Μπορεί στη χώρα μας οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να είναι χαμηλότερες σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, ωστόσο η παρουσία τους έχει αρχίσει να γίνεται αισθητή. Μεταξύ δε των μοντέλων που συνθέτουν τον ελληνικό ηλεκτρικό στόλο το Tesla Model 3 κατέχει σίγουρα μία ιδιαίτερη θέση, καθώς το βλέπουμε αρκετά συχνά μπροστά μας κυκλοφορώντας στους δρόμους της Αθήνας και όχι μόνον. Και να που ήρθε η ώρα της αλλαγής και το νέο Model 3, αισθητά πιο κομψό και αεροδυναμικό σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο, έκανε το ντεμπούτο του στην Ευρώπη – με μια παρουσίαση που αποτέλεσε έκπληξη από πλευράς Tesla.
Έχει δε ενδιαφέρον το γεγονός ότι ενώ οι Ευρωπαίοι αγοραστές λέγεται ότι θα παραλάβουν τα πρώτα «κομμάτια» τον Οκτώβριο, οι αγοραστές της Tesla στις ΗΠΑ είναι πιθανό να δουν το ανανεωμένο Model 3 να εμφανίζεται στον ιστότοπο παραγγελιών της εταιρείας αργότερα.
Οι βασικές αλλαγές που εντοπίζουμε στο Tesla 3 MY2024 (μοντέλο του 2024) είναι τα ανασχεδιασμένα φώτα εμπρός και πίσω και μια σειρά από στοιχεία που σηματοδοτούν την αναβάθμιση του εσωτερικού, μεταξύ των οποίων μια νέα ψηφιακή οθόνη 8 ιντσών για τους επιβάτες πίσω καθισμάτων (τοποθετημένη στην πίσω κεντρική κονσόλα), η βελτιωμένη θέση επαγωγικής φόρτισης κινητού τηλεφώνου, τα αεριζόμενα καθίσματα και ένα καλύτερο ηχοσύστημα. Ενώ σταθερή αξία του Tesla Model 3 παραμένει το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 682 λίτρων.
Tο Tesla Model 3 φαίνεται ότι θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με κίνηση στους πίσω (Rear-Wheel Drive) ή και στους τέσσερις τροχούς σε συνδυασμό με αυξημένη αυτονομία (Long Range All-Wheel Drive), ενώ λέγεται ότι οι εκδόσεις Performance αποσύρονται αθόρυβα.
Δύο επιπλέον χρώματα (Ultra Red και Stealth Grey) θα προστεθούν στην υπάρχουσα χρωματική παλέτα, αλλά κατά τ’ άλλα τα βασικά μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη, καθώς και οι μπαταρίες της γκάμας του Model 3 δεν φαίνεται ότι έχουν υποστεί κάποια αλλαγή. Έτσι, παρά τις αλλαγές στο εξωτερικό design και στο εσωτερικό του Model 3, η αυτονομία του αναμένεται να είναι η ίδια. Έτσι λοιπόν στην πρίπτωση του Standard Range με ένα ηλεκτροκινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς έχουμε αυτονομία 513 χιλιόμετρα (WLTP) και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,1’’ και 201 km/h μέγιστη ταχύτητα, ενώ στην έκδοση Long Range με δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση η αυτονομία ανεβαίνει στα 629 km (WLTP) ενώ οι επιδόσεις αγγίζουν τα όρια των supercars με μόλις 4,4’’ για τα 0-100 km/h.
Θυμίζουμε ότι το Model 3 υπήρξε το πολυαναμενόμενο μικρότερο, φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο από την Tesla και ήταν αυτό με το οποίο το μεγάλο αφεντικό της εταιρίας, ο Elon Musk, χρησιμοποίησε για να κάνει την εταιρεία του μια mainstream μάρκα.
Οι τιμές για το νέο μοντέλο βρίσκονται ήδη και στην ελληνική ιστοσελίδα της εταιρίας: το Standard Range, πισωκίνητο Model 3 κοστίζει 41.990 ευρώ, ενώ το τετρακίνητο Long Range φτάνει τα 49.990 ευρώ, χωρίς όμως να υπολογίσουμε και την κρατική επιδότηση... Αξίζει πάντως να σημειώσουμε ότι η εκτιμώμενη παράδοση του αυτοκινήτου σε όποιον μπαίνει τώρα στο site για να παραγγείλει το αναβαθμισμένο Model 3 υπολογίζεται για Οκτώβριο-Νοέμβριο!
Εννοείται ότι η Tesla δεν παύει να διαφημίζει τη δυνατότητα απόκτησης αυτονομίας 282 km μέσα σε 15 μόνο λεπτά με σύνδεση σε έναν από τους ταχυφορτιστές της - τους περίφημους superchargers - που συνθέτουν πια ένα δίκτυο 45.000 σημείων φόρτισης παγκοσμίως. Θυμίζουμε ότι η αμερικανική εταιρία παρέχει βασική εγγύηση 4 χρόνια ή 80.000 χλμ. (όποιο από τα δύο συμβεί πρώτο), ενώ μπαταρία και σύστημα κίνησης καλύπτονται από 8 χρόνια εγγύηση (ή 192.000 km).