Πριν πάρει τη θέση του στο grid της εκκίνησης του «μυθικού» αγώνα των 24 ωρών του Le Mans και πριν καν ακόμα δώσει το παρών στις πίστες αγώνων Endurance (αντοχής) το 2022, το Peugeot 9x8 κλήθηκε να επιδείξει τη δύναμη της σχεδίασής του.
Δεν είναι απλώς ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο το Peugeot 9x8. Είναι και ένα εμβληματικό αντικείμενο, μια αισθητική και τεχνική επανάσταση, μια απόλυτη σχεδιαστική περιπέτεια. Για αυτό το λόγο, ο Matthias Hossann, Διευθυντής Σχεδίασης της Peugeot, το τοποθέτησε σε ένα «σκληρό» αρχιτεκτονικό περιβάλλον, πριν αυτό αναλάβει δράση στο πρωτάθλημα Endurance (αντοχής) το 2022, δίνοντας την ευκαιρία στη φωτογράφο Agnieszka Doroszewicz, να παίξει με το φως και τις αντιθέσεις του σε ένα βιομηχανικό σκηνικό.
Η απόλυτη σχεδίαση
Για να δημιουργήσει το νέο 9x8 Hybrid Hypercar, η ομάδα Σχεδίασης της Peugeot έκανε μεγάλη προσπάθεια, εμπλουτίζοντάς το με όλους τους σύγχρονους αισθητικούς κώδικες που συνδέονται με τη μάρκα: τη στάση του αιλουροειδούς, τις «ρευστές» γραμμές που ενισχύονται από στοιχεία σπορ χαρακτήρα, τις κομψές και δομημένες πλευρές και, φυσικά, τη χαρακτηριστικά φωτιστικά με τις τρεις «νυχιές» που παραπέμπουν στον λέοντα – σήμα κατατεθέν της Peugeot.
Για το Peugeot 9x8 Hybrid Hypercar, μηχανικοί και σχεδιαστές συνεργάστηκαν πολύ στενά για να επιτύχουν μια σύγκλιση μεταξύ στυλ και τεχνολογίας για τη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού οχήματος. «Το επίπεδο της συζήτησης ήταν απολύτως άνευ προηγουμένου», λέει ο Matthias Hossann, Διευθυντής Σχεδίασης της Peugeot. «Ήμασταν σε επαφή με την ομάδα της Peugeot Sport και πραγματικά δουλέψαμε χέρι-χέρι μαζί τους.»
Ως απόλυτος πρεσβευτής της Peugeot Design και αποτελώντας έμπνευση για μελλοντικές εξελίξεις, το Hybrid Hypercar 9x8 ανήκει στην τάση που έχει οριστεί για τα αυτοκίνητα της γκάμας, συμπεριλαμβανομένου του ολοκαίνουργιου Peugeot 308. Ήταν το Peugeot 9x8 που έφερε για πρώτη φορά το νέο σήμα Lion head, το οποίο παρουσιάστηκε στις αρχές του 2021 πριν επίσης εμφανιστεί στο Peugeot 308.
Με θάρρος και χωρίς «φτερούγα»
Η εμπλοκή της Peugeot στον μηχανοκίνητο αθλητισμό οφείλεται πρωτίστως στο γεγονός ότι οι αγώνες είναι ένα εργαστήριο ιδεών και ένας φανταστικός επιταχυντής καινοτομίας.
«Η τεχνολογία του Peugeot 9x8 είναι εξ ολοκλήρου μια δημιουργία της Peugeot Sport και αυτό έπρεπε να το δείξουμε στη σχεδίασή μας. Χωρίς κανένα συμβιβασμό στις επιδόσεις, θέλαμε να του δώσουμε μια μοναδική συμπεριφορά, αλλά και να διατηρήσουμε την ιδέα ενός βελτιωμένου αμαξώματος, που έρχεται σε αντίθεση με τα πολύ γεωμετρικά αυτοκίνητα αντοχής της προηγούμενης γενιάς», εξηγεί ο Matthias Hossann.
Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό αυτού του αγωνιστικού αυτοκινήτου είναι η απουσία πίσω αεροτομής (φτερού), που του προσδίδει τη μοναδική του μορφολογία.
Το πίσω φτερό εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε αγώνες αντοχής στο Le Mans το 1967 και έκτοτε έγινε το διαρκές πρότυπο. Από το 1971, λίγο παραπάνω από 50 χρόνια πριν, κανένα αυτοκίνητο δεν έχει κερδίσει χωρίς πίσω φτερό. Αυτό δείχνει την τόλμη και την εφευρετικότητα των σχεδιαστών και των μηχανικών της Peugeot.
Όταν δημιουργήθηκε το Peugeot 9X8, καταβλήθηκε τεράστια προσπάθεια για τη διαμόρφωση του πίσω μέρος του οχήματος. Ακολουθώντας το αρχικό σκίτσο ενός κάπως «ρευστού» αυτοκινήτου, εμφανίστηκε μια ελαφρώς μυτερή καμπίνα, μαζί με το πολύ ιδιαίτερο κάλυμμα που βλέπουμε σήμερα πάνω από τον πίσω τροχό.
