Κάποιες φορές η ευκαιρία «φωνάζει» - και αυτό συμβαίνει με το ολοκαίνουριο Volkswagen Tiguan, που στην έκδοση More είναι τόσο πλούσια εξοπλισμένο ώστε να προσφέρει στον αγοραστή όφελος 5.050 ευρώ. Έτσι, η σταθερή αξία στον χώρο των SUV, γίνεται τώρα απίστευτα ελκυστική.
Το Volkswagen Tiguan δεν χρειάζεται συστάσεις, αποτελεί αναμφισβήτητα ένα σημείο αναφοράς στην κατηγορία των C-SUV - είναι ένα μοντέλο που κατάφερε να φτάσει πολύ ψηλά, πουλώντας περίπου 7,6 εκατομμύρια «κομμάτια» παγκοσμίως από το λανσάρισμα της πρώτης του γενιάς (2007), από τα οποία τα περίπου 17.000 στην Ελλάδα - και ήταν αυτή η ποσότητα πολύ παραπάνω από επαρκής προκειμένου το Tiguan να εδραιώσει την παρουσία του στους δρόμους της πατρίδας μας.
Εν έτει 2024 το Volkswagen Tiguan ενσωματώνει τη λογική της εποχής της ενεργειακής μετάβασης και επανέρχεται δριμύτερο όντας ένα από τα πιο αποδοτικά SUV της μεσαίας κατηγορίας, κάτι που οφείλεται πρώτα απ’ όλα στα υπερσύγχρονα συστήματα κίνησης – με τέσσερα από τα οκτώ συνολικά κινητήρια σύνολα να είναι καινούργια υβριδικά-, αλλά και στις σημαντικές βελτιώσεις που έγιναν στον τομέα της αεροδυναμικής (συντελεστής οπισθέλκουσας Cx=0,28 όταν στην προηγούμενη γενιά του μοντέλου είχαμε Cx=0,33).
Η γκάμα ξεκινά από δύο προσιτά και οικονομικά ήπια υβριδικά συστήματα των 48 Volt (eTSI) και καταλήγει σε δύο plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης ενός νέου, επαναστατικού σταδίου εξέλιξης (eHybrid). Ενώ πάντα στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του Tiguan περιλαμβάνεται το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (DSG).
Το ενδιαφέρον όμως με τον βασικό εξοπλισμό είναι ότι σε εκπλήσσει με την πληρότητά του. Έτσι, η βασική έκδοση “Tiguan” διαθέτει, μεταξύ άλλων, τον νέο πίνακα οργάνων Digital Cockpit Pro (10 ιντσών), σύστημα Infotainment με κεντρική οθόνη 12,9 ιντσών, τον κεντρικό διακόπτη Driving Experience Control, το σύστημα προειδοποίησης Car2X, τον πρόσθετο κεντρικό αερόσακο εμπρός και πίσω πλευρικούς αερόσακους, τον 3-ζωνών αυτόματο κλιματισμό Climatronic, θύρες USB-C με δυνατότητα φόρτισης 45 Watt (μπροστά), μαύρες ράγες οροφής και τα πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι τα στάνταρ συστήματα υποβοήθησης περιλαμβάνουν τα Side Assist (Σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, σύστημα επιτήρησης πίσω κυκλοφορίας και υποβοήθησης εξόδου από θέση στάθμευσης), Front Assist (σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης), Lane Assist (σύστημα διατήρησης λωρίδας), Rear View Camera (κάμερα οπισθοπορείας) και μια μπροστινή κάμερα για δυναμική απεικόνιση των σημάτων κυκλοφορίας. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης προβολείς LED και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Και ενώ ήδη παρατηρούμε ότι δεν λείπει τίποτα ουσιώδες από την έκδοση “Tiguan”, έρχεται η έκδοση “Life” να προσφέρει επιπλέον το εξαιρετικό Adaptive Cruise Control με λειτουργία stop & go, Light Assist (Σύστημα αυτόματης προσαρμογής φωτισμού μεγάλης σκάλας), σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος “Park Assist Plus” με Park Distance Control, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες και comfort καθίσματα εμπρός με οσφυϊκή υποστήριξη. Όλα αυτά στην αναμφισβήτητα πολύ καλή τιμή των 36.900 ευρώ.
