Μπορεί Alfa Romeo διαφημίζεται ως η εταιρεία που ταυτίζεται με το κόκκινο, όμως στην περίπτωση του Hyundai Kona της δοκιμής μας η εικόνα μιλάει από μόνη της και φαίνεται ότι είναι λες και το κορεατικό SUV στην συγκεκριμένη έκδοση να έχει δημιουργηθεί για να είναι αποκλειστικά και μόνο κόκκινο!
Στην έκδοση N-Line με τις όμορφες ζάντες δείχνει εξαιρετικά όμορφο - και δεν είναι μόνο όμορφο αλλά έχει να προσφέρει και κάποια ουσιώδη πράγματα παραπάνω με πρώτο και καλύτερο την τετρακίνηση, τη μετάδοση δηλαδή της κίνησης σε όλους τους τροχούς.
Και είναι αυτή η τετρακίνηση που του δίνει τη δυνατότητα να κινηθεί με άνεση σε προβληματικά οδοστρώματα, εκτός δρόμου χωρίς να βάλει σε μπελάδες τον οδηγό του, ενώ από την άλλη μεριά είναι πάλι αυτή η αυτόματη και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση η οποία εξασφαλίζει και το κάτι παραπάνω στον τομέα των δυναμικών χαρακτηριστικών και το λεγόμενο «κράτημα».
«Κρατάει» λοιπόν καλά αυτό το SUV με τα μπόλικα άλογα που όταν αποφασίσεις να το οδηγήσεις γρήγορα θα δεις ότι τη στιγμή που το πιέζεις και περιμένεις να αρχίσει η υποστροφή, να γλιστρήσει δηλαδή με τα «μούτρα», θα έρθει η τετρακίνηση να δώσει τη λύση και οι πίσω τροχοί θα μπουν στο παιχνίδι για να διορθώσουν την πορεία του αυτοκινήτου.
Και είναι αυτό ένα χαρακτηριστικό που σου δημιουργεί με μία σπορ προδιάθεση όταν βρεθείς στη θέση του τιμονιού. Εννοείται ότι στη δημιουργία του κλίματος αυτού συμβάλλει και η αφθονία της ισχύος του υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων.
Σε πείσμα, τώρα, των 198 ίππων του Hyundai Kona N-Line, η ανάρτηση δεν είναι τόσο σφιχτή όσο θα περίμενε – χωρίς όμως αυτό να μπορεί να πει κανείς ότι έρχεται σε αντίθεση με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, το οποίο παραμένοντας ένας SUV διατηρεί το δικαίωμα να προσφέρει κάτι παραπάνω στο τομέα των επιδόσεων.
Το αυτοκίνητο πατάει καλά στο δρόμο και επιπλέον προσφέρει ουκ ολίγη άνεση - και προφανώς στο σημείο αυτό το δικό της ρόλο παίζει η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων που είναι βεβαίως διαφορετική από αυτή τη βασικής έκδοσης (ημιάκαμπτος άξονας). Το μόνο ίσως σημείο που επιτρέπει το Kona να κάνεις μια κάπως πιο αυστηρή κριτική είναι η αίσθηση του τιμονιού που δεν είναι κακή, όμως θα τη θέλαμε λίγο καλύτερη.
Η επιλογή λειτουργίας οδήγησης έχει αισθητές επιπτώσεις τόσο στη λειτουργία του κινητήρα όσο και στη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, που μπορεί ενδεχομένως να μην είναι ότι πιο γρήγορο υπάρχει στον τομέα των κιβωτίων διπλού συμπλέκτη είναι όμως αξιοπρεπέστατο, ενώ πάντα σου δίνει τη δυνατότητα γρήγορων, χειροκίνητων/σειριακών αλλαγών με τους ειδικούς μοχλοδιακόπτες (paddles) στο τιμόνι, ώστε να έχεις – όταν θελήσεις - τον απόλυτο έλεγχο του συστήματος κίνησης.
Στο εσωτερικό τα σπορ καθίσματα, το δερμάτινο τιμόνι, ο δερμάτινος επιλογέας και μία σειρά από στιλιστικές λεπτομέρειες, όπου και πάλι κυριαρχεί με μία σχετική διακριτικότητα το κόκκινο, δημιουργούν μία άλλη ατμόσφαιρα και - παρόλο που το Kona N-Line διαθέτει το ίδιο ταμπλό και τα ίδια όργανα ελέγχου με τις πιο απλές εκδόσεις του μοντέλου - καταφέρνουν να σε κάνει να νιώθεις ότι οδηγείς κάτι ξεχωριστό.
Για τους χώρους και την εργονομία ισχύουν γενικά τα ίδια πράγματα που είχαμε σημειώσει και για τις άλλες εκδόσεις του Hyundai Kona. H διαμόρφωση του εσωτερικού είναι αρκετά πρακτική, βολική η κονσόλα με τις εξυπηρετικές θήκες για μικροπράγματα, επαρκής ο χώρος στο πίσω κάθισμα για μεγαλόσωμους ενήλικους επιβάτες, ενώ επαρκές, αν και όχι σπουδαίο, είναι το πορτμπαγκάζ.
Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι το Hyundai Kona 1.6 4Χ4 N-Line είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση SUV που συνδυάζει μοναδικά χαρακτηριστικά τα οποία θα λέγαμε ότι - με βάση τις εξελίξεις στο χώρο της αγοράς αυτοκινήτου – τα προσφέρει σε ενδιαφέρουσα τιμή. Γιατί προσέξτε μιλάμε και για τετρακίνηση (πλεονέκτημα πρόσφυσης που εν μέσω… Barbara’s γίνεται ιδιαίτερα επιθυμητό) και για ζηλευτές επιδόσεις.