτεμβρίου, ένα GMC Hummer EV Edition 1 έφτασε να πωληθεί έναντι του ιλιγγιώδους ποσού των 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων όταν η «βασική» τιμή του πλήρως ηλεκτρικού, σκληροτράχηλου, τετρακίνητου οχήματος με τη θηριώδη ισχύ των 1000 ίππων είναι περίπου 80.000 δολάρια.
Το όνομα Hummer λέει από μόνο του πολλά. Το έχουμε δει ουκ ολίγες φορές να πρωταγωνιστεί στη μεγάλη οθόνη, έχοντας προ πολλού καταξιωθεί ως ακαταμάχητο εκτός δρόμου –στρατιωτικό κατά κύριο λόγο– όχημα. Ωστόσο προορίζεται και για πολιτική χρήση, καθώς σε μια χώρα όπως οι ΗΠΑ, τα μεγάλα και ογκώδη pick-up είναι εξαιρετικά δημοφιλή.
Τη φορά αυτή μιλάμε για το νέο πλήρως ηλεκτρικό Hummer -αλλά πάντα ικανότατο παντός εδάφους όχημα- που σε λίγους μήνες θα αρχίσει να κυκλοφορεί «επισήμως» στους αμερικανικούς δρόμους. Πριν όμως συμβεί αυτό, ξεκίνησε την καριέρα του καταφέρνοντας να πουληθεί σε τιμή-ρεκόρ (2,5 εκατ. δολάρια) σε δημοπρασία του ιδρύματος “Tunnel to Towers”, με ολόκληρο το ποσό να πηγαίνει στο ίδρυμα, αφού ο διοργανωτής της δημοπρασίας, η εταιρία Barrett-Jackson παραιτήθηκε από την προμήθειά της. Λέγεται, μάλιστα, ότι η τιμή αυτή αφορά το πρώτο Hummer EV που θα βγει από το εργοστάσιο έχοντας αριθμό πλαισίου που θα τελειώνει σε 0001.
Η παραπάνω είδηση μας δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε το νέο GMC Hummer EV, που όπως ήδη είπαμε – και όπως μαρτυρά η προσθήκη του “EV” (electric Vehicle) στην ονομασία του, είναι όχημα μηδενικών ρύπων.
Το λευκό Hummer EV Edition 1 είναι, λοιπόν, η ειδικά σχεδιασμένη και πλήρως εξοπλισμένη έκδοση λανσαρίσματος του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου της GMC. Το ηλεκτρικό Hummer είναι χτισμένο πάνω στη νέα πλατφόρμα Ultium της General Motors και φιλοδοξεί συνεχίσει την παράδοση του συμβατικού –με κινητήρα εσωτερικής καύσης– προκατόχου του, ως εκτός δρόμου «θηρίο», διαθέτοντας ιδιαίτερα στοιχεία όπως:
- “Extreme Off-Road” πακέτο, με τροχούς 18 ιντσών, ελαστικά OD 35 ιντσών, προστατευτική θωράκιση και κάμερες κάτω από το αμάξωμα[1] κλπ.
- Adaptive Air Suspension (προσαρμοζόμενη αερανάρτηση) με δυνατότητα Extract Mode[2]
- Σύστημα τετραδιεύθυνσης με λειτουργία CrabWalk[3], δηλαδή «πλευρικής» κίνησης κατά τη διαγώνιο του πατώματος, με τους εμπρός και τους πίσω τροχούς να είναι στραμμένοι προς την ίδια κατεύθυνση
- Κίνηση σε όλους τους τροχούς e4WD, με τρεις ηλεκτροκινητήρες (έναν στον εμπρός άξονα και δύο στον πίσω, συνδυασμένους με ηλεκτρονικό σύστημα κατανομής της ροπής ανά τροχό - “torque vectoring”) με συνολική ισχύ 1.000 ίππων και εκτιμώμενη ροπή στους τροχούς (προσοχή: όχι στην έξοδο του κινητήρα) 15.590 Nm.
- Δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC 800V[4] σε οποιονδήποτε από τους νέους δημόσιους ταχυφορτιστές DC υψηλής απόδοσης, με ισχύ έως 350 kW[5]. Έτσι, το Hummer είναι σε θέση να ανακτήσει 160 χιλιόμετρα αυτονομίας με φόρτιση 10 λεπτών.
- “Watts to Freedom” για δυνατότητα μέγιστης επιτάχυνσης, συμπεριλαμβανομένου ενός 0-60 mph (0-96 km/h) εκτιμώμενου από τη GM σε περίπου 3,0 δευτερόλεπτα.
- Η τελευταία έκδοση του Super Cruise[6], μια λειτουργία υποβοήθησης του οδηγού, η οποία προσφέρει οδήγηση “hands free” σε περισσότερα από 200.000 μίλια (περίπου 322.000 χιλιόμετρα) ενεργού οδικού δικτύου και διαθέτει τη νέα αλλαγή λωρίδας “Land Change”.
- Αυτονομία άνω των 560 χιλιομέτρων, χάρη στην νέα μπαταρία της GM, με 24 modules.
Παρόλο που η “Edition 1” του Hummer EV έχει ήδη «ξεπουλήσει» πριν καλά-καλά αρχίσει να παράγεται κανονικά, γίνονται δεκτές από τη GMC κρατήσεις για τις υπόλοιπες διαθέσιμες εκδόσεις. Η αρχική παραγωγή ξεκινά στα τέλη του 2021, στο εργοστάσιο ZERO Detroit-Hamtramck Assembly Center της GM — μια εγκατάσταση ηλικίας σχεδόν 40 ετών, που ανακατασκευάστηκε και αναδιαμορφώθηκε με επένδυση 2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων και θα ασχολείται από δω και στο εξής αποκλειστικά με την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Θυμίζουμε ότι η GMC είναι η μάρκα της General Motors (GM) που ασχολείται με την κατασκευή φορτηγών από το 1902 και διαθέτει σήμερα τα προϊόντα της σε δώδεκα χώρες.
Σημείωση
Το ίδρυμα “Tunnel to Towers” ιδρύθηκε προς τιμήν του πρώτου πεσόντα στους Δίδυμους Πύργους στις 11 Σεπτεμβρίου του 2001, Stephen Siller, και στηρίζει ποικιλοτρόπως όσους τραυματίστηκαν την ημέρα εκείνη, αλλά και τις οικογένειές όσων έχασαν τη ζωή τους.
Παρατηρήσεις
1. Δεν πρόκειται για σύστημα πλήρως αυτόνομης οδήγησης. Ο οδηγός θα πρέπει να έχει την προσοχή του στην κυκλοφορία, το περιβάλλον και τις οδικές συνθήκες ανά πάσα στιγμή.
2. Για τα “Edition 1” που θα κατασκευαστούν το 2022 θα απαιτήσει μια ενημέρωση λογισμικού χωρίς χρέωση. Στάνταρ στα οχήματα παραγωγής 2023.
3. Λειτουργεί μόνο σε χαμηλές ταχύτητες.
4. Απαιτεί τη σύνδεση σε δημόσιο σημείο φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) 800 V.
5. Οι πραγματικοί χρόνοι φόρτισης ποικίλλουν ανάλογα με την κατάσταση της μπαταρίας, την ισχύ του φορτιστή, τις ρυθμίσεις του οχήματος και την εξωτερική θερμοκρασία.
6. H λειτουργία του Super Cruise, σε συμβατούς δρόμους, απαιτεί κατάλληλα εξοπλισμένο όχημα, ενεργή συνδρομή Super Cruise, καθώς και λήψη σημάτων κινητής τηλεφωνίας και GPS.