Όμως ποτέ δεν πρέπει να λέει κανείς ποτέ, γιατί εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και η Volkswagen τόλμησε να προσθέσει στην γκάμα της την απίστευτου value for money έκδοση “More” η οποία πέραν των ήδη πολλών συστημάτων άνεσης και ασφάλειας που προσφέρει η “Life” είναι επιπλέον εφοδιασμένη με:
- Ζάντες αλουμινίου "Venezia" διαστάσεων 7 J x 17
- Προβολείς LED Plus με δυναμική ρύθμιση δέσμης φώτων, υποβοήθηση στροφής, λειτουργία φωτισμού σε καιρικές συνθήκες χαμηλής ορατότητας & 3D πίσω φώτα LED
- Keyless Access - Σύστημα κλειδώματος / ξεκλειδώματος & εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί με SAFELOCK
- Αντικλεπτικό σύστημα συναγερμού με αισθητήρες εσωτερικού χώρου & προστασία από ρυμούλκηση
- Σύστημα εύκολου ανοίγματος της πόρτας του χώρου αποσκευών (ενεργοποίηση μέσω ανίχνευσης της κίνησης ποδιού ή με τηλεχειρισμό), ηλεκτρικό κλείσιμο πόρτας με χρονοκαθυστέρηση
- Εσωτερικό φωτισμό Ambient 10 χρωμάτων στο ταμπλό και στις θύρες
- Εξωτερικό φωτισμό Ambient στις χειρολαβές και ανάμεσα στους εμπρός προβολείς
- Ράγες οροφής σε ασημί χρώμα
- Κρύσταλλα ασφαλείας με ενισχυμένη ηχομόνωση & σκούρα θερμομονωτικά κρύσταλλα στα πλευρικά παράθυρα και το πίσω παρμπρίζ
- Μεταλλικό χρώμα
Και στο ερώτημα πόσο κοστίζουν όλα αυτά, παραθέτουμε ως απάντηση την τιμή του Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI MHEV ACT 130PS DSG More, που είναι και το πιο προσιτό Tiguan σε έκδοση “More” που μπορεί να αγοράσει κανείς: 37.300 €. Δεν τελειώσαμε όμως με την οικονομική μας ανάλυση. Γιατί όλα αυτά τα επιπλέον στοιχεία, αν κανείς ήθελε να τα προσθέσει ως επιλογή προαιρετικού εξοπλισμού στην προηγούμενη έκδοση, “Life”, θα κόστιζαν 5.450 €, ανεβάζοντας την τιμή του γερμανικού SUV στα 42.350 ευρώ... Κάτι που σημαίνει ότι ο αγοραστής που θα επιλέξει το Tiguan στην έκδοση “More” κερδίζει στην πραγματικότητα 5.050 ευρώ!
Θυμίζουμε ότι το νέο Volkswagen Tiguan είναι διαθέσιμο και ως mild hybrid 48V (εκδόσεις “eTSI” με ισχύ 96 kW [130 PS] και 110 kW [150 PS] με τετρακύλινδρους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες 1,5 λίτρου - 1.5 TSI EVO2 και μικρό ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια 14 kW), και ως plug in hybrid (εκδόσεις “eHybrid” – με συνδυασμένη ισχύ 150 kW [204 PS] ή 200 kW [272 PS] από κινητήρες 1.5 TSI EVO2 & ηλεκτροκινητήρα 85 kW [115 PS], και μπαταρία αυξημένης χωρητικότητας [19,7 kWh] που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων), αλλά και ως πετρελαιοκίνητο (με δίλιτρους diesel 2.0TDI ισχύος 150 PS και 193 PS). Είναι επίσης διαθέσιμο σε δύο δίλιτρες βενζινοκίνητες εκδόσεις 2.0TSI 204 και 265 ίππων. Σημειώστε ότι η 2.0TDI έκδοση των 193 ίππων καθώς και οι δύο 2.0TSI εκδόσεις συνδυάζονται με τετρακίνηση 4MOTION, ενώ όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις είναι προσθιοκίνητες.
Σημειώνουμε τέλος ότι το νέο Volkswagen Tiguan προσφέρει ασυναγώνιστους χώρους καθώς είναι κατά 30 mm πιο μεγάλο (4.539 mm) από τον ούτως ή άλλως ευρύχωρο προκάτοχό του, το ύψος του έχει αυξηθεί ελάχιστα, κατά τέσσερα χιλιοστά (1.639 mm), ενώ πλάτος (1.842 mm) και μεταξόνιο (2.680 mm) έχουν παραμείνει τα ίδια. Το πορτμπαγκάζ διακρίνεται για την εξαιρετική εκμετάλλευση του χώρου και παρόλο που το SUV είναι ελάχιστα πιο μεγάλο από το απερχόμενο μοντέλο, το πορτμπαγκάζ των εκδόσεων eTSI, TSI και TDI έχει αυξηθεί κατά 37 λίτρα - στα 652 λίτρα (όταν είναι φορτωμένο μέχρι το ύψος των στηρίξεων των πίσω καθισμάτων). Αξίζει δε να σημειωθεί ότι η πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να μετακινηθεί μπρος-πίσω, ενώ ρυθμίζεται και η γωνία της πλάτης – και είναι αυτά στοιχεία που εκτοξεύουν την πρακτικότητα του αυτοκινήτου. Επίσης, ο εξαιρετικός χώρος για τα κεφάλια έχει αυξηθεί κατά 9 mm εμπρός (1.058 mm) και κατά 10 mm πίσω (1.022 mm).
Δείτε περισσότερες λεπτομέρειες για το νέο Volkswagen Tiguan κάνοντας κλικ εδώ
Εδώ μπορείτε να δείτε αναλυτικά τον εξοπλισμό και να διαμορφώσετε το δικό σας Tiguan