Τα ειδικής χρήσης– και συνήθως βασισμένα σε εξειδικευμένες πλατφόρμες ηλεκτροκίνησης - οχήματα (τα λεγόμενα Purpose Built Vehicles - PBV), τα οποία ωφελημένα από τις απαιτήσεις της εποχής των μηδενικών ρύπων πρόκειται να δούμε να διαδίδονται ευρέως τα επόμενα χρόνια, αναμένεται σε πολύ μεγάλο βαθμό να χρησιμοποιηθούν σε ρόλο ανθρωπομεταφορέα.
Αυτός ακριβώς ο ρόλος είναι που επιβάλλει τη λήψη κάποιων ιδιαίτερων μέτρων ασφαλείας – και σε αυτό το πρόβλημα ήρθε να δώσει τη λύση η Hyundai Mobis, η οποία έχει αναπτύξει μια λύση “Total Airbag” που έχει σχεδιαστεί ειδικά για PBV. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία τοποθέτησε αερόσακους σε εξειδικευμένες περιοχές μέσα στο όχημα.
Πρώτα απ 'όλα, έχουμε τους αερόσακους προστασίας «πρόσωπο με πρόσωπο» που όταν πυροδοτηθούν αναπτύσσονται από το κέντρο της οροφής προς τα κάτω, για να αποτρέψουν τη σύγκρουση των επιβατών μεταξύ τους. Ταυτόχρονα, οι αερόσακοι κουρτίνας που είναι εγκατεστημένοι στα τέσσερα σημεία όπου τα παράθυρα συναντούν την οροφή ανοίγουν για να καλύψουν και τις τέσσερις πλευρές του εσωτερικού, δημιουργώντας ένα είδος αερο - κιβωτίου μέσα στο όχημα. Επιπλέον, οι «πανκατευθυντικοί» αερόσακοι (Omnidirectional Airbags), οι οποίοι είναι τοποθετημένοι στην αριστερή και στη δεξιά πλευρά της πλάτης του καθίσματος κάθε επιβάτη, λειτουργούν ως προστατευτική ασπίδα που περιβάλλει το σώμα τους.
Η Hyundai Mobis κατασκεύασε επίσης λεπτούς αερόσακους, οι οποίοι είναι έως και 40% μικρότεροι σε πάχος από τους συνήθεις, για να ταιριάζουν καλύτερα στα ηλεκτρικά οχήματα που έχουν πολύ διαφορετική δομή σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης. Οι λεπτοί αερόσακοι μπορούν να τοποθετηθούν σε μικρούς χώρους, όπως σε οθόνες ή στο πλάι ενός λεπτού καθίσματος. Όταν ο αερόσακος τοποθετείται σε οθόνη αυτοκινήτου, το μέγεθος ρυθμίζεται ανάλογα με τη θέση. Με αυτόν τον τρόπο, ο οδηγός μπορεί να έχει τη βέλτιστη προστασία ανάλογα με την απόσταση μεταξύ του οδηγού και της οθόνης.
Σημειώστε ότι ο αερόσακος πρόληψης εγκεφαλικών τραυματισμών (Brain Injury Prevention Airbag) που αναπτύχθηκε από τη Hyundai Mobis έλαβε τέλεια βαθμολογία στα Κριτήρια Εγκεφαλικού Τραυματισμού (BrIC) σε μια νέα δοκιμή πρόσκρουσης που διεξήχθη από την Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ (NHTSA - National Highway Traffic Safety Administration).
Ο αερόσακος πρόληψης τραυματισμών εγκεφάλου έδειξε αποδεδειγμένη απόδοση στη δοκιμή Crash Obilque, η οποία πρόκειται να εισαχθεί από το NHTSA υπό το φως των πραγματικών σεναρίων ατυχήματος. Η τεχνολογία κέρδισε επίσης το Silver Tower Order of Industrial Service Merit στον Διαγωνισμό Εμπορικής Αξιοποίησης Νέας Τεχνολογίας που διοργανώθηκε από το Υπουργείο Εμπορίου, Βιομηχανίας και Ενέργειας (MOTIE) της Κορέας.