Η ώρα της ηλεκτροκίνησης
Η Peugeot έχει ήδη κερδίσει στο Le Mans με δύο αυτοκίνητα δύο διαφορετικών γενιών: το 905 με κινητήρα βενζίνης V10 το 1992 και το 1993, και το 908 με κινητήρα ντίζελ V12 HDi-FAP το 2009. Για άλλη μια φορά, η τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε το Peugeot 9X8 σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής. «Οι αγώνες αντοχής βασίζονται σε κανόνες που μας επιτρέπουν να αποδείξουμε την τεχνογνωσία της Peugeot στην ηλεκτροκίνηση», εξηγεί ο Olivier Jansonnie, Τεχνικός Διευθυντής του έργου.
Για την τετρακίνητη υβριδική κίνησή του, το Peugeot 9X8 έχει ορισμένες ομοιότητες με αρκετά μοντέλα της γκάμας Peugeot, όπως το Peugeot 3008 ή το Peugeot 508. Συνδυάζει έναν V6 2,6 λίτρων κινητήρα εσωτερικής καύσης διπλού τούρμπο με ισχύ 500 kW (680 ίππων) στο πίσω μέρος, με έναν ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια 200 kW (270 ίππων) μπροστά.
«Θέλαμε να σηματοδοτήσουμε αυτήν την τεχνολογική και πολιτιστική αλλαγή με μια νέα χρωματική υπογραφή, την οποία ονομάσαμε (Kryptonite) Κρυπτονίτη», προσθέτει ο Matthias Hossann. «Το είχαμε ήδη λανσάρει λίγο πριν το Hybrid Hypercar 9X8, στο νέο μας μοντέλο της σειράς, επίσης υβριδικό: το 508 PSE (Peugeot Sport Engineering). Μοιράζεται πολλά χαρακτηριστικά τεχνολογίας με το Peugeot 9X8, εκτός από το χρώμα του. Με λίγες εβδομάδες διαφορά το ένα από το άλλο, και τα δύο έφεραν τη μάρκα Peugeot στην εποχή των ηλεκτρικών υψηλών επιδόσεων.»
Virtual reality
Για τη δημιουργία του 9x8, οι σχεδιαστές χρησιμοποίησαν εργαλεία 3D και CAD (Computer Aided Design). Με αυτήν την τεχνολογία ήταν επίσης εύκολο να μοιράζονται τα αρχεία με τις ομάδες μηχανικών. Μόλις τοποθετήθηκαν όλα τα δεδομένα, ήρθε το στάδιο της εικονικής πραγματικότητας.
«Φτάσαμε σε υψηλό σημείο όταν δείξαμε το πλήρες Peugeot 9x8 στην ομάδα μηχανικών χρησιμοποιώντας μια συσκευή εικονικής πραγματικότητας. Ο Olivier Jansonnie, ο Τεχνικός Διευθυντής, γυρνούσε γύρω από το αυτοκίνητο για αρκετή ώρα με τη συσκευή αυτή φορεμένη στο κεφάλι του. Ο ενθουσιασμός του ήταν καθοριστικός».
Ο ρόλος του φωτός
Στην πίστα, κατά τη διάρκεια της νύχτας, ελάχιστα διακριτικά στοιχεία και χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων είναι ορατά. Κάποια αυτοκίνητα μπορούν να αναγνωριστούν από τον ήχο των κινητήρων τους, αλλά σε πολλά σημεία, η οπτική παρουσία των αυτοκινήτων περιορίζεται κυρίως σε φωτεινές γραμμές που εξαφανίζονται μέσα στη νύχτα.
Ως ο φωτογράφος αυτής της σειράς εικόνων του Peugeot 9x8, η Agnieszka Doroszewicz* αναγνώρισε αμέσως τις δυνατότητες των φωτεινών υπογραφών του Peugeot 9x8: «Θέλαμε πολύ να απλώσουμε χρονικά τη λήψη μας σε μια ολόκληρη μέρα και να την επεκτείνουμε μέχρι αργά τη νύχτα», είπε. «Μπόρεσα να πετύχω μια τέλεια αναπαράσταση του αγώνα Le Mans 24 Hours στις φωτογραφίες μου. Το φως της ημέρας, ο τεχνητός φωτισμός και ο έντονος φωτισμός των προβολέων συνδυάζονται με το ισχυρό σχέδιο των φωτεινών νυχιών του αυτοκινήτου. Φυσικά, δεν είμασταν στο Le Mans, αλλά στην φωτογράφιση υπάρχει όλη η ατμόσφαιρα του Le Mans».
*Με έδρα το Αμβούργο της Γερμανίας, η Agnieszka αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών στο Φωτογραφικό Σχέδιο και είναι ελεύθερη επαγγελματίας από το 2007, συμμετέχοντας τόσο σε φωτογραφίσεις όσο και σε post-production.